لنوو از مانیتورهای هوشمند غول پیکر برای کنفرانس و استفاده شرکتی رونمایی کرد

شرکت چینی لنوو مانیتورهای هوشمند تینک ویژن تی ۶۵ (ThinkVision T65)، تیک ویژن تی ۷۵ (ThinkVision T75) و مانیتور تینک ویژن تی ۸۶ (ThinkVision T86) را به ترتیب با قطرهای ۶۵ اینچ، ۷۵ اینچ و ۸۶ اینچ معرفی کرده است. این اقلام جدید در ژوئن سال آینده (خرداد – تیر ماه ۱۴۰۱) برای فروش در بازار عرضه خواهند شد. لنوو این پنل‌ها‌های بزرگ و حتی غول پیکر را به طور اختصاصی  برای انجام کنفرانس‌های ویدئویی، همکاری یا جلسات آموزشی طراحی کرده است. همراه چیکاو باشید.

همه دستگاه‌ها از وضوح بالا پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند محتوای تصویری را نهایتا تا فرمت 4K نمایش دهند، یعنی میزان رزولوشن تمام این مانیتورها ۳۸۴۰ × ۲۱۶۰ پیکسل است. تمام این مانیتورها از نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز برای تصویر پشتیبانی می‌کنندو علاوه بر این، می‌توانند حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت را ارائه دهند. لنوو ادعا می‌کندکه صفحه نمایش هر سه مدل مانیتور قادر هستند تا میزان ۸۵ درصد از فضای رنگی NTSC را پوشش دهند. ضمن این که، پشتیبانی از HDR10 نیز از دیگر قابلیت‌های این مانیتورها ذکر شده است.

مانیتورهای هوشمند تینک ویژن تی ۶۵ (ThinkVision T65)، تیک ویژن تی ۷۵ (ThinkVision T75) و مانیتور تینک ویژن تی ۸۶ - چیکاو

هر سه نسخه این مانیتورها مجهز به دوربین 4K با AI ( استفاده از هوش مصنوعی) با میدان دید ۱۲۲ درجه و زوم دیجیتال ۴ برابر هستند. دو بلندگوی ۱۵ واتی و مجموعه‌ای از میکروفون‌ها نیز برای ارتباط صوتی و تصویری بهتر در این دستگاه‌ها تعبیه شده است. قلب این پنل‌ها به یک پردازنده با چهار هسته پردازشی Cortex-A73 و یک شتاب دهنده گرافیکی (کارت گرافیکی) Mali-G52 MC2 مجهز شده است. از دیگر مشخصات این محصولات جدید لنوو می‌توان به ۴ گیگابایت رم، فلش مموری با ظرفیت ۶۴ گیگابایت، دو پورت اترنت، آداپتورهای بی‌سیم 2 × 2 Wi-Fi 5  و بلوتوث ۵.۰، HDMI 2.0 ، DisplayPort 1.2  و رابط های USB اشاره کرد. از نظر برچسب قیمتی نیز، مانیتور ۶۵ اینچی لنوو ۳۰۰۰ یورو، ۷۵ اینچی ۴۰۰۰ یورو و ۸۶ اینچی نیز ۷۰۰۰ یورو قیمت گذاری شده‌اند.

  • بازار مانیتورهای رایانه شخصی برای اولین بار پس از شروع همه گیری جهانی کاهش یافت

شرکت بین المللی داده( IDC) آماری از بازار جهانی مانیتور کامپیوتر در سه ماهه سوم سال جاری منتشر کرده است. محموله‌های ارسالی به این بازار در مقایسه با ۳۷.۵ میلیون دستگاه در سال گذشته، به ۳۴.۸ میلیون دستگاه کاهش داشته است. به این ترتیب میزان کاهش عرضه در سطح ۷.۲ درصد ثبت شده است.

تحلیلگران می‌گویند که این صنعت برای اولین بار از زمان شیوع خود انزوا جهانی در بحبوحه همه گیری همه گیر، رو به افول گذاشته است. قبل از آن، فروش برای پنج فصل متوالی سال به سال افزایش یافته بود. کارشناسان پیش بینی می‌کنند در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، عرضه مانیتورهای کامپیوتری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یابد. در برابر این پس زمينه، قیمت قطعات در بخش مربوطه شروع به تثبیت خواهد کرد.

بازار مانیتورهای رایانه شخصی برای اولین بار پس از شروع همه گیری جهانی کاهش یافت - چیکاو

 بر اساس نتایج سه ماهه سوم سال جاری، محصولات برند دل ( Dell Technologies) با سهم ۲۲.۰ درصدی به بزرگترین بازیگر بازار جهانی تبدیل شده است. لنوو نیز با در اختیار گرفتن ۱۲.۲ درصد این بازار در رتبه دوم قرار دارد و TPV نیز با رقابتی بسیار تنگاتنگ و نزدیک به لنوو، حدود ۱۱.۴ درصد بازار را به خود اختصاص داده است و در رتبه سوم قرار دارد. پس از آن نوبت به دیگر بازیگران و تولید کنندگان بزرگ این بازار یعنی اچ پی HP Inc و سامسونگ می‌رسد که به ترتیب ۱۰.۷ درصد و حدود ۸.۳ درصد فروش بازار در دست دارند. همه تامین کنندگان دیگر مجموعاً ۳۵.۴ درصد از این صنعت را کنترل می‌کنند. همچنین پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۱؛ مجموع محموله‌های مانیتورهای PC به ۱۴۳ میلیون دستگاه خواهد رسید. این میزان،نسبت به سال گذشته ۴.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.