پیکسل 8 پرو از سنسور دوربین ISOCELL GNK سامسونگ استفاده می کند

چند روز پیش، سامسونگ از سنسور جدید دوربین ISOCELL 50 مگاپیکسلی خود رونمایی کرد. عملکرد فوکوس خودکار بهبود یافته و پشتیبانی بهتر از HDR را در مقایسه با سنسورهای قبلی در خط تولید به ارمغان می آورد. این ISOCELL GNK نامیده می شود و جانشین ISOCELL GN1 است که سه سال پیش عرضه شد. اکنون گزارش شده است که قبلاً در جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار گوگل استفاده شده است.

پیکسل 8 پرو از سنسور دوربین جدید 50 مگاپیکسلی ISOCELL GNK سامسونگ استفاده می کند

طبق گزارشی از روزنامه Maeil Business، از سنسور دوربین ISOCELL GNK سامسونگ در پیکسل 8 پرو که اخیراً راه اندازی شده است استفاده شده است. پیش از این، شایعه شده بود که پیکسل 8 پرو از سنسور دوربین ISOCELL GN2 برای دوربین اصلی خود استفاده می کند. با این حال، اکنون مشخص شده است که از سنسور جدیدتری استفاده می کند که ضبط ویدیو را بهبود بخشیده و عملکرد HDR بهتری دارد.

این یک سنسور 1/1.3 اینچی با پیکسل‌های 1.2 میکرومتری، فوکوس خودکار Dual Pixel Pro، فیلم‌برداری 8K 30 فریم بر ثانیه، فیلم‌برداری 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه، Staggered HDR، Smart ISO Pro و توانایی ضبط فایل‌های تصویری RAW تا 14 بیت است. همچنین می‌تواند فریم‌های 50 مگاپیکسلی با رزولوشن کامل با سرعت 24 فریم بر ثانیه و فریم‌های 12.5 مگاپیکسلی را با سرعت 90 فریم بر ثانیه ثبت کند.

پیکسل 8 پرو از سنسور دوربین جدید 50 مگاپیکسلی ISOCELL GNK سامسونگ استفاده می کند - چیکاو

سنسور دوربین ISOCELL GNK سامسونگ

طبق گزارش ها، این سنسور دوربین در گوشی های هوشمند بیشتری که سال آینده در سطح جهانی عرضه می شوند نیز استفاده خواهد شد. اپل، گوگل، وان پلاس و سامسونگ تنها برندهایی هستند که گوشی های خود را در سطح جهانی عرضه می کنند. از آنجایی که گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس طبق گزارش ها از سنسور دوربین ISOCELL GN3 50 مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد و اپل فقط از سنسورهای سونی استفاده می کند، سنسور پیکسل 9 ممکن است سنسوری باشد که قرار است سال آینده از ISOCELL GNK استفاده کند.

ظاهراً سامسونگ با عرضه محصولات برتر از نظر تکنولوژی در هر دو سری سنسورهای سطح بالا و معمولی، استراتژی رقابت با سونی در بخش سنسور دوربین را ارائه کرده است. بیش از دو سال از عرضه سنسورهای دوربین قبلی 50 مگاپیکسلی سری GN می گذرد. این شرکت کره جنوبی قصد دارد تا سال 2030 شرکت شماره یک تراشه های نیمه هادی در جهان باشد و اگر می خواهد به این هدف دست یابد، باید سونی را در بازار سنسور دوربین شکست دهد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.