براساس گزارش ها، اپل ممکن است برای تولید خودرو خود با تویوتا همکاری کند

یکی دو سالی می‌شود که خبرهای گوناگونی از شرکت‌های فناوری و عمدتاً تولید کنندگان گوشی هوشمند به گوش می‌رسد که بسیاری از این شرکت‌ها تمایل دارند تا در کنار طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند، به دنیای خودرو  نیز سرک بکشند. از مهم‌ترین شرکت‌هایی که به طور جدی قصد دارند به این زمینه ورود پیدا کنند، اپل شیائومی و اپل را می‌توان نام برد. همراه چیکاو باشید.

شاید برای اولین بار خبرهایی از تمایل اپل به ساخت خودرو منتشر شد که دیگر شرکت‌ها نیز انگار از خواب صد ساله بیدار شدند و برنامه‌هایی را برای انجام این کار تدارک دیدند. در حال حاضر سه شرکت مهم فناوری در این مسیر با جدیت پیش می‌روند. ابتدا اپل که این سوژه را رو کرد و سپس هواوی و شیائومی دو شرکت دیگری بودند که اعلام تمایل کردند. هواوی شاید به خاطر تحریم‌های آمریکا به این سو سوق پیدا کرد و شیائومی نیز که به اپل چین مشهور است و سعی می‌کند کپی کارهای اپل را انجام دهد، سرمایه گذاری کلانی را برای به ثمر رسیدن این فعالیت جدید، اختصاص داد.

همکاری اپل با شرکت خودروسازی تویوتا - چیکاو

اپل، پیش از این با چند شرکت خودرو سازی بزرگ و معتبر دنیا ازجمله نیسان ژاپن و کیا و هیوندای کره مذاکراتی را انجام داد و  حتی ظاهرا با هیوندای تا پای امضای توافقنامه نیز پیش رفت اما به دلایلی در لحظه‌ی آخر یا شاید حتی در وقت اضافه، اپل از این مشارکت عقب نشست.

اکنون خبر می‌رسد که ظاهراً اپل در حال مذاکره با یکی دیگر از تولیدکنندگان خودرو برای تولید خودروی خود است. گفته می‌شود این شرکت با تویوتا ژاپن برای ساخت خودرو اپل به توافق رسیده و حتی قرار شده که تولید آن تا سال ۲۰۲۴ آغاز ‌شود.

کمپانی اپل - چیکاو

بر اساس گزارشی که DigiTimes  از طریق MacRumors، به دست آورده است، نمایندگان غول کوپرتینویی ظاهراً با اس کی گروپ (SK Group) کره جنوبی و ال‌جی الکترونیکس (LG Electronics) ملاقات کرده‌اند و اکنون به دنبال شرکت تویوتا ژاپن به عنوان شریک احتمالی بعدی هستند. جهت اطلاع،  شایعه شده است که سازنده آیفون مدتی است روی خودروی خود کار می‌کند تا بتواند آن را با برند اپل در بازار عرضه کند. اما این کار، درواقع یک تغییر جهت عمده در فعالیت فعلی این شرکت است که‌ از ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی به ساخت یک خودرو کامل منجر می‌شود و بنابراین، اکنون اپل به دنبال مشارکت با شرکت‌های کارکشته و معتبر  برای دسترسی به زنجیره تامین قطعات این فعالیت جدید است.

خودرو خودکار اپل - چیکاو

جالب است که گزارشات اخیر همچنین نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد طراحی و ساخت باتری‌های الکتریکی مورد نیاز خودرو خود را در ایالات متحده تولید کند که هدف آن کاهش شدید هزینه باتری‌ و افزایش برد خودروهای برقی است. علاوه بر این موارد، این گزارش همچنین می‌افزاید که این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ تولید خودروی خود را با نام تجاری اپل آغاز کند، که این مورد مطابق گزارشات قبلی است که در همان سال را برای برای تولید این خودرو اعلام کرده بودند. این نکته نیز فراموش نکنید که این گزارش هنوز از سوی اپل یا هیچکدام از طرفین به طور رسمی تأیید نشده است. بنابراین، می‌توانید آن را جدی نگرفته و منتظر به‌روز رسانی های بعدی در این مورد باشید. 

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.