تویوتا از شاسی بلند الکتریکی bZ4X به عنوان اولین خودروی الکتریکی خود رونمایی کرد

شرکت ژاپنی تویوتا یکی از خودروسازان مهم و عمده‌ی سنتی است که سرانجام از این گروه، تصمیم گرفت تا به ساخت خودروهای خود از نظر سوخت تنوع داده و خودرو برقی تولید کند. این شرکت بسیار معتبر و پر طرفدار ژاپنی، پیش از این خودروی تمام الکتریکی مفهومی را عرضه کرده بود اما اکنون با رونمایی از اولین خودروی تمام الکتریکی خود به نام bZ4X یک قدم فراتر رفته است. همراه چیکاو باشید.

شرکت تویوتا در اوایل سال جاری در نمایشگاه شانگهای، خودرو تویوتا bZ4X را به عنوان یک خودروی مفهومی به نمایش گذاشت، اما در آن زمان اطلاعات زیادی درباره این خودرو اعلام نکرد و مشخصات آن پنهان ماند.

تویوتا اکنون از نظر مشخصات، قابلیت‌های بهتری برای شاسی‌بلند تمام الکتریکی جدید bZ4X ارائه کرده است. خاطرنشان می‌شود که تویوتا قبلاً خودروهای تمام الکتریکی را در چین عرضه کرده است، اما خودرو شاسی بلند bZ4X این شرکت اولین خودروی باتری-الکتریکی آن با پلت فرم اختصاصی BEV است که برای بازار جهانی ساخته شده است.

قسمت پشتی خودرو تویوتا bZ4X - چیکاو

همان طور که در طول رونمایی مفهومی منعکس شد، bZ مخفف کلمه (beyond zero) به معنای «فراتر از صفر» است که استراتژی الکتریکی‌سازی تویوتا و یک برند فرعی برای سری خودروهای برقی آینده آن است. خودرو شاسی بلند bZ4X تویوتا تفاوت چندانی با آنچه در نسخه مفهومی مشاهده شد، ندارد. این خودرو تنها چند ویژگی به روز شده دارد و همچنان دارای خطوط تیز و طراحی تهاجمی است.

این وسیله نقلیه به بسته باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی مجهز شده است که می‌تواند با هر بار شارژ، برای نسخه دیفرانسیل جلو ۵۰۰ کیلومتر (۳۱۰ مایل) و برای نسخه چهار چرخ متحرک ۴۶۰ کیلومتر (۲۸۶ مایل) برد داشته باشد.  این شاسی بلند دیفرانسیل جلو دارای یک موتور ۱۵۰ کیلوواتی است در حالی که نسخه چهار چرخ متحرک دارای یک موتور ۸۰ کیلوواتی در هر چرخ برای ارائه قدرت بیشتر است.

تویوتا خودرو الکتریکی شاسی بلند bZ4X  خود را با بسیاری از ویژگی‌های چشمگیر همراه کرده است. این خودرو قابلیت شارژ دو طرفه برای بازگشت خودرو تا منزل را دارد. سقف خورشیدی اختیاری گزینه‌های شگفت‌انگیزی را برای bZ4X اضافه می‌کند. تویوتا می‌گوید سقف خورشیدی می‌تواند برقی معادل ۱۸۰۰ کیلومتر مسافت رانندگی در سال تولید کند. با در نظر گرفتن این موضوع، به این معنی است که پنل خورشیدی قدرتی معادل حداقل سه باتری را از نظر برد رانندگی ارائه می‌دهد.

عکس از زاویه های مختلف خودرو تویوتا bZ4X - چیکاو

یکی دیگر از ویژگی‌های اختیاری در bZ4X، فرمان بال شکل برای دید بهتر است. به گفته خودروساز، این خودرو دارای یک سیستم فرمان با سیم است که فرمان این شاسی‌بلند غیرمعمول است و نشان می‌دهد که تویوتا از سیستم فرمان با سیم در این خودرو استفاده کرده است. این خودروساز ژاپنی اعلام کرده که با استفاده از سیستم جدید، برای دور زدن احتیاجی نیست که راننده دستش را در بالای فرمان قرار دهد و به همین دلیل این تکه از فرمان حذف شده و با طرح سنتی تفاوت دارد.

سیستم bZ4X حرکت لاستیک را کنترل می‌کند تا از پایداری در شرایط رانندگی دشوار و جاده‌های ناهموار یا زمانی که Lane Tracing Assist فعال است اطمینان حاصل کند. ویژگی گریپ تک حرکتی فضای پا بیشتری را فراهم می‌کند و ورود و خروج را آسان می‌کند. شاسی بلند الکتریکی bZ4X برای اولین بار تا اواسط سال ۲۰۲۲ در بازار داخلی تویوتا عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود جزئیات بیشتر در مورد قیمت و در دسترس بودن جهانی bZ4X متعاقبا منتشر شود.

فرمان خودرو تویوتا bZ4X - چیکاو

تویوتا در مورد معرفی این خودرو شاسی بلند جدید الکتریکی خود می‌گوید:

معرفی تویوتا bZ4X کانسپت. یک تفکر کاملاً جدید و کاملاً الکتریکی که به ما کمک می کند به آینده ای پاک تر و پایدارتر نزدیکتر شویم. نمای بیرونی جسورانه و تحریک آمیز این SUV فرم مدرن را با حضور غیرقابل انکار ترکیب می کند و مطمئناً شما را در میان چراغ های شهر درخشان نگه می دارد. در داخل، سقف پانوراما احساس فضا را افزایش می دهد، در حالی که فناوری های بصری و ویژگی های راحتی آن به راحتی شما را در هر رانندگی راحت می کند.

اما کانسپت تویوتا bZ4X بیش از یک نمای ظاهری، به طور هوشمندانه‌ای زیبا و راحت است. همچنین نماد تعهد ما برای پیشبرد امور و رفتن به «فراتر از صفر» است. این گام بعدی در سفر برقی‌سازی ما است و ما معتقدیم که می‌توانیم به سمت جهانی پیش برویم که آلایندگی‌های آن صفر است. تا نه تنها ردپای محیطی خود را به صفر برسانیم، بلکه فراتر رفته و تأثیر مثبت خالص ایجاد کنیم. با کار کردن با هم است که در نهایت می توانیم برای سیاره، جامعه و آینده خود خوب عمل کنیم.

خودرو شاسی بلند تویوتا bZ4X - چیکاو

خودرو شاسی بلند تویوتا bZ4X Concept برای اولین بار در آمریکای شمالی در دفتر مرکزی تویوتا موتور آمریکای شمالی به نمایش درآمد.

این شرکت که پیش از این در زمینه برقی‌سازی پیشرو بوده است، با معرفی تویوتا bZ4X مفهومی،  برای اولین سری از خودروهای الکتریکی باتری‌دار جهانی که تحت چتر برند Toyota bZ معرفی می‌شود، گام بزرگی به جلو برداشته است.

لیزا ماتراتزو، نایب رئیس گروه بازاریابی تویوتا گفت:

« این خودرو الکتریکی تویوتا تقریباً به اندازه یک RAV4، با تطبیق پذیری جدا از سایر BEV ها، در موقعیت خوبی در بازار قرار خواهد گرفت و بهترین بخش این است که یک خودرو تویوتا است، با کیفیت، دوام و قابلیت اطمینان افسانه‌ای که مشتریان ما انتظار دارند.»

تویوتا bZ4X SUV Concept که به طور مشترک با سوبارو توسعه یافته است، دارای پلتفرم جدید e-TNGA BEV است. این کانسپت کیفیت افسانه‌ای، دوام و قابلیت اطمینان بلندمدت تویوتا QDR را در ترکیب با قابلیت‌های AWD برای دستیابی به یک تجربه رانندگی راحت و جذاب می‌رساند.

طراحی بدنه خودرو تویوتا bZ4X - چیکاو

تویوتا bZ4X SUV مفهومی دارای فاصله بین دو محور بلند با اورهنگ های کوتاه است که منجر به طراحی متمایز با فضای داخلی کافی می شود. فضای داخلی مفهومی باز برای افزایش راحتی و اطمینان راننده در جاده طراحی شده است. با هر جزئیاتی که به طور هدفمند مهندسی شده است، موقعیت پایین صفحه ابزار و مکان مترها بالای فرمان نه تنها به گسترش حس فضای خودرو کمک می کند، بلکه باعث افزایش دید برای کمک به رانندگی ایمن و ایمن می شود.

تویوتا آینده‌ای را متصور است که در آن خنثی کردن کربن از طریق بازاریابی عملی مجموعه‌ای از محصولات با فناوری‌های پیشرانه پیشرفته، سوخت جایگزین و آلایندگی صفر حاصل می‌شود.

محفظه داخلی خودرو تویوتا bZ4X - چیکاو

به طور کلی، تویوتا قصد دارد تا سال 2025 تعداد خودروهای برقی خود را در سطح جهان به  حدود 70 مدل گسترش دهد. این خط تولید آینده دارای 15 دستگاه BEV اختصاصی خواهد بود، از جمله هفت دستگاه با نام تجاری bZ  (Beyond Zero). علاوه بر این، تویوتا قصد دارد در آینده نزدیک، برقی‌سازی را به خط تولید پیکاپ‌های خود بیاورد. این مجموعه متنوع از محصولات برقی به تویوتا کمک می کند تا به سمت هدف خود برای خنثی کردن کربن تا سال 2050 سوق دهد.

اطلاعات بیشتر در مورد مدل تولیدی تویوتا bZ4X اواخر امسال به اشتراک گذاشته خواهد شد و برنامه ریزی فروش آن در سال 2022 آغاز خواهد شد.

منبع toyota gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.