آشنایی با رشته طراحی گرافیک و مشاغل مرتبط با این رشته!

رشته طراحی گرافیک هنری است که طراحان و متخصصان،  محتوای بصری را به صورت ساده‌تری برای مردم خلق می‌کنند. طراحان این رشته در صنعت‌های متفاوتی از جمله موشن گرافیک و طراحی وب‌سایت فعالیت می‌کنند. طراحی گرافیک فرآیندی خلاقانه از ترکیب هنر و فناوری است که ایده‌های افراد را به مردم انتقال می‌دهد. در ادامه با معرفی رشته طراحی گرافیک و دوره آموزش طراحی گرافیک در آموزشگاه طرحستان با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آشنایی با رشته طراحی گرافیک

طراحی گرافیک یا Graphic Design هنری برای طراحی بصری و متنی است که از دهه 1920 رایج شد. به افراد متخصص در این هنر، طراحان گرافیک گفته می‌شود که پیام‌های خاص خود را به صورت تصاویر بصری انتقال می‌دهند. این تصاویر می‌توانند مانند یک لوگوی تجاری و یا به پیچیدگی طراحی وب‌سایت‌ها باشد. در طراحی گرافیکی عناصر بصری پروژه ترکیب می‌شوند و آن‌ها را با چیدمان خاص خود طراحی و ایجاد می‌کنند.

طراحی گرافیک در کجا کاربرد دارد؟

طراحان گرافیکی توانایی صفحه‌آرایی مجله، ایجاد پوستر و طراحی بسته‌بندی محصول را دارند. یکی از مهم‌ترین مزایای گرافیک در شرکت‌ها از مفاهیم بصری طراحی گرافیکی، تبلیغ و فروش محصولات است. این تبلیغات به طوری است که اطلاعات محصولات در قالبی آسان مانند اینفوگرافیک استفاده می‌شود. بنابراین، یک طراحی گرافیک خوب و مطلوب می‌تواند بازدید محتوا و توجه به آن را افزایش دهد.

طراحان گرافیک چه کارهایی را میتوانند انجام دهند؟

طراحی گرافیک انواع مختلفی دارد که هر کدام نیازمند تخصص و تکنیک‌های مختص به خود است. هنرجویان می‌توانند با توجه به علاقه و کسب و کار خود، هریک از این کارها را آموزش ببینند و در آن فعالیت کنند. برخی از متخصصان روی چندین نوع پروژه متفاوت کار می‌کنند و درآمد خوبی به دست می‌آورند. از جمله کارهای طراحان گرافیک:

طراحی وب سایت

طراحان گرافیک می‌توانند صفحات وب را به طور فوق‌العاده‌ای طراحی کنند. این شغل تاثیرات بسیاری بر جذب مخاطبان و افزایش بازدید دارد. به طور کلی، طراحی وب‌سایت اهمیت زیادی دارد و اگر متخصص آن را انجام ندهد، یک صفحه شلوغ و بی‌نظم خواهید داشت.

طراحی موشن گرافیک

یکی از کارهای طراحان گرافیک، طراحی موشن گرافیک است. آن‌ها قادر هستند تا با استفاده از جلوه‌های ویژه، ویدیو، نمایش‌های تلویزیونی، بازی‌های ویدیویی و موارد دیگر موشن گرافیک را خلق کنند. این عناصر در تبلیغات تاثیر فوق‌العاده‌ای دارند.

طراحی رسانه های چاپی

رسانه‌های چاپی در همه جا هستند و این یکی از هنرهای وصف‌ناپذیر طراحان گرافیکی است. بیلبوردها، تابلو‌ها، منوی رستوران‌ها، جزوه‌ها، کتاب‌های درسی و رسانه‌های چاپی دیگر، همگی توسط طراحان گرافیک خلق شده‌اند. ارتباط بصری بینندگان با رسانه‌های گرافیکی باعث می‌شود که به یک محصول توجه کنند و آن را بخرند. بنابراین، باید بگوییم که با شرکت در دوره طراحی گرافیک وارد بازار کار بسیار وسیعی خواهید شد.

طراحی بازاریابی و تبلیغات گرافیکی

یکی از مهم‌ترین کارهای طراحان گرافیک، تبلیغات بصری است. تبلیغات امروزه بسیار گسترده هستند و تقریباً تمامی صنعت‌ها از تبلیغات و طراحی‌های خلاقانه استفاده می‌کنند. یک طراح گرافیک می‌تواند تبلیغات را طراحی کند. برای مثال می‌تواند بروشور تبلیغاتی ایجاد کند.

طراحی لوگوی کسب و کارها

برندهای مختلف برای بهتر دیده شدن کسب و کار خود، از یک لوگوی چشم‌گیر استفاده می‌کنند. یکی دیگر از کارهایی که طراحان گرافیک قادر به انجام آن هستند، خلق و ساخت لوگو است. طراحان با استفاده از هوش، خلاقیت و مهارت‌های خود می‌توانند لوگوهای خاصی را برای هر برند طراحی و ایجاد کنند.

طراحان گرافیک در کجا میتوانند کار کنند؟

یکی از ویژگی‌های طراح گرافیک این است که هم می‌توانند در شرکت‌ها و آژانس‌ها کار کنند و هم می‌توانند در خانه به عنوان فریلنسر فعالیت کنند. اغلب طراحان گرافیک در محیط‌های زیر کار می‌کنند:

  • آژانس‌های تبلیغاتی
  • شرکت‌های طراحی وب‌سایت
  • شرکت‌های بازاریابی
  • ناشران چاپ و آنلاین
  • فروشندگان آنلاین
  • سازمان‌های دولتی و یا غیردولتی

عناصر مهم در طراحی گرافیک

طراحان گرافیکی با استفاده از خلاقیت و ترکیب عناصر مهم، طرح‌های کاربردی را طراحی می‌کنند. از جمله این عناصر:

  • رنگ
  • تایپوگرافی
  • خط
  • اشکال
  • سایزبندی
  • فضا
  • بافت

آیا طراحی گرافیک یک شغل پایدار است؟

طراحی گرافیک اهمیت بسیاری در سراسر دنیا دارد. شاغلین این رشته علاوه بر دستمزد مطلوب، یک شغل دائمی خواهند داشت. امروزه، پیشرفت‌های تکنولوژی باعث ظهور هوش مصنوعی شده است. اما هوش مصنوعی در گرافیک به کمک طراحان آمده است و باعث افزایش جذابیت طراح‌ها شده است. هوش مصنوعی در گرافیک منجر به افزایش سرعت انجام کارها شده و یک فناوری مثبت است.

چگونه یک طراح گرافیک شویم؟

یادگیری طراحی گرافیک نیازمند اصول اولیه است. بهتر است این اصول را یاد بگیرید تا در کار خود موفق‌تر باشید. با یادگیری نرم‌افزارهای گرافیکی می‌توانید بهترین پروژه‌ها را ارائه کنید. هم‌چنین با ساخت رزومه می‌توانید شغل خوبی مناسب با شرایط خود پیدا کنید. می‌توانید با مهارت‌های خود انتخاب کنید که در شرکت‌ها فعالیت کنید و یا در خانه به عنوان فریلنسر کسب درآمد کنید.

اصول اولیه را یاد بگیرید!

در اصول اولیه طراحی گرافیک، طراحان باید تئوری رنگ‌ها، تایپوگرافی، ترکیب‌بندی و چیدمان اشکال را بدانند.

مهارت های خود را افزایش دهید!

در دوره‌های آموزشی طراحی گرافیک، جدیدترین و بروزترین تکنیک‌ها به شما آموزش داده خواهد شد. سعی کنید همیشه آپدیت باشید.

به نرم‌افزار‌های طراحی مسلط شوید!

برای پیاده‌سازی طراحی‌های خود، باید به نرم‌افزار‌های گرافیکی مانند فتوشاپ مسلط باشید. برای افراد مبتدی برنامه Canva پیشنهاد می‌شود.

رزومه خود را آماده کنید!

طراحی گرافیک یک زمینه بصری است. بهتر است نمونه کارهای متخلف خود را ایجاد کنید و به کارفرمایان ارائه دهید. بنابراین، در یافتن شغل فریلنسری راحت‌تر خواهید بود.

هدف از شرکت در دوره‌ های طراحی گرافیک چیست؟

علاقه‌مندان به رشته‌ طراحی گرافیک می‌توانند در دوره‌های طراحی گرافیک آموزشگاه طرحستان شرکت کنند. این دوره‌ها توسط اساتید حرفه‌ای تدریس می‌شوند و هنرجویان می‌توانند با شرکت در آن‌ها و افزایش تمرینات خود، وارد بازارکار شوند. هدف اصلی این دوره‌ها استفاده از تکنیک‌ها و رایانه برای ساده کردن ارتباطات است. طراحان می‌توانند با هنر خود توجه مخاطبان را جلب کنند تا مفاهیم را راحت‌تر درک کنند.

دوره طراحی گرافیک به چه صورت برگزار میشود؟

یکی از راه‌های آپدیت اطلاعات درمورد طراحی گرافیک و هم‌چنین یادگیری گرافیک، شرکت در کلاس طراحی گرافیک است. این کلاس‌ها طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که هنرجویان بتوانند در هر شرایطی طراحی گرافیک را یاد بگیرد.

کلاس‌های حضوری، کلاس‌های آنلاین و کلاس‌های آفلاین در آموزشگاه هنری طرحستان درحال ثبت‌نام هستند. پس از اتمام دوره طراحی گرافیک، مدرک معتبر این آموزشگاه به هنرجویان تقدیم خواهد شد. هنرجویانی که نگران هزینه کلاس‌ها هستند، می‌توانند به صورت اقساطی شهریه خود را پرداخت کنند.

سخن پایانی

رشته طراحی گرافیک یک رشته هنری با مهارت‌های خاص است که امروزه طرفداران بسیاری دارد. اگر علاقه‌مند به طراحی گرافیک و شاخه‌های هنری مربوط به آن هستید، می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش طراحی گرافیک، بدون رفتن به دانشگاه مدرک معتبر بگیرید و وارد بازار کار شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.