سامسونگ اولین تراشه DRAM 10.7 گیگابیت بر ثانیه LPDDR5X هوش مصنوعی را رونمایی کرد

سامسونگ، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های حافظه در جهان، از سریع‌ترین چیپ DRAM LPDDR5X خود رونمایی کرد. تراشه جدید می‌تواند به سرعت انتقال داده تا 10.7 گیگابیت بر ثانیه برسد که بالاتر از تراشه LPDDR5X با سرعت 6.4 گیگابیت در ثانیه است که در سال 2021 عرضه شد و تراشه 8.5 گیگابیت بر ثانیه LPDDR5X DRAM که در سال 2022 رونمایی شد.

تراشه های جدید LPDDR5X DRAM سامسونگ در اواخر سال 2024 در دسترس خواهند بود

تراشه جدید LPDDR5X DRAM شرکت کره جنوبی را می توان در لپ تاپ ها، تلفن های هوشمند و تبلت ها استفاده کرد. این با استفاده از فناوری پردازش کلاس 12 نانومتری ساخته شده است که در بخش حافظه کاملاً پیشرفته است. سامسونگ همچنین ادعا می‌کند که تراشه جدیدش فشرده‌ترین تراشه در بخش LPDDR است و راه را برای دستگاه‌های فشرده‌تر و نازک‌تر هموار می‌کند. تراشه جدید 25٪ عملکرد سریعتر و 30٪ ظرفیت بالاتر ارائه می دهد.

علاوه بر این، ادعا می شود که تراشه جدید برای استنباط بهتر هوش مصنوعی بهینه شده است. با افزایش پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه در رایانه‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، چنین دستگاه‌هایی به حافظه پرسرعت و کم مصرف نیاز دارند. ظرفیت تک بسته تراشه جدید به 32 گیگابایت افزایش یافته است و آن را به یک راه حل بهینه برای هوش مصنوعی روی دستگاه تبدیل می کند. این تراشه ها در نیمه دوم سال جاری تأیید می شوند و می توانند تا پایان سال جاری برای تراشه های پرچمدار آماده شوند.

YongCheol Bae، معاون اجرایی برنامه‌ریزی محصول حافظه در کسب و کار حافظه در Samsung Electronics، گفت: «با افزایش تقاضا برای حافظه کم مصرف و با کارایی بالا، انتظار می‌رود LPDDR DRAM برنامه‌های کاربردی خود را از عمدتاً تلفن همراه به سایر مناطقی که به طور سنتی نیاز دارند گسترش دهد. عملکرد و قابلیت اطمینان بالاتر مانند رایانه های شخصی، شتاب دهنده ها، سرورها و اتومبیل ها. سامسونگ از طریق همکاری نزدیک با مشتریان به نوآوری و ارائه محصولات بهینه شده برای عصر آینده هوش مصنوعی روی دستگاه ادامه خواهد داد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.