کوالکام می تواند نسخه قدرتمندتر تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را عرضه کند

طبق یک پست جدید از Digital Chat Station، کوالکام در حال کار بر روی یک چیپست جدید با شماره مدل SM8635 است. منبع اطلاعاتی ادعا می کند که ویژگی های SoC شامل هسته CPU Cortex-X4 با کلاک 2.9 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 735 است. علاوه بر این، Digital Chat Station ادعا می‌کند که کوالکام این چیپست را که توسط TSMC در فرآیند ساخت 4 نانومتری این شرکت تولید می‌شود، دریافت خواهد کرد و SoC امتیاز 1.7 میلیون را در AnTuTu کسب می‌کند.

با توجه به شماره مدل، مشخصات و امتیاز آنتوتو، SM8635 شبیه نسخه پیشرفته تر اسنپدراگون 8 نسل 2 و نسخه کمتر پیشرفته تر اسنپدراگون 8 نسل 3 است. به این ترتیب، کوالکام می تواند SM8635 را بین این دو چیپست قرار دهد. اگر چنین است، کوالکام می‌تواند آن را اسنپدراگون 8 نسل 2+ بنامد. همچنین به این معنی است که SoC آینده مقرون به صرفه تر از Snapdragon 8 Gen 3 خواهد بود و بنابراین، سازندگان تلفن می توانند از آن در دستگاه های مقرون به صرفه پرچمدار استفاده کنند.

به گفته Roland Quandt، چیپست دیگری که کوالکام در حال توسعه آن است، با شماره مدل SM7675 و انتظار می‌رود که با نام Snapdragon 7+ Gen 3 معرفی شود، نیز مشخصاتی مشابه با SM8635 دارد. بنابراین، ممکن است کوالکام در حال برنامه ریزی برای عرضه اسنپدراگون 7+ نسل 3 به عنوان اسنپدراگون 8 نسل 2+ باشد تا برای مشتریان (تولیدکنندگان و مشتریان نهایی) سودآورتر به نظر برسد. شایعه شده است که بسیاری از گوشی ها دارای چیپست SM8635 هستند، از جمله پوکو F6، ردمی نوت 13 Turbo و آیکیو Neo.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.