آیا می‌توان در خرید بلیط هواپیما تخفیف گرفت؟

خرید بلیط هواپیما، گران قیمت‌ترین انتخاب به عنوان وسیله نقلیه سفر است. با این همه در بسیاری از مواقع، انتخاب دیگری باقی نمانده و بهترین گزینه، سفر هوایی است. در این شرایط به دلیل گران قیمتی خرید بلیط هواپیما، بیشتر افراد مایل به برخورداری از تخفیف در هزینه تهیه بلیط هستند. اما این سوال پیش می‌آید که آیا می‌توان در خرید بلیط هواپیما، تخفیف گرفت یا خیر. در این مطلب به دنبال آن هستیم تا ببینیم از چه روش‌هایی می‌توان برای برخورداری از تخفیف بلیط هواپیما، استفاده کرد. با ما همراه باشید.

روش‌های برخورداری از تخفیف در خرید بلیط هواپیما

به طور کلی نرخ تعیین شده‌ای در شرکت‌های هواپیمایی مختلف برای قیمت بلیط هواپیما وجود دارد که خود آن نیز تابع تعرفه کلی بلیط پرواز است. اما در شرایط مختلف و متاثر از فاکتورهای متفاوت، ممکن است که قیمت بلیط هواپیما را بتوان با تخفیف، تهیه کرد. اما ببینیم این راه‌ها کدامند؟

1. رزرو به موقع بلیط پرواز

یکی از راه حل‌های ساده، رزرو به موقع بلیط پرواز است. در صورتی که به موقع برای خرید بلیط هواپیما، اقدام نکنید؛ این ممکن است که به شما کمک کند تا حداقل هزینه معقولی بپردازید. در واقع این تکنیک، اگر چه به تخفیف گرفتن کمکی نکرده، اما معمولا باعث می‌شود که همان قیمت پایه را پرداخت کرده و با نزدیک شدن به موعد پرواز و شلوغ شدن لیست انتظار خرید بلیط، ناچار به پرداخت مبلغ بالاتری نشوید.

2. خرید بلیط لحظه آخری

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که کمک می‌کند تا بتوانید در خرید بلیط هواپیما، تخفیف بگیرید؛ خرید بلیط لحظه آخری است. البته این تکنیک همیشه مناسب نبوده و گاهی اوقات مانند چیزی که در بالا عنوان کردیم؛ منتظر ماندن برای خرید بلیط در آخرین روزها، بدتر باعث می‌شود که نرخ بالاتری برای خرید بلیط، بپردازید. به طور نمونه معمولا بلیط کیش تهران یا برعکس بلیط تهران به مقصد کیش، شامل چنین تخفیفاتی در فروش لحظه آخری می‌شود. البته برای برخورداری از این موضوع، باید چمدانتان آماده باشد و به محض آن که قیمت‌ها شامل لحظه آخری شد، نسبت به خرید بلیط پرواز اقدام کرده و مهیای سفر شوید.

با این حساب تنها می‌توان گفت که خرید بلیط لحظه آخری، تنها در برخی مواقع، یک تکنیک موثر برای برخورداری از تخفیف هزینه بلیط پرواز است. این تکنیک‌ برخورداری از تخفیف بلیط پرواز، معمولا در دوره‌های زمانی که با پیک سفر روبرو نیستیم، کاربرد دارد. در واقع ما در خصوص قیمت بلیط پرواز نیز با همان فرمول عرضه و تقاضا روبرو هستیم. در صورتی که تقاضا بالا باشد، حتی بلیط لحظه آخری نیز با تخفیف همراه نبوده و حتی ممکن است که با نرخ بالاتری، به فروش برسد.

از این روی باید این موارد را با توجه به فصل و زمانی که قصد خرید بلیط هواپیما و ترتیب دادن یک سفر هوایی را دارید، در نظر بگیرید.

3. خرید بلیط هواپیما از پلتفرم‌های جامع فروش بلیط اینترنتی

اما یک راه حل عالی که همیشه و در هر شرایطی پاسخگو بوده و به شما این امکان را می‌دهد تا بلیط هواپیما را با قیمت تخفیفی، خریداری کنید. به علاوه در یک پلتفرم آنلاین فروش بلیط هواپیما، شما می‌توانید از میان شرکت‌های هواپیمایی مختلف که سفر هوایی از مبدأ به مقصد مورد نظر شما را ارائه می‌دهند؛ بهترین ایرلاین را انتخاب کنید.

در این صورت اگر به دنبال خرید بلیط هواپیما با تخفیف و نرخ ارزان‌تری باشید، نگاهی به نرخ ایرلاین‌های مختلف در همان تاریخ و ساعت انداخته و بهترین قیمت را انتخاب کنید. به علاوه در بیشتر مواقع، چنین پلتفرم‌هایی چون اسنپ تریپ، تخفیفات داخلی برای پروازهای مختلف، ارائه می‌کنند و این فرصتی عالی است که از نرخ پایین‌تری برای خرید بلیط پرواز مورد نظر خود، بهره مند شوید.

4. خرید بلیط هواپیما خارج از پیک سفر

به جز موارد معرفی شده در بالا، کافی است که زمان سفر خود را به موعدی از سال موکول کنید که تقاضای زیادی وجود نداشته باشد. به طور مثال در ایام عید نوروز، شاید با بدترین زمان به لحاظ گران بودن بلیط پرواز، روبرو باشیم. همین طور در صورتی که مقصد شما یک شهر زیارتی باشد، در ایام و اعیاد خاص مذهبی سال، نمی‌توانید انتظار قیمت همراه با تخفیف برای خرید بلیط پرواز، داشته باشید.

میزان تخفیف بلیط هواپیما

در بالا دیدیم که از چه روش‌هایی می‌توان برای برخورداری از تخفیف بلیط هواپیما، بهره برد. اما این که میزان تخفیف چقدر است، بستگی به ایرلاین دارد و نمی‌توان یک فرمول قطعی و دقیق برای این موضوع، از پیش در نظر گرفت. از این روی شما باید مورد به مورد، در خصوص ایرلاین‌ها، بررسی جداگانه داشته و بسته به ترجیح خود و شرایط قیمتی، بهترین پرواز را انتخاب کنید.

خرید بلیط هواپیما با تخفیف

همان طور که در بالا اشاره کردیم، یکی از روش‌های خرید بلیط هواپیما با تخفیف، خرید از پلتفرم‌های جامع فروش بلیط آنلاین، است. اسنپ تریپ، یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای خرید بلیط هواپیما با تخفیف محسوب شده و بسته به مقصد سفر، می‌توانید بهترین پرواز با قیمت مناسب را انتخاب کنید. شما چه تجربه‌ای در خصوص خرید بلیط پرواز همراه با تخفیف دارید؟ حتما نظرات و تجربیات خود در این خصوص را با ما و دیگر کاربران وب سایت، به بحث و اشتراک بگذارید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.