طبق گزارش ها، هواوی تولید انبوه گوشی های تاشو نسل بعدی خود را آغاز کرده است

به گفته منابع صنعتی، هواوی تولید انبوه نسل بعدی گوشی‌های تاشو خود را در ماه نوامبر (آبان – آذر) آغاز کرده است. این طور که گفته می‌شود، این مدل گوشی‌های هوشمند تاشوی هواوی قرار است تا با گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ رقابت کنند، اما انتظار می‌رود قیمت این گوشی هواوی از همتای گلکسی خود پایین‌تر باشد. همراه چیکاو باشید.

گزارش اکونومیک تایمز (Economic Times) به نقل از IT Home می‌گوید که در جلسه سرمایه‌گذاران که در ۲۵ نوامبر برگزار شد، در آن نشست مشخص شد که Zhaoli Technology تولید انبوه یک لولای جدید گوشی هوشمند تاشو را برای یک مشتری آغاز کرده است. گفته می‌شود که ساخت این لولا نسبت به مدل پیشین ارزان‌تر است و علاوه بر آن، نرخ بازدهی بالاتری را نیز می‌تواند ارائه دهد. در حالی که Zhaoli Technology مشخص نکرده بود که این لولاها برای چه برندی تولید می‌شود اما ناظران و آگاهان این صنعت معتقد هستند که این شرکت لولای مذکور را برای برند هواوی تهیه می‌کند.

بدیهی است که گوشی‌های هوشمند تاشو دستگاه‌های بزرگ و پر هزینه‌ای در این صنعت به شمار می‌روند و تقریباً هر بازیگر اصلی که قصد ورود به تولید در این زمینه را داشته باشد،  باید منابع عظیمی را برای توسعه آن اختصاص ‌دهد. موفقیت گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ به‌ویژه به عنوان انگیزه‌ای برای سایر برندها عمل کرد، زیرا دلیلی بر این بود که خریداران دیگر دستگاه‌های تاشو را به عنوان دستگاه‌های آزمایشی نمی‌بینند بلکه، این دستگاه‌ها دیگر به عنوان یک دستگاه کارآمد و سودمند نقش ایفا می‌کنند.

به هر حال، گوشی‌های تاشو با وجود این که دستگاه‌هایی نسبتاً ضخیم هستند اما باز هم تاکنون اغلب در حدود دو برابر یک گوشی هوشمند معمولی قیمت داشته‌اند. بنابراین، هنگامی که گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ با برچسب قیمت مقرون به صرفه‌تری وارد صحنه شد، موفق شد تا تنها در مدت زمان ۴۰ روز بیش از یک میلیون دستگاه بفروشد. سامسونگ که طعم موفقیت را چشیده است، اکنون قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ محموله گوشی‌های تاشو را از ۷ میلیون به ۱۳ میلیون افزایش دهد که شامل ۴ میلیون گلکسی زد فولد و ۹ میلیون مدل گلکسی زد فلیپ می‌شود.

گوشی‌های هوشمند تاشو هواوی - چیکاو

از سوی دیگر، این موضوع نیز به نفع سامسونگ رقم می‌خورد که رقیب اصلی این شرکت در بازار تلفن‌های هوشمند تاشو، یعنی هواوی در حال حاضر به دلیل محدودیت‌هایی که تحریم‌های آمریکا در فروش دستگاه‌های این شرکت ایجاد کرده است، آنطور که باید و شاید، نمی‌تواند در این زمینه عرض اندام کند به خصوص که هیچ شرکت تراشه سازی حاضر به تأمین پردازنده‌های نسل پنجم موبایل یعنی ۵جی به هواوی نیست و این برند در رقابت با سامسونگ قافیه را بدجوری باخته است و تا زمانی که آمریکا سایه تحریم‌ها را از سر این شرکت برندارد، هواوی نمی‌تواند در هیچ زمینه‌ای از گوشی‌های هوشمند با سامسونگ یا حتی دیگر شرکت‌های هم وظن خود به طور جدی وارد گود رقابت شود.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.