گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ دارای صفحه نمایش بزرگ با قاب محافظ آلومینیومی است

گوشی هوشمند تاشو گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ (Samsung Galaxy Z Flip3) دومین گوشی تاشوی این برند است که در رویداد گلکسی آنپکد امروز معرفی شد. این گوشی دارای طراحی جدید و پیشرفته در هر دو صفحه نمایش است، به علاوه دارای رتبه رسمی IPX8 برای مقاومت در برابر نفوذ آب است که می‌تواند تا عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورد، درست مانند گلکسی زد فولد ۳ که از این نظر به یکدیگر شبیه هستند. همراه چیکاو باشید.

برای شروع، زد فلیپ ۳ در قسمت کاور دارای یک صفحه نمایش بسیار بزرگتر  ۱.۹ اینچی نسبت به نسل قبل است که از نوع سوپر آمولد بوده و از رزولوشن ۲۶۰ در ۵۱۲ بهره می‌برد که امکان بررسی و تعامل آسانتر با اعلان‌ها و پشتیبانی از برنامه‌های بیشتر را بدون باز کردن تلفن فراهم می‌کند.

صفحه بزرگ تاشو در داخل نیز کمی بهبود یافته است. این صفحه نمایش ۶.۷ اینچی از نوع سوپر امولد بوده و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس را ارائه می‌دهد که اندازه و رزولوشن آن نسبت به مدل پیشین بدون تغییر مانده است اما در حال حاضر از نرخ تازه سازی تطبیقی 120 هرتز بهره می‌برد.

زد فلیپ ۳ - چیکاو

دوربین دوگانه بر روی قسمت کاور  در کنار نمایشگر بیرونی در حال حاضر به صورت عمودی ردیف شده است، چراغ LED زیر آن‌ها بر روی قسمت رنگی پنل قرار گرفته که پنل در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود. دوربین دوگانه شامل یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 با پیکسلهای 1.4 میکرومتر، Dual Pixel AF و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) خواهد بود و همچنین یک دوربین 12 مگاپیکسلی f/2.2 با زاویه فوق عریض (ultra-wide) دارد که به معنای این است  که ماژول دوربین همان مجموعه حسگرهایی است که گلکسی زد فلیپ و زد فلیپ ۵جی داشتند.

یک دوربین سوم در داخل یک سوراخ هول پانچ در صفحه اصلی وجود دارد و آن دوربین نیز همان سنسوری است که در مدل‌های سال گذشته استفاده شده است یعنی سنسور 10 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.4. مسلماً قابل توجه‌ترین ارتقاء از نظر عکاسی ربطی به خود دوربین ها ندارد. در عوض، صفحه نمایش بزرگتر روی کاور، عکاسی سلفی با دوربین اصلی را آسان‌تر می‌کند.

در قسمت داخلی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ از یک پردازنده‌ی 5 نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام بهره می‌برد که با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی یا 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع سریع UFS 3.1 جفت شده است. این تلفن از هر دو باند Sub6 و mmWave 5G شبکه‌ی ارتباطات ۵جی پشتیبانی می‌کند، اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا تمام نسخه‌ها از این دو باند بهره خواهند برد یا به تناسب کشور و منطقه به یکی از این باند‌ها مجهز شده و در برخی از بازارها زیرباند mmWave که در آن جا کارایی ندارد، از دسترس خارج خواهد شد.

گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ - چیکاو

گلکسی زد فلیپ ۳ درست مانند خواهر و برادر زد فولد خود مجهز به گوریلا گلس ویکتوس کورنینگ (Corning Gorilla Glass Victus) در نمای بیرونی و قاب محافظ آلومینیومی است. سامسونگ این گوشی را 1.3 میلی متر کوتاه تر، 1.4 میلی متر باریک تر و 0.3 میلی متر نازک‌تر از مدل قبلی خود تولید کرده است، در حالی که 183 گرم وزن دارد.

سامسونگ تصمیم گرفت که ظرفیت باتری را بدون تغییر به همان میزان ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعتی مانند دو باتری تاشو از خانواده گلکسی حفظ کند، اما در اقدامی که به هیچ عنوان قابل توجیه نیست، شارژ 15 واتی را نیز حفظ کرده است که برای یک گوشی هوشمندی که در سال ۲۰۲۱ بیش از هزار یورو قیمت دارد چنین عملی واقعاً ناامید کننده است.

گلکسی زد فلیپ ۳ به همان اندازه که یک گوشی هوشمند است، یک همراه فشن و مد روز نیز هست. به همین دلیل سامسونگ آن را در کمتر از هفت رنگ کرم، سبز، بنفش کمرنگ، فانتوم مشکی، خاکستری، سفید و صورتی عرضه نمی‌کند. به خاطر داشته باشید که سه مورد اخیر اختصاصی Samsung.com خواهند بود.

همچنین مجموعه‌ای از کیف‌های رنگارنگ با حلقه‌های فلزی یا بندهای چرمی وجود دارد که به عنوان نگهدارنده برای جابجایی بهتر دستگاه عمل می‌کند. آن‌ها در مجموع هفت عدد هستند و جداگانه فروخته می‌شوند.

Samsung Galaxy Z Flip3 - چیکاو

گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی در اروپا ۱۰۴۹ یورو یا ۹۴۹ پوند قیمت دارد. در حالی که با حافظه‌ی ذخیره سازی داخلی دو برابری ۱۰۹۹ یورو یا ۹۹۹ پوند به فروش می‌رسد. با توجه به این که این گوشی هوشمند از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی پشتیبانی نمی‌کند، عاقلانه‌تر آن است که دومی خریداری شود. پیش خرید این گوشی هوشمند از دیروز ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد) شروع شده است و عرضه‌ی آن نیز از ۲۷ آگوست (۶ شهریور) آغاز می‌شود.

منبع GSMARENA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.