هوش مصنوعی اکنون می تواند در اتومبیل های فرمول یک مسابقه دهد

پیست یاس مارینا میزبان اولین مسابقه A2RL در 27 آوریل 2024 بود. این مسابقه بسیار مورد انتظار بود و یک رویداد خاص خود بود. اما در اینجا بیش از آنچه به چشم می آید وجود دارد. این مسابقه یک تلاش متحول کننده با هدف تغییر شکل آموزش STEM در امارات متحده عربی و ترویج تحرک خودمختار در سراسر جهان بود. به عبارت ساده، هوش مصنوعی یک خودروی فرمول یک داده شد!

خودروهای تک سرنشین ساخت دالارا، شاسی‌های دالارا سوپر فرمول، فاکتور «آن» را به مسابقه اضافه کردند. آنها با یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت تقریبی 550 اسب بخار عرضه می شوند. این با یک گیربکس شش سرعته 3MO جفت می شود. علاوه بر این، این خودرو دارای سیستم تعلیق فشاری، ترمزهای کربنی برمبو و تایرهای یوکوهاما برای عملکرد در مسیر است.

مشخصات شاسی بلند Dallara Super Formula با هوش مصنوعی

در مورد خودرو و تمام فناوری‌هایی که در آن به کار می‌رود، کابین خلبان دارای هفت دوربین سونی IMX728 است که پوشش 360 درجه‌ای را برای هوش مصنوعی که در واقع ماشین را هدایت می‌کند، فراهم می‌کند. همچنین دارای سنسورهای دیگری مانند چهار دستگاه ZF ProWave – و سه دستگاه Seyond Falcon Kinetic FK1 Lidar به شکل رادار است. قدرت محاسباتی توسط Neousys RGS-8805GC داده می شود.

علاوه بر این، حتی اگر سخت افزار در بین تیم ها یکسان باشد. فقط مهارت های کدنویسی استثنایی شما می تواند به پیروزی کمک کند. تیم‌ها با استفاده از مهارت‌های کدنویسی، ساخت الگوریتم‌ها و نرم‌افزار یادگیری ماشین، عملکرد خودرو را بر اساس داده‌های حسگر بهینه می‌کنند.

دکتر تام مک کارتی، مدیر اجرایی ASPIRE، سازمانی که بر A2RL نظارت می‌کند، گفت: «ادغام سنسورهای پیشرفته و فناوری هوش مصنوعی به خودروهای ما اجازه می‌دهد تا در خط مقدم حرکت خودکار عمل کنند.» “این نه تنها تجربه مسابقه را افزایش می دهد، بلکه درهایی را به روی امکانات جدید در حمل و نقل و نوآوری می گشاید.”

این از فیبر کربن پایدار ساخته شده است و همچنین رویکرد ساخت آگاهانه تری دارد. علاوه بر کربن از کتان استفاده می کند. همچنین یک “دکمه قرمز” اضطراری وجود دارد.

سارا المنصوری، مدیر عامل A2R، گفت: “هدف ما الهام بخشیدن به نسل بعدی مبتکران است و از هیجان موتوراسپورت برای جلب علاقه به رشته‌های STEM استفاده می‌کند.”

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.