فاکسکان کارخانه لرد استاون موتورز اوهایو را به ۲۳۰ میلیون دلار خریداری می کند

شرکت فاکسکان (Foxconn)، شرکتی که به تولید آیفون‌های اپل معروف است، در حال خرید یک کارخانه خودروسازی از سازنده خودروهای الکتریکی لرداستاون موتورز (Lordstown Motors) به ​​قیمت حدود ۲۳۰ میلیون دلار است. همراه چیکاو باشید.

طبق قرارداد، فاکسکان در این کارخانه وانت برقی لرداستاون موتورز  تولید خواهد کرد. علاوه بر این، سازنده خودروهای برقی همچنان به عنوان مستاجر در آنجا به فعالیت خود ادامه خواهد داد و همچنین، این دو شرکت با هم به توافق رسیده‌اند که این شرکت یعنی مستأجر، «حقوق خاصی را در رابطه با برنامه‌های آینده خودرو در اختیار فاکسکان قرار دهد.»

علاوه بر این، فاکسکان همچنین ۵۰ میلیون دلار از سهام لرداستاون موتورز را نیز خریداری خواهد کرد. این استارتاپ با وجود این که در سال گذشته به مزایده گذاشته شد اما با مشکل روبرو شده بود و در مورد نیاز به جمع آوری سریع پول برای بقا صحبت کرده بود. با این معامله، فاکسکان اکنون وارد فضای کارخانه خودروسازی شده است و در حال حاضر، حضور قابل توجهی در ایالات متحده دارد.

به نظر می‌رسد که این شرکت مستقر در تایوان اکنون سعی خواهد کرد خود را به عنوان یک تولید کننده جهانی خودروهای برقی معرفی کند. این دو شرکت امیدوارند که قرارداد خرید را تا ۳۱ اکتبر (۹ آبان) نهایی کنند و معامله را تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) نیز به اتمام برسانند.

فاکسکان اعلام کرده است که به عنوان بخشی از این معامله، شرکت Fisker Inc مجاز خواهد بود تا خودروهایی را با شرکت بزرگ تایوانی در کارخانه اوهایو بسازد. لرداستاون موتورز  یک تسهیلات ۶.۲ میلیون فوت مربعی را از جنرال موتورز در سال ۲۰۱۹ به دست آورده بود. این شرکت به تازگی قصد داشت در کارخانه‌ای اجاره فضایی در جهت کسب درآمد در میان بحران نقدینگی جدی ایجاد کند.

سازنده EV با مشکلات زیادی روبرو است. مدیرعامل آن پس از دستگیری به دلیل اغراق در پیش فروش کامیون برقی مجبور به ترک این شرکت شد. این شرکت اکنون اهداف اولیه تولید خود را کاهش داده است. وزارت دادگستری و کمیسیون اوراق بهادار و کمیسیون بورس، تحقیقات خود را در مورد لرداستاون موتورز آغاز کرده‌اند و این شرکت در حال گذر از بحران‌های مالی است اما تنها پول کافی برای سرپا ماندن تا اواسط سال ۲۰۲۲ را دارد.

منبع gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.