کد لغو دایورت ایرانسل، همراه اول، تلفن ثابت و رایتل | نحوه فعال سازی و لغو دایورت

لغو دایورت چیست؟ کد لغو انتقال تماس چگونه فعال می شود؟ کد لغو دایورت همراه اول، ایرانسل و سایر اپراتور ها برای تماس و پیامک چیست؟ چگونه می توان دایورت را در گوشی های اندروید و آیفون فعال یا لغو کرد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات تا انتهای مقاله با چیکاو همراه باشید.

امروزه در شغل های مختلف متناسب با نوع فعالیت آنها ارتباطات تلفنی مختلفی شکل می گیرد. بسیار از شرکت ها برای بخش پشتیبانی، فروش و… به صورت 24 ساعته فعال می باشند. اگر شما نیز برای انجام کار های مهم و ضروری خود نیاز دارید تا تماس ها و پیام های ورودی خود را انتقال دهید با ما همراه باشید.

فعال سازی دایورت یا غیر فعال کردن آن در اپراتور های مختلف امکان پذیر است. احتمالا شما نیز با این قابلیت به صورت کامل آشنا می باشید. اگر قصد دارید تماس ها و پیام های ورودی خطوط تلفن محل کار یا زندگی خود را به خطوط دیگری انتقال دهید؛ این مژده را به شما می دهیم که فعال سازی و غیرفعال کردن دایورت کار بسیار ساده ای می باشد.

توسعه دهندگان سیستم عامل اندروید برای سهولت دسترسی به برخی از امکانات کد های دستوری ساده ای را برای آنها در نظر گرفته اند. برای اشنایی با جالب ترین کد های دستوری و دسترسی به لیست کامل آن به مقاله کد های کاربردی موبایل مراجعه کنید.

کد دایورت همراه اول، ایرانسل و سایر اپراتور ها چیست و چگونه فعال می شود؟

از نظر لغوی Divert به معنی منحرف شدن، منحرف کردن و… می باشد. دایورت کردن امکان هدایت یا انتقال تماس از یک خط به خطی دیگر را برای کاربران فراهم می کند. برای فعال سازی دایورت تنها کافی است که کد زیر را شماره گیری کنید:

#[شماره مقصد]*۲۱* 

احتمالا یک سوال مهم برای شما ایجاد می شود. کد دایورت همراه اول و سایر اپراتورها با کد دایورت ایرانسل یکیست یا با هم فرق می‌کند؟ خوشبختانه کد فعال کردن دایورت و هدایت تماس در تمامی اپراتور ها یکسان می باشد. برای انتقال تماس از یک خط به خط دیگر تنها کافی است تا کد #شماره مورد نظر*۲۱* را وارد کنید. فعال سازی دایورت از طریق تنظیمات هر گوشی با مراجعه به گزینه‌های Divert و یا Call Forwarding نیز امکان پذیر است.

  •       نکته مهم: برای فعال کردن هدایت تماس در اپراتور های مختلف کد های دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید از طریق کد دستوری #۲۴۳*۱۰* انتقال تماس همراه اول را فعال کنید. همچنین اپراتور ایرانسل با ارسال عدد ۲۴۳ به ۰۰۹۸۱۰ این امکان را به شما می دهد تا تماس های خود را از خطی به خط دیگر انتقال دهید.

چگونه خط دایورت شده را برگردانیم؟ - چیکاو

کد لغو دایورت ایرانسل، همراه اول و سایر اپراتور ها چیست و چگونه فعال می شود؟

همان طور که تا اینجای مقاله متوجه شدید فعال کردن دایورت موبایل برای تمامی اپراتور ها تنها با یک کد ساده امکان پذیر است. پس از فعال کردن هدایت تماس شما می توانید انتقال تماس را غیر فعال کنید. سوالی مهمی که در این مرحله مطرح کی شود این است که کد لغو دایورت چیست؟ به صورت کلی و برای تمامی اپراتور ها با شماره گیری کد #۲۱#  انتقال تماس شما لغو می شود. همچنین شما می توانید به مراجعه به تنظیمات گوشی خود و یافتن گزینه Call Forwarding هدایت تماس را لغو نمایید.

ساده ترین کد لغو انتقال تماس برای تمامی اپراتور ها

#[شماره مقصد]*۲۱* 

لغو دایورت همراه اول

 ارسال عدد ۲۴۳ را به ۰۰۹۸۱۰ از طریق پیامک یا شماره گیری کد  #۰۰۲##

کد لغو دایورت ایرانسل

شماره گیری کد #21#
  •  لغو کردن دایورت ایرانسل از طریق تنظیمات گوشی نیز امکان پذیر است که در ادامه به طور کامل به آموزش آن می پردازیم.

کد لغو انتقال تماس در سایر خط ها و شماره ثابت

#[شماره مقصد]*۲۱* 

کد انتقال خط به خط در زمان خاموش بودن خط

اگر شما روزانه تماس های کاری مهمی دارید که نمی خواهید آنها را از دست بدهید به این قسمت از مقاله به خوبی توجه نمایید. شما می توانید تماس های خود را در صورت در دسترس نبودن با خاموش بودن به خط دیگری دایورت کنید. برای این منظور تنها کافی است که کد زیر را از طریق تلفن خود شماره گیری کنید:

#[شماره مقصد]*67* 

هدایت تماس هنگام مشغول بودن خط

اگر تماس های مهم و کاری زیادی دارید که میخواهید هیچکدام از آنها را از دست دهید می توانید کد زیر را شماره گیری کنید. این کد تماس های شما را در صورت مشغول بودن شماره اصلی به خط بعدی دایورت می کند.

#[شماره مقصد]*61* 

لغو دایورت با استفاده از تنظیمات گوشی اندروید و آیفون

  • اگر گوشی شما آیفون است مراحل زیر را طی کنید:

Settings< Phone< Call Forwarding

  • اگر گوشی شما اندروید است مراحل زیر را طی کنید:

Phone< More< Settings< More Settings< Call Forwarding< Voice call< Always forward< Turn off

سوالات متداول

چگونه خط دایورت شده را لغو کنیم؟

کد لغو انتقال تماس #[شماره مقصد]*۲۱* را شماره گیری نمایید.

کد لغو دایورت همراه اول، ایرانسل، تلفن ثابت و رایتل چیست؟

در این مقاله کد لغو دایورت برای تمامی اپراتور ها و سیستم عامل ها ارائه شد. برای جمع بندی به موارد زیر توجه کنید:

لغو دایورت از طریق تنظیمات موبایل یا شماره گیری کد دستوری امکان پذیر است. شما می توانید از طریق کد دستوری #21# در تمامی اپراتور ها انتقال تماس خود را غیر فعال کنید. برای لغو کردن هدایت تماس از طریق موبایل می توانید به بخش Call Forwarding گوشی هوشمند خود مراجعه کرده و این قابلیت های غیر فعال کنید. آموزش لغو کد هدایت تماس در اندروید و ios به طور کامل در همین مقاله ارائه شده است.

کد لغو دایورت در گوشی سامسونگ چیست؟

کد لغو دایورت همراه اول در گوشی سامسونگ و همچنین سایر اپراتور ها مربع 21 مربع ( #21#) می باشد.

آیا دایورت کردن هزینه دارد؟

فعال سازی یا لغو هدایت تماس به خودی خود هزینه ای ندارد. اما تماس ها دریافتی همانند سابق دارای هزینه می باشند.

آیا امکان دایورت کردن پیامک وجود دارد؟

خیر؛ در حال حاضر هیچکدام از اپراتور ها این امکان را ارائه نمی دهند.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم تا پاسخ کامل و جامعی به سوال”چگونه خط دایورت شده را لغو کنیم؟” را بهش ما ارائه کنیم. امیدوارم که از مطالعه این مطلب لذت برده باشید. از همراهی شما متشکریم.
3.7/5 - (6 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.