چگونه تنظیمات کیبورد گوشی را به حالت اولیه برگردانیم؟ معرفی چند ترفند ساده!

مقدمه

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که چگونه تنظیمات کیبورد گوشی را به حالت اولیه برگردانیم؟ در پاسخ به سوال چگونه تنظیمات کیبورد گوشی را به حالت اولیه برگردانیم باید بگوییم که این کار نسبتا ساده است. ولی، شما باید به یک سری متغیر ها و عوامل خاص توجه داشته باشید تا مشکل خاصی برای شما به عنوان کاربر به وجود نیاید.

 مسلما در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع کیبورد برای گوشی های تلفن همراه در دنیا موجود است و هر کدام از این مدل ها و ساختار ها نیز یک سری ویژگی های خاص دارند. به هم ریختن کیبورد، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. پس، برای پاسخ به سوال چگونه تنظیمات کیبورد گوشی را به حالت اولیه برگردانیم، در اولین مرحله باید علت خرابی و مشکل اصلی کیبورد را بررسی کنیم. در ادامه با چیکاو همراه باشید.

بررسی دلایل خرابی کیبورد برای پاسخ به سوال چگونه تنظیمات کیبورد گوشی را به حالت اولیه برگردانیم

خب شما باید ببینید که دقیقا چه مشکلی را ایجاد کرده اید و سعی کنید همان مشکل را حل کنید. یعنی ریست کردن و حذف کردن کیبورد، اولین گزینه موجود برای سوال چگونه تنظیمات کیبورد را درست کنیم نمی باشد. شما می توانید اندازه کیبورد، تم کیبورد و موقعیت دکمه ها و عملکرد های آنها را تغییر دهید. گاهی اوقات این تغییرات باعث می شوند تا تعمیر کیبورد، به یک فعالیت سخت و به شدت طاقت فرسا تبدیل شود. البته، جالب است بدانید که در روش هایی که در ادامه ما به شما معرفی می کنیم، بازگردانی و تعمیر کیبورد گوشی شما می تواند خیلی راحت و ساده شود.

بررسی دلایل خرابی کیبورد برای پاسخ به سوال چگونه تنظیمات کیبورد گوشی را به حالت اولیه برگردانیم - چیکاو

حال که شما مشکل را پیدا کردید، باید ببینید که چگونه آن مشکل ایجاد شده است. تنظیمات کیبورد، می تواند قابلیت ها و امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار دهد. هر کدام از این تنظیمات و قابلیت ها، یک سری ویژگی های خاص و کلیدی هم دارند. مثلا، شما می توانید کیبورد خود را طوری تنظیم کنید که کل صفحه نمایش را در بر بگیرد. یا شما می توانید کیبورد را به گونه ای تنظیم کنید که کیبورد شما خیلی کوچک شود و درون صفحه معلق بماند. همه چیز بستگی به شما دارد. قبل از اینکه به سوال چگونه تنظیمات کیبورد گوشی را به حالت اولیه برگردانیم برخورد کنید، باید ببینید که دقیقا چه فعالیتی را انجام داده اید.

تنظیمات کیبورد های مختلف

همه کیبورد ها تنظیمات و ساختار یکسانی ندارند. در نتیجه، پاسخ به سوال چگونه تنظیمات کیبورد گوشی را به حالت اولیه برگردانیم برای همه گوشی ها و کیبورد ها یکسان نیست. از آنجایی که گوشی های سامسونگ محبوبیت بالایی در ایران دارند و اکثر افراد از گوشی های سامسونگ استفاده می کنند، ما در این مقاله از گوشی سامسونگ به عنوان تست استفاده می کنیم. ولی، مراحل کار در دیگر کیبورد ها هم یکسان می باشد.

در صورتی که شما کیبورد جانبی نصب کرده اید و از کیبورد دیفالت گوشی خود استفاده نمی کنید، پاسخ به سوال چگونه تنظیمات کیبورد گوشی را به حالت اولیه برگردانیم برای شما کمی سخت تر است. چرا که برای پاسخ به این سوال، شما باید تنظیمات اصلی کیبورد خود را بگردید و گزینه های ارائه شده در این آموزش را پیدا نمایید. این کار می تواند کمی وقت گیر باشد. از همین رو، حذف و نصب کیبورد شاید بهترین گزینه برای شما باشد.

حذف و نصب کیبورد برای پاسخ به سوال چگونه تنظیمات کیبورد گوشی را به حالت اولیه برگردانیم

همه گوشی های اندرویدی قابلیت نصب کیبورد جانبی را دارند. در صورتی که شما از کیبورد پیش فرض گوشی خود راضی نبودید، خیلی راحت می توانید از دیگر کیبورد ها استفاده کنید. ولی، استفاده از دیگر کیبورد ها می تواند کمی چالش برانگیز باشد. مخصوصا هنگامی که شما با مشکلاتی همچون خرابی کیبورد مواجه می شوید، تعمیر آن کمی سخت تر است.

در نتیجه، برای بازگشت تنظیمات کیبورد جانبی به حالت اولیه، شما خیلی راحت می توانید کیبورد را حذف و نصب کنید. برای انجام این روش تعمیر کیبورد فقط کافی است که کیبورد گوشی خود را حذف کنید. سپس فایل نصبی آن را دانلود کنید و مجدد آن را نصب نمایید. خیلی راحت همه مشکلاتی که درون کیبورد ایجاد شده بود، از بین می رود. ولی، این راه می تواند تنظیمات اولیه ای که بر روی کیبورد جانبی انجام داده اید را نیز پاک کند. در نتیجه، برای استفاده از این روش حواس خود را جمع کنید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید. در صورتی که شما گوشی سامسونگ دارید و از کیبورد پیش فرض استفاده می کنید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

مراحل تعمیر کیبورد گوشی سامسونگ

برای تعمیر کیبورد گوشی سامسونگ یا هر برند دیگری، در ابتدا باید وارد تنظیمات گوشی خود شوید. در منوی تنظیمات، شما می توانید گزینه های مختلفی را مشاهده کنید. هر کدام از این گزینه ها برای تنظیم کردن یک قسمت خاص از گوشی هستند.

گزینه Language and input را پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید. این کار باعث می شود تا شما این گزینه را باز کنید و به تنظیمات مربوط به زبان و ورودی دسترسی پیدا نمایید.

مراحل تعمیر کیبورد گوشی سامسونگ - چیکاو

سپس بر روی گزینه Samsung Keyboard کلیک کنید. این گزینه زیر قسمت Keyboard and input preferences می باشد. پس از انتخاب این گزینه، تنظیمات مربوط به کیبورد سامسونگ برای شما باز می شود.

گزینه Samsung Keyboard - چیکاو

در این قسمت هم شما می توانید گزینه ها و تنظیمات مختلفی را مشاهده کنید که هر کدام از آنها برای یک قسمت هستند. مثلا شما می توانید کاری کنید تا کلید های عددی بر روی کیبورد شما حذف شوند. ولی فعلا با این تنظیمات کاری نداریم.

تنظیمات کیبورد گوشی - چیکاو

شما باید به سراغ Reset Settings بروید. در این قسمت، شما می توانید همه تنظیمات را ریست کنید.

در نهایت، بر روی Reset keyboard settings کلیک کنید. این امر، باعث می شود تا تنظیمات کیبورد گوشی شما به حالت اولیه باز گردد. در نتیجه، تعمیر کیبورد گوشی با موفقیت انجام می شود. البته، در صورتی که مشکل شما حل نشده بود می توانید برای تعمیر کیبورد گوشی سامسونگ، از کیبورد های جانبی هم استفاده کنید.

سوالات متداول

برگرداندن تنظیمات کیبورد به حالت اولیه اندروید چگونه است؟

در حالت کلی؛ گزینه Reset keyboard settings را در تنظیمات کیبورد پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.

چگونه تنظیمات کیبورد گوشی سامسونگ را به حالت اولیه برگردانیم؟

تقریبا در تمامی گوشی های اندروید مسیر بازگرداندن تنظیمات به حالت اولیه یکسان است. در این مقاله مسیر آن را توضیح داده ایم.

3.8/5 - (9 امتیاز)
منبع bestusefultips
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظرات
  1. ایرج می گوید

    درود
    من ار کیبورد سامسونگ استفاده میکم و وقتی تایپ میکنم اگر بخواهم به سطر بعدی بروم امکان پذیر نیست و جای آن با sent عوض شده چون ممکن است به ایمیل من دسترسی پیدا نکنید، شماره واتس آپ ۰۹۱۲۱۴۴۷۷۵۸
    متشکرم از پاسخگوئی شما

  2. آرین می گوید

    برای گوشی شیامی باید چه کار کرد؟

  3. آرین می گوید

    برای گوشی شیمای باید چه کار کرد؟

  4. armin می گوید

    بسیار مقاله خوب و آموزنده ای بود ، ممنون .