امسال به یمن ورود شرکت‌ های هندی بازار ساعت‌های هوشمند ۲۷ درصد رشد را تجربه کرد

اپل، سامسونگ، گارمین (Garmin) از جمله شرکت‌های مشارکت کننده‌ی اصلی در افزایش 27 درصدی بازار ساعت‌های هوشمند سالانه هستند. علاوه بر این تولیدکنندگان، دو شرکت بوت (BoAt) و نویز (Noise) نیز از سرزمین هند در حال ظهور هستند! همراه چیکاو باشید.

سال گذشته، بازار ساعت‌های هوشمند به دلیل همه گیری ویروس کرونا یا همان کووید ۱۹ ( COVID-19) از نظر رشد بسیار کند بود. امسال اما بازار ساعت‌های هوشمند 27 درصد رشد سالانه را نشان داده است. جالب این جا است که مدعی برتر در این زمینه اپل است که در بازار ساعت‌های هوشمند پیشرو به حساب می‌آید و تعداد فروش ساعت هوشمند این برند یعنی اپل واچ، تاکنون از 100 میلیون کاربر در سطح جهان عبور کرده است.

بر اساس Counterpoint ، 5 رهبر برتر ساعت‌های هوشمند امسال، به ویژه در سه ماهه دوم سال، به ترتیب اپل، هواوی، سامسونگ، ایمو (IMOO) و گارمین هستند. در مقایسه با سال گذشته، همه این برندها به جز هواوی شاهد افزایش فروش زیادی در بازار ساعت‌های هوشمند بوده‌اند. هواوی هنوز در این بازار و در میدان رقابا حضور دارد اما سهم آن در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته اندکی کاهش یافته است.

از سوی دیگر، شرکت گارمین موفق شده است تا در زمینه‌ی فروش ساعد‌های هوشمند جهش بزرگی را تجربه کند زیرا این شرکت توانست در سه ماهه دوم امسال 5/8 درصد سهم بازار تجارت اسمارت واچ را به خود اختصاص دهد و اکنون نام خود را در میان 5 شرکت تولید کننده‌ی برتر جهان مشاهده کند. سامسونگ همچنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش نمودارها بوده است.

ساعت های هوشمند دو شرکت بوت (BoAt) و نویز (Noise) - چیکاو

صحبت از اپل شد، که به تازگی از مرز 100 میلیون کاربر استفاده کننده از اپل واچ عبور کرده است، اما این شرکت شاهد تغییراتی در میزان فروش خود شده است. این شرکت اگرچه نسبت به سایر تولید کنندگان و برندها بیشترین سهم بازار ساعت‌های هوشمند را تحت پوشش خود دارد، اما میزان فروش آن در مدت زمان فوق از 30 درصد سهم بازار که در سه ماهه دوم سال گذشته در اختیار داشت، به 28 درصد کاهش یافته است. با این حال، این شرکت همچنان پیشتاز است و رتبه‌ی اول فروش در بخش ساعت های هوشمند در سطح جهان را دارد و پایگاه اصلی کاربران در این سهم نیز کاربران ایالات متحده است.

افزایش سهم اپل در بازار ساعت‌های هوشمند باعث شده است که دیگر مارک‌های چینی و هندی در حال ظهور به بخش ساعت‌های هوشمند وارد شوند. برندهایی مانند شیائومی،ریلمی، و اوپو فناوری‌ها و ویژگی‌های مشابهی را با قیمت بسیار مناسب‌تری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. البته نباید از یاد برد که مارک‌های هندی مانند Noise و boAt نیز در افزایش سهم بازار جهانی مشارکت بسیار فعالی داشته‌اند.

هند دارای بیش از 6 درصد سهم بازار در بخش ساعت‌های هوشمند است که نسبت به 2 درصد سهم بازار در سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. پس از همه گیری ویروس کرونا، بازار ساعت‌های هوشمند به دلیل چندین ویژگی مرتبط با سلامتی بهبود قابل توجهی را نشان داده است. اکنون که حتی ساعت‌های هوشمند مقرون به صرفه نیز مجهز به ویژگی‌های سلامتی و تناسب اندام مانند سنسورهای SpO2، سنسورهای ضربان قلب و تمرینات تنفسی هستند، انتظار می‌رود بازار ساعت‌های هوشمند، به طور مداوم سالانه رشد مداوم را تجربه کند.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.