چگونه سلامت باتری آیفون خود را بررسی کنیم؟

شما مراقب عمر باتری آیفون خود باشید تا مطمئن شوید که می توانید با شارژ یک روز آن را پشت سر بگذارید. اما آیا به این فکر کرده اید که سلامت باتری آیفون خود را بررسی کنید؟

اپل قابلیت بررسی سلامت باتری در نسخه‌های مدرن iOS را دارد. داده‌های بخش باتری جزئیات برنامه‌های تخلیه باتری، تنظیمات بهینه‌سازی و ظرفیت کلی شارژ را نشان می‌دهد.

اگر متوجه شده اید که آیفون شما با یک بار شارژ مانند گذشته دوام نمی آورد، بررسی سلامت باتری آن به شما کمک می کند تا بهتر از سلامت طولانی مدت باتری خود مطلع شوید.

تفاوت عمر باتری با سلامت باتری

دانستن تفاوت بین عمر باتری (که مرتباً آن را بررسی می کنید) و سلامت باتری مهم است.

وقتی عمر باتری را بررسی می کنید، مدت زمان ماندگاری باتری با یک بار شارژ و میزان انرژی باقی مانده را نشان می دهد. به عنوان مثال، وقتی درصد باتری آیفون خود را بررسی می کنید، جزئیات عمر باتری را دریافت می کنید.

سلامت باتری نشان می دهد که چگونه عمر باتری با گذشت زمان کاهش می یابد. یک گوشی جدید از سلامت باتری و شارژ کامل باتری برخوردار است. اما سلامت باتری با گذشت زمان بدتر می شود. اگر سلامت باتری آیفون شما ضعیف باشد، شارژ آن با ظرفیت کامل متوقف می شود و بین شارژها دوام نمی آورد.

هنگامی که سلامت باتری ضعیف است، باید آیفون خود را چندین بار در روز شارژ کنید. خوشبختانه، آیفون‌های مدرن از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند که به باتری لیتیوم یون اجازه می‌دهد سریع شارژ شود.

در حالی که می توانید اقداماتی را برای کمک به کاهش تخریب باتری انجام دهید، پس از شروع فرآیند، نمی توان کاری جز تعویض باتری انجام داد.

بررسی سلامت باتری آیفون

  • سلامت باتری و استفاده در بخش Battery در تنظیمات ترکیب شده‌اند و می‌توانید با استفاده از مراحل زیر جزئیات را دریافت کنید.
  • برنامه تنظیمات را در iPhone یا iPad خود باز کنید.
  • صفحه تنظیمات را به پایین بکشید و روی گزینه Battery ضربه بزنید.
  • در اینجا نموداری خواهید دید که میزان مصرف باتری در 24 ساعت یا 10 روز گذشته را نشان می‌دهد.
  • برای مشاهده درصد مصرف باتری به ازای هر برنامه، صفحه را بیشتر به پایین اسکرول کنید.
  • برای بررسی سلامت باتری خود، روی گزینه Battery Health & Charging ضربه بزنید.
  • نکته اصلی که در این صفحه باید به آن نگاه کرد، مقدار حداکثر ظرفیت است. هرچه دستگاه شما به 100% نزدیکتر باشد، بهتر است. طبیعی است که این مقدار در طول زمان کاهش یابد. در مثال زیر، ما یک آیفون 11 با حداکثر ظرفیت 82 درصد داریم که در دستگاه های قدیمی تر انتظار می رود.
  • همچنین می‌توانید با روشن یا خاموش کردن کلیدها، شارژ بهینه باتری یا شارژ انرژی پاک را در این صفحه مدیریت کنید. حالت اول به بهبود سلامت باتری در طول زمان کمک می کند.

بهبود عمر و سلامت باتری

هنگامی که سلامت باتری آیفون خود را درک کردید، می توانید کارهایی را انجام دهید تا عملکرد آن را در اوج نگه دارید. و بسیاری از راه‌های سالم نگه داشتن باتری نیز باعث بهبود عمر باتری می‌شوند. اساساً، هنگامی که ویژگی‌ها را خاموش می‌کنید و تنظیمات را برای استفاده کمتر از باتری تغییر می‌دهید، سلامت باتری را نیز بهبود می‌بخشد.

بنابراین، برای مثال، می‌توانید کارهایی مانند روشنایی کمتر صفحه، استفاده از Wi-Fi در صورت امکان، به‌روزرسانی آیفون خود، غیرفعال کردن Live Activities، غیرفعال کردن اعلان‌های غیر ضروری و استفاده از حالت کم مصرف را انجام دهید.

جمع بندی

اگر آیفون شما با یک بار شارژ زیاد دوام نمی آورد، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بررسی کنید آیا اپلیکیشن های غیر ضروری باعث خالی شدن باتری می شوند یا خیر. اما اگر همچنان با مشکلات شارژ مواجه هستید، باید سلامت باتری آیفون خود را بررسی کنید.

شما نباید در آیفون جدید یا جدیدتر (2 تا 3 ساله) متوجه سلامت باتری ضعیف شوید، اما اگر متوجه شدید، به یک آیفون جدید نیاز خواهید داشت. اگر تحت گارانتی یا تحت پوشش محافظت Apple Care است، برای دریافت جایگزینی با اپل تماس بگیرید.

منبع groovypost
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.