وسایل تزئین دسته گل؛ معرفی 11 ابزار مختلف برای مراسم

تزئین دسته گل، مکمل خرید آن

دسته گل‌ها در موقعیت‌هایی مانند تولد، عروسی یا سالگردها هدیه داده می‌شود. هرچه وسایل تزئین دسته گل زیبا و مناسب باشد، موجب فروش بیشتری می‌شود. همچنین دسته گل‌ها به انواع گل دسته، دسته گل‌های هلالی و دسته گل‌های آبشاری تقسیم می‌شوند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

پیام‌های دسته گل به مخاطب چیست؟

دسته گل انواع گوناگونی دارد؛ علاوه بر این‌که خود دسته گل‌ها پیامی را به کسی می‌رساند بلکه گل‌های درون دسته گل نیز پیام خاصی را به هر مخاطب می‌رساند. هر قدر تزئین دسته گل درست و متناسب باشد، پیام دسته گل نیز به شکل بهتری به مخاطب انتقال داده می‌شود.

وسایل تزئین دسته گل

دسته گل‌ها برای تزئین نیازمند وسایلی هستند؛ دانستن کاربرد آن‌ها به فردی که تزئین گل را انجام می‌دهد کمک می‌کند تا تزئین را زیبا و خاص انجام دهد. در ادامه به معرفی این ابزار می‌پردازیم.

1- داشتن قیچی مناسب

یکی از وسایل تزئین دسته گل داشتن قیچی مناسب است. در تزئین گل، قیچی باید خوش دست و ساده باشد تا به توان تزئین گل را به راحتی انجام داد. قیچی‌های گل آرایی با ظرافتی که دارند می‌توانند گل‌ها را هرس کنند. در آرایش گل ها و برگ های تزئینی به صورت دسته ای از قیچی‌های ساده برای برش کاغذهای تزئینی، ربان و برگ‌های کوچک استفاده شده و از قیچی باغبانی نیز برای بریدن شاخه‌های ضخیم و تمیز کردن ساقه‌گل استفاده می‌شود.

داشتن قیچی مناسب - چیکاو

2- چسب‌های گوناگون

در تزئینات برای دسته بندی گل‌ها باید از چسب‌های محکم استفاده کرد. چسب‌ها از کاربردی‌‌ترین ‌ابزار تزئین شمرده می‌شوند. چسب‌های نواری و چسب‌های حرارتی از جمله چسب‌هایی هستند که برای تزئین دسته گل استفاده می‌شوند و کاربردهای گوناگونی دارند. به طورمثال در تزئین ماشین عروس برای چسباندن دسته گل‌ها به ماشین از چسب‌های نواری استفاده می‌شود.

2-	چسب‌های گوناگون - چیکاو

3- الیاف

یکی از وسایلی که برای بستن دسته گل‌ها استفاده می‌شود الیاف نام دارد. جنس الیاف‌ها ممکن است از تورساده، تور ارگانزا و تورلمه باشد که جنس آن‌ها بسته به نوع تزئین انتخاب می‌شود. الیاف‌ها در متراژهای بالا و به صورت رول شده فروخته می‌شوند.

4- ربان‌های رنگی

ربان‌ها از مهم‌‌ترین ‌ابزار وسایل تزئین گل به شمار می‌روند. این پارچه‌های زیبا از جنس‌های ساتن و تور بوده که برای تزئین گل‌ها بسیار کارایی دارند. پهنا و اندازه ربان‌ها متفاوت بوده که به سلیقه فرد بستگی دارد.

5- اسفنج

یکی دیگر از وسایل تزئین دسته گل اسفنج‌ها هستند. از اسفنج برای تزئین گل‌ها درون جعبه یا سبدهای گل استفاده می‌شود. این اسفنج‌ها ابعاد مختلفی دارند و به راحتی با قیچی ساده یا کا‌‌‌تر ‌‌‌بریده می‌شوند. اسفنج‌های تزئین گل با اسفنج‌های دیگر کمی فرق دارند. اسفنج‌های تزئین گل قادر هستند که آب گل‌ها را درون خود نگه داشته و تفاوت این اسفنج‌ها با اسفنج‌های معمولی در میزان جذب آب و مدت زمان نگهداری آب است، به همین دلیل دسته گل‌های درون سبدها در مقایسه با دسته گل‌های معمولی ظاهری زیبا و جوان‌تری دارند.

6- قورباغه یا کنزان

این وسیله که با نام قورباغه معروف است، درون ظرف‌هایی که کوچک هستند وتوانایی گذاشتن فوم در آن‌ها نیست، مورد استفاده قرار می‌گیرد. قورباغه‌ها دایره‌هایی کوچک هستند که دارای نگهدارنده‌های فلزی به نام پین بوده که گل‌ها بین این پین‌ها قرار می‌گیرند.

7- برگ‌های تزئینی

اغلب وقتی دسته گلی را می‌خرید می‌بینید که برگ‌هایی بین گل‌ها و سبدهای گل استفاده شده که بیش‌‌‌تر ‌‌‌اوقات جایگزین کاغذهای رنگی در دسته گل می‌شوند. از برگ‌هایی که برای زیبایی دسته گل استفاده می‌شوند می‌توان به برگ آرالیا، کاج رشتی، برگ کردلین و برگ ازگیل اشاره کرد. لازم به ذکر است که این نوع برگ‌ها به دلیل خاص وزیبا بودن به عنوان وسایل تزئین دسته گل استفاده می‌شوند.

 

8- کاغذرنگی

یکی از جذاب‌‌ترین ‌بخش‌های تزئین دسته گل استفاده از کاغذرنگی است. کاغذ رنگی‌ها به دور دسته گل‌ها و گلدان‌ها پیچیده می‌شوند، که مهم‌ترین بخش آن این است که کاغذرنگی باید محکم باشد و برای زیباتر شدن تزئین باید از کاغذرنگی مناسب استفاده شود. کاغذهای مخصوص تزئین گل به دلیل جنس محکمی که دارند در اثر تاشدن به راحتی جمع و شکسته نمی‌شوند و قابلیت انعطاف پذیری دارند.

9- رز پاک کن

از جالب‌ترین وسایل تزئین دسته گل می‌توان به رز پاک کن اشاره کرد. گل رز از جمله گل‌هایی است که ساقه آن دارای تیغ است. البته گل‌های دیگری نیز هستند که ساقه آن‌ها دارای تیغ باشد. این تیغ‌ها موجب می‌شود زمانی که تزئین گل انجام می‌شود و یا فردی آن ‌را خرید می‌کند به مشکل بخورد، پس از ابزاری به نام رز پاک کن برای از بین بردن تیغ‌های گل استفاده می‌شود.

رز پاک کن‌ها در دو نوع پلاستیکی و فلزی وجود دارند. اگر قصد تزئین گل را دارید باید یکی از این وسایل را تهیه کنید، زیرا نداشتن آن موجب می‌شود نتوانید تیغ‌های گل را به راحتی از بین ببرید و اگر بخواهید از قیچی یا کاتر استفاده کنید، ممکن است به گل آسیب بزنید.

رز پاک کن - چیکاو

10- کپسول آب

یکی دیگر از وسایل تزئین دسته گل کپسول آب است. زمانی که ساقه گل شما کوتاه باشد و به ته سبد تزئین نرسد از کپسول آب استفاده می‌شود. کپسول‌های آب دارای درب‌های پلاستیکی هستند که از ریختن آب جلوگیری می‌کند و باعث می‌شوند ساقه در ظرف ثابت باقی بماند. همچنین از این لوله‌ها برای کاشت گل در خاک می‌توانید استفاده کنید.

11- وسایل تزئینی ریز

اغلب درون دسته گل‌هایی که خریداری می‌کنید دیده‌اید که خرده ریزهای کوچکی مانند سنگ‌های رنگی یا صدف‌های ریز استفاده می‌شود. افرادی که تزئین گل انجام می‌دهند همواره باید خلاق باشند و بدانند که در چه زمانی از این وسایل استفاده کنند. تکه چوب‌های کوچک ساده و رنگی، صدف‌ها و مرجان‌ها، سنگ‌های کوچک از جمله وسایل تزئینی ریز هستند که برای تزئین دسته گل استفاده می‌شوند.

وسایل تزئینی ریز - چیکاو

سخن پایانی

در این مطلب درباره نحوه تزئین دسته گل صحبت کردیم و گفتیم که چگونه دسته گلی زیبا را تزئین کنید. همچنین ابزار تزئین را به شما معرفی کردیم و گفتیم که هر کدام از این ابزارها در چه مواقعی استفاده می‌شوند و وظیفه هرکدام در تزئین دسته گل‌ها چیست. تزئین دسته گل از مهم‌ترین بخش‌های خرید گل به شمار می‌رود، به این صورت که اگر خرید دسته گل با تزئینی حرفه‌ای و زیبا صورت نگیرد، خرید آن چنگی به دل نمی‌زند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 نظرات
  1. الناز می گوید

    بعضی از دوستان دیکه خیلی سخت میگیرن اتفاقا سادگی در تزیین هم یه روش نوین هستش که حتی همین فروشنده ها هم دارن از همین طریق استفاده میکنن که خیلی هم خواهان داره فقز بید از خلاقیت خودت استفاده کنی و همینطور از افراد دیگه بخوای که کمکت کنن و ازشون مشورت بگیری

  2. آتنا می گوید

    میشه گفت با بعضی از حرفای شما موافقم بله تزیین گل دسته خوده آدمه هرطور دلش هم میخواد اون رو تزیین میکنه و از طرفی حرفی هم که بقییه دوستان زدن درسته بعضی از این وسایل رو ما تو منزل نداریم مثل غورباقه یا الیاف های رنگی متفاوت ولی تنوع وسایل هم تو مغازه ها بیش تره من پیشنهادم اینه برای میهمانی هی خودمونی یا تولد های اقوام نزدیک از این روش استفاده کنن بسیار هم عالی هستش

  3. امید می گوید

    سبد گل رو میشه با خلاقیت به یک هدیه ارزشمند تبدیل کرد میشه وسایل تزئین دسته گل رو هم کاملا متاوت بنا به سلیقه و خلاقیت خود شخص انتخاب کرد

    1. مهیار می گوید

      شابد بشه به سلیقه ی خود آدم تزیین کرد ولی خب تجربه ای هم که خود گل فروشی ها در آراستن دته گل دارن هم باید در نظر بگیریم چون حداقل چنتا پیرهن از گا بیتر پاره کردن وسایل بیشتری دارن و همنطور وقت آزادتری رو فر کردن در چگونگی تزِین سبد گل ها دارن

    2. زهره شهرتی می گوید

      درسته که میشه با خلاقیت خودت تزیین کنی ولی خب شاید طرف مقابلی که میخوای براش این هدیه رو بفرستی علاقه ای به خلاقیت شما نداشته باشه مغازه های گل فروشی چون تجربه ی بالاتری نسبت به بقیه افراد معمولی توی تزیین گل دارن مطمعنا نمونه های جذاب تری رو رائه بدن