اکنون می‌توانید برگه‌های سفارشی Google Chrome را در حالت تصویر در تصویر باز کنید

Google Chrome برای Android دارای تب های سفارشی Chrome است که توسعه دهندگان می توانند از آن برای ارائه تجربه مرورگر وب در برنامه های خود استفاده کنند. برای مثال جیمیل را در نظر بگیرید. یکی از اپلیکیشن هایی است که از این قابلیت استفاده می کند. وقتی روی پیوندی به یک وب‌سایت در ایمیل کلیک می‌کنید، سرویس‌گیرنده ایمیل آن صفحه وب را در درون خود، در برگه‌های سفارشی Chrome باز می‌کند. خوب، گوگل اکنون تب های سفارشی کروم را با یک ویژگی جالب و مفید ارتقا داده است.

طبق گزارش جدیدی از 9To5Google، آخرین نسخه پایدار کروم برای اندروید (نسخه 122) به شما امکان می دهد از تب های سفارشی کروم در حالت تصویر در تصویر (PiP) استفاده کنید.

به عنوان مثال، اکنون وقتی روی پیوندی به یک وب‌سایت در ایمیلی در Gmail کلیک می‌کنید و کلاینت ایمیل صفحه وب را در برگه‌های سفارشی Chrome بارگیری می‌کند، می‌توانید آن صفحه وب را در یک پنجره PiP کوچک کنید، که صفحه گوشی شما را برای انجام کارهای دیگر آزاد می‌کند.

برای استفاده از تب های سفارشی کروم در حالت PiP، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه رو به پایین، که در کنار دکمه برگشت در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد، ضربه بزنید. سپس صفحه وب در یک پنجره PiP در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش کوچک می شود و لوگو، نام و دامنه وب سایت را به شما نشان می دهد. حتی می توانید اندازه پنجره را مطابق میل خود تغییر دهید یا آن را از چپ به راست صفحه نمایش ببرید. برای بازگشت به حالت تمام صفحه، روی نماد تمام صفحه ضربه بزنید و برای بستن آن، دکمه x را فشار دهید.

به گفته این نشریه، گوگل هنوز این ویژگی را برای همه ارائه نکرده است. در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه این شرکت چه زمانی ویژگی جدید را در دسترس همه قرار خواهد داد، وجود ندارد. با توجه به تاریخچه ارائه ویژگی Google Chrome، ویژگی جدید باید در چند هفته آینده به طور گسترده در دسترس قرار گیرد. بنابراین، برنامه را به آخرین نسخه به روز کنید.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.