چند راه سریع برای بازیابی شماره تماس های پاک شده

مقدمه

مانند بسیاری از کاربران، شما هم شاید تاکنون با مشکل پاک شدن پیام ها یا شماره های ضروری خود مواجه شده باشید. ممکن است که شما یک شماره را پاک کنید و چند روز بعد به دنبال یک راه خوب برای ریکاوری آن باشید. معمولا این مشکل در میان کاربران اندروید رایج تر است. چرا که بازیابی شماره تماس های پاک شده می تواند یک فعالیت نسبتا دشوار به حساب بیاید. کاربران اپل به صورت اتوماتیک از سرویس کلود اپل استفاده می کنند ولی، کاربران اندروید این قابلیت را ندارند. در نتیجه، شما باید به دنبال بهترین راه موجود برای بازیابی شماره تماس های پاک شده باشید. امروز ما قصد داریم تا در مورد بازیابی شماره تماس های پاک شده با شما صحبت کنیم. پس با چیکاو همراه باشید. 

این کار به چه پیش زمینه هایی نیاز دارد؟

مسلما انجام هر فعالیت خاصی همچون ریکاوری شماره در اندروید، می تواند به یک سری پیش نیاز های خاص نیاز داشته باشد. این پیش نیاز ها گاهی اوقات بر اساس نوع گوشی، برند و نسخه اندروید متغیر هستند. بازیابی شماره تماس های پاک شده می تواند یک فعالیت سخت و دشوار باشد. مخصوصا اگر گوشی شما تنظیمات اولیه ای را برای انجام این کار در نظر نگرفته باشد. اگر گوشی شما هم تنظیمات اولیه ای را مد نظر خود قرار نداده است، بهتر است که به دنبال دیگر روش ها همچون روت کردن گوشی باشید. ولی در کل آموزشی که ما در این قسمت به شما ارائه می دهیم، برای اکثر گوشی ها بازدهی بالایی داشته و شما با خیال راحت می توانید از آنها در موقعیت های مختلف استفاده کنید.

همه چیز درباره آموزش بازیابی شماره تماس های پاک شده - چیکاو

جالب است بدانید که بازیابی شماره تماس های پاک شده گاهی اوقات هم یک فعالیت به شدت ساده به حساب می آید. فقط شما باید وارد قسمت های مخصوص شوید و شماره موبایل مورد نظر خود را ریکاوری کنید. مسئله مهمی که شما باید به آن توجه داشته باشید مربوط به نسخه اندروید است. بسته به نسخه اندروید مورد نظر، شاید گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی نکند.

بازیابی شماره تماس های پاک شده با استفاده از برنامه مخاطبین

وقتی که شما یک فایل را از طریق گوشی اندروید خود پاک می کنید، باید مسیر آن را رصد کنید و متوجه شوید که کجا می رود. بازیابی شماره تماس های پاک شده می تواند با استفاده از این روش خیلی ساده و معمولی باشد. اکثر برند های تولید کننده گوشی اندروید، می توانند مثل کامپیوتر از سطل آشغال در گوشی خود استفاده نمایند. در نتیجه، پس از پاک کردن یک شماره از گوشی، شما می توانید به سطل زباله مخاطبین خود بروید و از آنجا شماره را ریکاوری کنید. معمولا برای بازیابی شماره تماس های پاک شده از طریق سطح زباله موجود درون مخاطبین گوشی، شما 30 روز وقت دارید. پس از 30 روز، این شماره ها به طور کامل پاک می شوند.

بازیابی شماره تماس های پاک شده با استفاده از برنامه مخاطبین - چیکاو

برای استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید.

در ابتدا وارد برنامه مخاطبین شوید.

بر روی گزینه Hamburger کلیک کنید

قابلیت زباله را پیدا نمایید.

آن را باز کنید و ببینید که آیا شماره پاک شده ای موجود است یا نه؟

در نهایت شماره مورد نظر را ریکاوری نمایید.

خیلی راحت با استفاده از قابلیت های موجود درون خود گوشی اندرویدی، شما می توانید فعالیت های مربوط به بازیابی شماره تماس های پاک شده را انجام دهید.

البته، ممکن است که شما بتوانید شماره را در دیگر موقعیت ها همچون حافظه داخلی یا مموری کارت هم سیو کنید.

بازیابی شماره از طریق حافظه داخلی و مموری کارت

بازیابی شماره تماس های پاک شده از طریق حافظه داخلی و مموری کارت هم ممکن است. جالب است بدانید که گاهی اوقات شماره های پاک شده تحت فرمت vCard می توانند درون حافظه داخلی گوشی شما هم مخفی شده باشند. در نتیجه، اگر شما هم قصد دارید تا بازیابی شماره تماس های پاک شده را با موفقیت انجام دهید و راه اول برای شما بازدهی نداشت، باید از راه دوم استفاده کنید.

دوباره وارد مخاطبین گوشی خود شوید

بر روی More کلیک کنید تا تنظیمات بیشتر در اختیار شما قرار گیرد.

بر روی Settings کلیک کنید و گزینه Import-Export را پیدا کنید.

بر روی Settings کلیک کنید و گزینه Import-Export را پیدا کنید - چیکاو

با استفاده از کانال های ایمپورت درون قسمت مخاطبین گوشی، شما خیلی راحت می توانید انواع شماره مخفی شده درون حافظه داخلی یا مموری کارت گوشی را به مخاطبین وارد کنید این راه تضمین شده می باشد. چرا که در اکثر مواقع گوشی شما یک بکاپ کلی از همه شماره ها گرفته و آن را ذخیره می کند.

بازیابی شماره تماس های پاک شده بدون استفاده از بکاپ

در صورتی که شما نسخه پشتیبان ندارید و گوشی شما هم سطل زباله ندارد، خیلی راحت می توانید از دیگر راه های موجود برای بازیابی شماره تماس های پاک شده استفاده کنید. البته که این کار به شدت سخت بوده و تقریبا غیر ممکن است ولی، امتحان کردن آن ضرری ندارد. شما می توانید از نرم افزار های مختلفی استفاده کنید. مثلا، شما می توانید از نرم افزار DroidKit استفاده کنید. این نرم افزار طبق نظر منابع بین المللی، بازدهی بالایی دارد. ولی، برای استفاده از این نرم افزار شما به یک کامپیوتر نیاز دارید. در صورتی که شما به کامپیوتر دسترسی ندارید، خیلی راحت باید گوشی را روت کنید. ولی، روت کردن باعث می شود تا گارانتی گوشی شما به طور کامل از بین برود. در نتیجه، روت کردن همیشه پاسخگوی نیاز های اصلی و جامع شما نمی باشد.

در این آموزش ما دروید کیت را بررسی می کنیم.

درویدکیت را باز کنید و برای بازیابی شماره تماس های پاک شده وارد قسمت Recover Lost Data شوید. در این قسمت شما می توانید بازیابی های مورد نیاز را انجام دهید.

سپس بر روی Quick recovery from device کلیک کنید.

بازیابی شماره تماس های پاک شده بدون استفاده از بکاپ - چیکاو

نوع فایلی که قصد ریکاوری آن را دارید را انتخاب نمایید و سپس بر روی Start کلیک کنید.

با این چند مرحله ساده، این برنامه قوی و با ارزش جستجو درون گوشی شما را شروع کرده و فعالیت های مربوط به ریکاوری گوشی را به طور کامل انجام می دهد. اگر گوشی شما روت شده باشد، این برنامه خیلی بهتر و قوی تر فعالیت های خود را انجام می دهد.

3.4/5 - (19 امتیاز)
منبع imobie
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.