ادغام تیم‌های اندروید و پیکسل خبر خوبی برای سامسونگ است یا نه؟

گوگل اخیراً تحت یک سازماندهی مجدد داخلی بزرگ قرار گرفته است. این شرکت تیم های اندروید و سخت افزار (Pixel) خود را به عنوان بخشی از این سازماندهی مجدد ادغام کرد. اگر قبلاً نمی‌دانستید، تیم اندروید مسئولیت توسعه سیستم‌عامل اندروید و پلتفرم‌های مرتبط را بر عهده داشت، در حالی که تیم سخت‌افزار مسئول گوشی‌های هوشمند پیکسل، ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر محصولات سخت‌افزاری بود.

این می تواند خبر خوب یا بدی برای سامسونگ و سایر OEM های اندروید باشد، بسته به اینکه گوگل چه کاری انجام می دهد.

این تیم جدید در آلفابت اکنون پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها نامیده می‌شود و ریک اوسترلو ریاست آن را بر عهده دارد. این نرم افزار برای اکوسیستم اندروید و محصولات سخت افزاری گوگل توسعه خواهد داد.

پیش از این، گوگل فاصله ای را بین محصولات اندروید و پیکسل حفظ می کرد تا اندروید به عنوان یک سیستم عامل خنثی برای همه برندها دیده شود. این بدان معناست که تیم پیکسل گوگل در مقایسه با سایر OEM های گوشی های هوشمند دست برتر را نخواهد داشت. اکنون که تیم های اندروید و سخت افزار گوگل در حال ادغام هستند، این فاصله دیگر وجود ندارد.

آیا سامسونگ باید نگران این موضوع باشد؟ ظاهرا نه.

گوگل می گوید برندهای شریکش (مانند Honor، OnePlus، OPPO، Samsung، Vivo و Xiaomi) نباید نگران باشند. این شرکت می‌گوید این ادغام باید مثبت تلقی شود، زیرا اکوسیستم اندروید اکنون می‌تواند چیزها را سریع‌تر توسعه دهد. Rick Osterloh اخیراً با TM Roh مدیرعامل سامسونگ MX ملاقات کرد و ادعا کرد که رابطه این شرکت ها هرگز قوی تر از این نبوده است.

در مصاحبه ای با TheVerge، ریک استرلو و هیروشی لاکهایمر (رئیس قبلی اندروید، کروم و کروم او اس) فاش کردند که بیش از دو سال است که درباره این ادغام با ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت بحث می کنند. او گفت ادغام تیم‌ها به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در صورت لزوم، نوآوری کامل انجام دهیم. او همچنین گفت که با این ادغام، اکنون می تواند هوش مصنوعی را سریعتر به تمام محصولات خود برساند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.