آموزش تکنیک های تزئین گل روی میز غذاخوری

آموزش تزئین گل برای روی میز غذاخوری خوری یکی از هنرهایی است که امروزه بسیاری از افراد بخصوص خانم ها به دنبال فراگیری آموزش آن می باشند. استفاده از گل برای روی میز غذاخوری از گذشته و در میان اقوام و ملت های مختلف مرسوم و رایج بوده است از این رو به کار گیری ایده ها و خلاقیت های متنوع مورد توجه بسیاری از دوستداران این هنر بوده و هست. استفاده از یک دسته گل و یا یک شاخه در یک گلدان شاید زیبا باشد اما فوق العاده و منحصر به فرد نخواهد بود. بنابراین برای فراگیری مدل ها و روش های گوناگون آموزش تزئین گل تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

نکات کلیدی تزئین گل برای روی میز غذاخوری

صرفا استفاده از چند شاخه گل و قرار دادن آن ها بر روی میز غذاخوری جالب نخواهد بود بخصوص این که بعد از مدتی  این عمل خسته کننده و تکراری خواهد بود. بنابراین بهتر است ایده های جالبی که در ذهن دارید را پیاده کنید. البته برای این کار نیاز به فراگیری نکات کلیدی آموزش تزئین گل خواهید داشت که مهمترین آن ها را در ادامه بیان خواهیم کرد.

1) اولین نکته کلیدی برای آموزش تزئین گل برای روی میز غذاخوری این است که می توانید از هر نوع گلی برای این کار  استفاده کنید.

2) میتوانید از دسته گل ها استفاده کنید. دسته گل ها همیشه جذاب بوده اند و قرار گرفتن آن ها روی میز غذا خوری باعث میشود تا میز شما شیک تر به نظر برسد. البته که تزئین دسته گل نیز بسیار اهمیت دارد و برای تزئین دسته گل نیازمند یک سری ابزار هستیم که اطلاع داشتن از این ابزار ها به شخصی که میخواهد تزئین دسته گل را انجام بدهد بسیار کمک خواهد کرد. برای آشنایی با انواع وسایل تزئین دسته گل روی لینک کلیک کنید تا دسته گلی شیک بسازید و از دیدن آن لذت ببرید.

3) دومین نکته درباره آموزش تزئین گل حدالمقدور از دو یا چند رنگ مختلف گل استفاده کنید.

4) رنگ گل ها را متناسب با رنگ وسایل سفره انتخاب کنید.

5) بلندی گل ها را درست انتخاب کنید. اجازه دهید مهمان ها موقع سرو غذا دید کافی بر روی سفره و سایر مهمان ها داشته باشند. فراگیری این نکته در آموزش تزئین گل برای روی غذاخوری بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.

6) اندازه گلدان و گل ها را متناسب با اندازه میز خود انتخاب کنید.

7) اگر میز شما بزرگ است از دو یا سه گلدان پر از گل برای روی آن استفاده کنید.

تکنیک های اولیه برای آموزش تزئین گل برای روی میز غذاخوری

تکنیک های اولیه برای آموزش تزئین گل برای روی میز غذاخوری - چیکاو

به طور حتما هر کار دارای تکنیک های مخصوص به خود می باشد که در صورت رعایت آن ها کار به نحو احسنت به پیش خواهد رفت و نتیجه نهایی نیز بسیار مطلوب و دلخواه خواهد بود. آموزش تزئین گل برای روی میز غذاخوری نیز از این قاعده مستثنا نبوده و دارای قواعد و اصولی می باشند که عبارتند از:

1) آماده کردن وسایل مورد نیاز، برای اجرایی کردن ایده هایی که برای گل آرایی در سر دارید حتما به چند قلم وسیله نیاز خواهید داشت که بهتر است آن ها را آماده و در دسترس خود قرار دهید.

2) زدن شاخ و برگ های اضافه ی گل ها، لازم است گل های انتخابی خود را با دقت تمیز نمایید. این تکنیک یکی از مهم ترین تکنیک های آموزش تزئین گل می باشد که لازم است افراد آن را کاملا رعایت نمایند. 

3) هرمیزان گل را که قادر به تهیه آنها هستید آماده کنید بهتر است گل ها در ابعاد و اندازه های مختلف انتخاب شوند.

4) گلدان و ظرف مورد نظرتان را متناسب با میز و رنگ گل ها انتخاب کنید.

5) در گل آرایی برای روی میز غذاخوری اصل مهم سادگی را نباید فراموش کرد.

6) از سایر وسایل تزیینی مانند روبان و تور برای جلوه بخشیدن به گل ها استفاده کنید.

ایده های جالب و کاربردی آموزش تزئین گل برای استفاده بر روی میز غذاخوری

گل ها یکی از زیبا ترین مخلوقات خداوند هستند که به هر شکلی که از آن ها استفاده شود حس طراوت و سرزندگی و شادابی را به انسان منتقل خواهند کرد. حال اگر این زیبایی را با یک سری خلاقیت و تکنیک در هم بیامیزیم قطعا نتیجه کار خارق العاده خواهد بود.

اولین آموزش تزئین گل برای روی میز غذاخوری این است که می توان یک کاسه متناسب با میز را انتخاب کرده و تا دو سوم آن را پر از آب کرد. حال گل هایی را که قبلا آماده کرده اید را کمی پایین تر از کاسه ی گل ببرید و آنها را در درون کاسه آب قرار دهید به نحوی که گل ها در آب شناور باشند. برای تکمیل ایده خود می توانید از شمع های طرح دار زیبا که مخصوص داخل آب می باشند استفاده کنید و دو یا چند عدد از آن ها را مابین گل ها قرار داده و هنگام حاضر شدن افراد سر میز آن ها را روشن نمایید. این ایده مناسب برای صرف شام می باشد.

آموزش تزئین گل برای روی میز غذاخوری - چیکاو

دومین ایده زیبا برای تزئین گل برای روی میز غذاخوری است که اگر از گل های طبیعی استفاده می کنید سعی کنید آن ها را در تنگ های شیشه ای زیبا قرار دهید و برای روی میز خود استفاده نمایید. حتی می توانید از تنگ های کوچک تر برای گوشه های میز استفاده کرده و تنگ بزرگ تر را در وسط میز قرار دهید.

اگر میزی مستطیلی برای صرف غذا انتخاب کرده اید و مایلید از گل های مصنوعی برای تزئین آن بهره بگیرید می توانید گل ها را به شکل ریسه به هم متصل کرده و آن را در وسط میز قرار دهید به طوری که  طول میز را کاملا پوشش دهد. البته باید پهنای ریسه را کم در نظر بگیرید تا فضای کافی برای گذاشتن وسایل پذیرای و غذا ها باقی بماند. در واقع با این روش شما میز را از قسمت طولی به وسیله گل به دو قسمت مساوی تقسیم خواهید کرد.

تزئین گل برای روی میز غذاخوری - چیکاو

از دیگر ایده های بسیار زیبا که جزء بروز ترین آموزش تزئین گل برای روی میز غذاخوری به شمار می آید این خواهد بود که می توان شمعدان های زیبا را برای روی میز انتخاب کرده و از گل های مصنوعی برای تزئین پایه ی های آن ها استفاده کنید. به این شکل که قسمت پایین پایه ی شمعدان را به وسیله گل های ریز و درشت پوشش دهید. این ایده مناسب برای تزئین میز شام می باشد. زیرا تلفیق گل و نور شمع جلوه ای زیبا در تاریکی شب ایجاد خواهد کرد.

برای ایجاد یک تم عاشقانه و رمانتیک می توانید از گل های خشک به همراه شمع های تخت کوچک برای تزئین میز غذا استفاده کنید. دیزاین میز با استفاده از گل برگ های خشک شده و شمع می تواند به شکل جمله ی دوستت دارم یا حروف اول اسم و یا عدد سن و یا تاریخ آشنایی و ازدواج باشد.

ذکر این نکته بسیار مهم است که برای تلفیق گل آرایی و شمع باید از گل های تک رنگ و ریز استفاده کرد. مثلا گل رز سفید یا قرمز مناسب این کار می باشند. در آموزش تزئین گل برای روی میز غذاخوری این نکته را نباید فراموش کرد که قرار دادن شمع بر روی میز غذا که برای ناهار تدارک دیده شده است لزومی ندارد و استفاده از آن در این موقعیت جالب نخواهد بود.

نکته: مطلب مهمی که در آموزش تزئین گل برای روی میز غذاخوری وجود دارد این است که اگر میز شما در یک فضای باز و یا بزرگ قرار دارد مانعی وجود نخواهد داشت اگر از گل های طبیعی و پر عطر و بو استفاده کنید. در غیر این صورت اگر فضایی که در اختیار دارید نسبتا کوچک و بسته می باشد بهتر است از گل هایی استفاده شود که دارای عطر کمتری باشند.

خلاقانه ترین ایده های آموزش تزئین گل برای استفاده بر روی میز غذاخوری

خلاقانه ترین ایده های آموزش تزئین گل برای استفاده بر روی میز غذاخوری - چیکاو

یک ایده زمانی خلاقانه و خاص خواهد بود که فرد با کم ترین وسایل و ابزاری که در دسترس دارد آن را اجرا نموده باشد. در مورد آموزش تزئین گل نیز این قضیه صادق می باشد و افراد با به کار گیری اندکی ذوق و سلیقه می توانند جالب ترین گل آرایی را برای روی میز غذاخوری خود انجام دهند. یکی از این ایده های خلاقانه استفاده از لیوان های معمولی و پایه دار است. به این شکل که یک گل زیبا و متناسب با لیوان و یا گلاس را انتخاب نمایید ساقه ی آن را کاملا ببرید و گلاس را روی آن به شکل وارونه قرار دهید. اگر گل متناسب با دهانه ی لیوان و یا گلاس بود می توانید برای اجرایی کردن ایده خود از آن استفاده نمایید. حال گل ها را که معمولا تعداد آن ها سلیقه ای می باشد به طور جداگانه و با فاصله روی میز قرار دهید لیوان و یا گلاس را روی آن وارونه کنید و سپس شمعی را که قبلا انتخاب کرده بودید را روی پایه ی لیوان یا گلاس قرار دهید. این نکته را نباید فراموش کنید که بهتر است رنگ گل با رنگ شمع یکی باشد به این معنی که اگر گل انتخابی شما قرمز است از شمع های قرمز نیز استفاده نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.