چگونه سلامت باتری را در اندروید بررسی کنیم؟

اگر مجبور هستید گوشی اندرویدی خود را چندین بار در روز شارژ کنید، ممکن است مشکل باتری باشد. در اینجا نحوه بررسی سلامت باتری در اندروید آورده شده است.

چه گوشی آیفون یا اندروید داشته باشید، در طول روز مراقب میزان باتری آن هستید. اما آیا به بررسی سلامت باتری در اندروید فکر کرده اید؟

اگر نیاز دارید بفهمید که چرا باید گوشی خود را چندین بار در روز شارژ کنید، دانستن سلامت باتری مفید است. همچنین به شما امکان می دهد فرسودگی و پارگی باتری گوشی اندرویدی قدیمی را ردیابی کنید.

متأسفانه، یافتن سلامت باتری مانند بررسی سطوح آن ساده نیست، اما ما در این راهنما به شما نشان خواهیم داد که چگونه است.

تفاوت بین عمر باتری و سلامت باتری

عمر باتری و سلامت باتری گوشی شما دو چیز متفاوتی هستند که باید در مورد آنها بدانید.

  • عمر باتری:

نشان می دهد که باتری شما با یک بار شارژ چقدر دوام می آورد. سطح عمر باتری گوشی خود را در طول روز بررسی می کنید. می توانید روشنایی صفحه را کاهش دهید، حالت کم مصرف یا صرفه جویی در باتری را فعال کنید و فعالیت برنامه پس زمینه را برای بهینه سازی عمر باتری غیرفعال کنید.

  • سلامت باتری:

نحوه کاهش عمر باتری گوشی شما را با گذشت زمان اندازه گیری می کند. وقتی باتری گوشی شما سالم باشد، شارژ کامل را نگه می دارد و بیشتر روز را دوام می آورد. با این حال، تمام باتری ها پس از استفاده طولانی مدت، سلامت خود را بدتر می کنند.

اگر وضعیت سلامت ضعیف باشد، باتری با ظرفیت کامل شارژ را متوقف می کند و سریعتر از یک باتری جدید و سالم تخلیه می شود. سلامت باتری ضعیف همچنین به این معنی است که باید دستگاه خود را چندین بار در روز شارژ کنید.

بنابراین، حتی اگر یک آیفون یا گوشی اندرویدی براق کاملاً جدید دارید، می توانید انتظار داشته باشید که سلامت آن به طور طبیعی در طول زمان کاهش یابد.

سلامت باتری را در اندروید بررسی کنید

بررسی سلامت باتری گوشی شما زمان زیادی نمی برد. با این حال، دانستن اینکه از کجا می توان اطلاعات را دریافت کرد به طور قابل توجهی در تولید کنندگان متفاوت است. ما با سامسونگ شروع می کنیم.

نحوه بررسی سلامت باتری در گلکسی سامسونگ

  • اگر قبلاً روی گوشی شما نصب نشده است، برنامه Samsung Members را نصب کنید.
  • از بالای صفحه به پایین بکشید و روی دکمه تنظیمات (نماد چرخ دنده) در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  • به پایین بروید و باتری و مراقبت از دستگاه را از منو انتخاب کنید.
  • انگشت خود را به پایین بکشید و روی Diagnostics از منو ضربه بزنید.
  • اگر از شما خواسته شد، با حساب سامسونگ خود وارد شوید، سپس روی Phone diagnostics در منوی menu.phone diagnostics ضربه بزنید.
  • روی وضعیت باتری از لیست گزینه ها ضربه بزنید.

این برنامه وضعیت فعلی باتری را به شما نشان می دهد. به عنوان مثال، وضعیت باتری ما عادی است و عمر باتری خوب است. سلامت باتری سامسونگ گلکسی خوب است

اگر باتری شما در لیست ضعیف است و یک روز کامل شارژ نمی‌کنید، زمان آن رسیده است که باتری را (در دستگاه‌هایی که باتری قابل تعویض دارند) یا یک تلفن جدید تهیه کنید.

سلامت باتری را در سایر گوشی های اندرویدی بررسی کنید

از یک برنامه شخص ثالث برای بررسی سلامت باتری استفاده کنید. اگر نمی توانید سلامت باتری گوشی اندرویدی خود را از طریق تنظیمات آن بررسی کنید، برنامه ای برای آن وجود دارد. می‌توانید از AccuBattery یا Electron برای دریافت جزئیات عمر باتری لازم استفاده کنید.

توجه داشته باشید که برای جمع آوری اطلاعات به روز شده باتری، این برنامه ها باید چند روز روی گوشی شما نصب شوند. پس از چند روز از شارژ کردن تلفن، اطلاعات مربوط به سلامت باتری را مشاهده خواهید کرد. در این مثال، ما از AccuBattery، رایگان (همراه با تبلیغات) از فروشگاه Play استفاده می‌کنیم.

برای استفاده از AccuBattery برای بررسی سلامت باتری اندروید

  • برنامه AccuBattery را در گوشی خود باز کنید.
  • روی دکمه Health در پایین برنامه ضربه بزنید.
  • پس از چند جلسه شارژ، می‌توانید اطلاعات سلامت باتری را ببینید.
  • این برنامه نمودارهایی از فرسودگی تجمعی در طول زمان، ظرفیت باتری و سایر جزئیات مربوط به سلامت باتری تلفن Android شما را به شما نشان می دهد.
  • البته، این برنامه جزئیات اضافی باتری مربوط به سلامت آن، مانند داده های شارژ، فرسودگی باتری، وضعیت تخلیه، استفاده از برنامه، آمار تاریخی باتری و موارد دیگر را ارائه می دهد.

جمع بندی

سلامت باتری گوشی شما چیزی نیست که لازم باشد روزانه آن را کنترل کنید، اما اطلاعات خوبی است که در هنگام مواجه شدن با مشکل شارژ داشته باشید. همچنین یافتن سلامت باتری در دستگاه‌های قدیمی‌تر مفید است.

بررسی سلامت باتری در سامسونگ از طریق برنامه تشخیص تلفن همراه ارائه شده ساده است. یا اگر کار نکرد، می‌توانید از یک برنامه اختصاصی مانند AccuBattery استفاده کنید که می‌تواند روی همه گوشی‌ها نصب شود.

امتیاز دهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.