با بهترین صفحه نمایش گوشی آشنا شوید

با خواندن این مقاله قادر خواهید بود تا بهترین صفحه نمایش گوشی را بشناسید. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که قصد خرید گوشی داشته باشید و صفحه نمایش گوشی برایتان بسیار مهم باشد، اما ندانید که کدام صفحه بهتر است و یا کدام صفحه نمایش مناسب شماست، چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ کارایی. زمانی که صحبت از نمایشگر گوشی هوشمند به میان می آید، همه ما چندین مدل مختلف در ذهنمان هست. اما باید بدانید که هر کدام از نمایشگرها مزایا، معایب و قیمت خاص خودش را دارد. همراه چیکاو باشید.

شاید اولین چیزی که در یک گوشی مهم است صفحه نمایش آن باشد. زیرا این صفحه نمایش است که اطلاعات و تصاویر شما را به نمایش می گذارد و اگر گوشی انتخابی شما صفحه نمایش ضعیفی داشته باشد درنتیجه منجر می گردد تا کاربر تصاویر پخش شده از گوشی را با کیفیت پایینی ببیند.

این روزها با آمدن بیماری کرونا که موجب شده تا بیشتر آموزش ها و مشاغل و حتی مصاحبه های شغلی که ممکن است آن شغل برای یک فرد بسیار مهم باشد هم، به شکل آنلاین شده است. اینک همه می توانند با خیال راحت و با اعتماد به نفس بیشتر در خانه خود کلاس و یا مصاحبه هایشان را انجام دهند. چه دانش آموزان و چه معلمان یا افراد جویای کار، همه و همه باید یک گوشی با مناسب داشته باشند تا بتوانند تصاویر، ویدئو ها و … را با کیفیت بهتری ببینند و دچار مشکل نشوند.

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم، بهترین صفحه نمایش گوشی برای کسانی که گیمرهستند نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. قبلا گوشی های هوشمند گران قیمت بودند که صفحه نمایش خوبی داشتند، اما الان حتی گوشی های با قیمت متوسط هم دارای صفحه نمایش مناسب بوده و نمایشگر سریع تری نسبت به نمایشگرهای سال های قبل دارند که همه این مشخصات، گوشی را برای بازی کردن گیمرها آسان و لذت بخش کرده است.

پس نتیجه می گیریم که داشتن بهترین صفحه نمایش گوشی، این روزها برای همه به امری ضروری بدل شده است.

آیا انواع صفحه نمایش گوشی را می شناسید؟ در این بخش می خواهیم چند مدل از بهترین صفحه نمایش گوشی را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

• بهترین صفحه نمایش گوشی LCD
• بهترین صفحه نمایش گوشی LED
• بهترین صفحه نمایش گوشی Super LCD
• بهترین صفحه نمایش گوشی IPS
• بهترین صفحه نمایش گوشی TFT
• بهترین صفحه نمایش گوشی OLED
• بهترین صفحه نمایش گوشی AMOLED

توضیحات و کاربرد انواع صفحه نمایش

در مورد صفحه نمایش LCD چه اطلاعاتی دارید؟ بهترین صفحه نمایش گوشی، کریستال مایع یا همان LCD، از رایج ترین نمایشگرها در گوشی می باشد.

همانطور که می دانید همه ما روزانه از انواع اقلام LCD به شکل های مختلف مثل تلویزیون هوشمند، مایکروویو، ساعت هوشمند، لپ تاپ، گوشی هوشمند و … استفاده می کنیم. LCD مخفف کلمه Liquid Crystal Display است که به دو بخش IPS و TFT تقسیم می گردند. صفحات نمایش گوشی LCD، چون دارای تکنولوژی نسبتا ساده ای هستند، هزینه کمتری هم نسبت به بقیه صفحه نمایش ها دارند. در نتیجه محبوبیت بیشتری هم در بین مردم پیدا کرده اند.

مزایای صفحه نمایش گوشی LCD

• همانطور که می دانید LCD بهترین صفحه نمایش گوشی، توسط نور پس زمینه روشن می گردد و همین امر موجب می شود تا طول عمر صفحه نمایش گوشی طولانی تر شود.
• در مقایسه با دیگرصفحه نمایش ها، LCD نسبتا قیمت کمتری دارد.

معایب صفحه نمایش گوشی LCD

• اول اینکه چون LCD ها به وسیله نور پس زمینه روشن می شوند و باید قطعاتی دیگری هم باشد تا نور صفحه را میزان کند، به همین علت به اندازه کافی سبک و نازک نیستند.
• از دیگر معایب این نمایشگرها، زمان پاسخگویی کند می باشد. چون این صفحه ها با کریستال مایع کنترل می شوند و حرکت کریستال مایع درهوای خنک کندتر و کندتر می گردد. بیشتر افراد در فصل زمستان این مشکل را با گوشی خود تجربه کرده اند.

بهترین صفحه نمایش گوشی AMOLED را بشناسید

یکی دیگر از بهترین صفحه نمایش گوشی نمایشگر AMOLED می باشد. این نمایشگر برخلاف بقیه نمایشگرها، رنگ ها را به خصوص، رنگ مشکی را بسیار واقعی تر نشان می دهد. نمایشگر AMOLED، برای اینکه رنگ ها را واضح تر و واقعی تر نشان دهد، هنگام نشان دادن تصویر، پیکسل قسمت هایی را که رنگ مشکی دارد را خاموش می کند.

مزایای صفحه نمایش گوشی AMOLED این ها هستند

• از مزایای این نمایشگر می توان به داشتن وزن سبک تر، ضخامت کمتر، روشنایی بالاتر، رنگ های غنی تر و همچنین داشتن طول عمر باطری بیشتر، نسبت به نمایشگرهای LCD اشاره کرد.
• این مدل زاویه دید گسترده تری نسبت به LCD دارد. علت آن هم این است که نمایشگر AMOLED بخش Blocking یا همان مسدود کردن نور، را ندارد.

عیب صفحه نمایش گوشی AMOLED این ها هستند

• بهترین صفحه نمایش گوشی هم می تواند معایبی داشته باشد. عیب این صفحه نمایشگر، وجود بیش از حد رنگ های اشباع می باشد.
• ممکن است بعد از مدتی پیکسل های صفحه نمایش بسوزد، اما نگران نباشید همچنان صفحه نمایشگر کار خواهد کرد اما پس از سوختگی، نقاط سیاه رنگی در صفحه نشان داده خواهد شد.

بهترین صفحه نمایش گوشی LCD 2020

معرفی بهترین صفحه نمایش گوشی 2020

در این بخش قصد داریم تا شما را با بهترین صفحه نمایش گوشی 2020 بیشتر آشنا کنیم. پس لطفا با ما همراه باشید.

• سامسونگ گلکسی اس 20
• سامسونگ گلکسی نوت 20
• آیفون 12 پرو

سامسونگ گلکسی نوت 20

شرکت سامسونگ یک گوشی وارد بازار کرده به نام Samsung Galaxy Note 20 که به جرات می توان گفت بهترین صفحه نمایش گوشی 2020 است.
گلکسی نوت از اولین گوشی هایی است که همراه خود قلم دارد. می توان گفت گلکسی تنها یک گوشی نیست بلکه کامپیوتر همراه است.

سامسونگ گلکسی اس 20

از دیگر گوشی های عالی شرکت سامسونگ، Samsung Galaxy S20 نام دارد که برای گیمیرها بسیار مناسب است. زیرا بهترین صفحه نمایش گوشی 2020 را داراست و گیمیرها بیشتر این مدل را ترجیح می دهند زیرا با وجود صفحه 6 اینچی و نمایش دادن بازی به شکل روان باعث می شود تا گیمیرها از بازی خود بیشتر لذت ببرند.

معرفی بهترین صفحه نمایش گوشی 2021

این سه گوشی موبایل که در پایین ذکر کرده ایم لقب بهترین صفحه نمایش گوشی 2021 را از آن خود کرده اند.

• وان پلاس 8 پرو OnePlus 8 Pro)) بهترین صفحه نمایش گوشی 2021
• گلکسی اس 21 اولترا Galaxy S21 Ultra)) بهترین صفحه نمایش گوشی 2021
• آیفون 12 پرومکس iPhone 12 Pro Max)) بهترین صفحه نمایش گوشی 2021

بهترین صفحه نمایش گوشی برای چشم

بخش آخر مقاله راجع به بهترین صفحه نمایش گوشی برای چشم می باشد. همانگونه که می دانید چشم ها حساس ترین و مهم ترین قسمت بدن هر انسانی هستند.
این روزها که همه ما روزانه چندین ساعت با گوشی و یا کامپیوتر کار می کنیم. برای اینکه سلامت چشمانمان را به خطر نیندازیم، باید هر 2 ساعت یک بار کمی به چشم هایمان استراحت دهیم. زیرا نورآبی رنگ ساطع شده از گوشی و مانیتور برای چشم بسیار مضر است مخصوصا اگر در طولانی مدت استفاده گردد. البته در طول روز هم ما نور آبی به چشمانمان می رسد اما به میزان کم، و این میزان کم برای بدن نیاز بوده و مضر نیست.

بهترین صفحه نمایش گوشی 2020

اکنون یک سوال پیش می آید، آن هم این است که نور آبی چیست؟!

حالا که صحبت از بهترین صفحه نمایش گوشی برای چشم به میان آمد، باید بگوییم که نور آبی موجب می گردد تا ما در طول روز هوشیار باشیم تا بتوانیم به اموراتمان رسیدگی کنیم. اما اگر این نور در شب هنگام به چشمان ما برسد چه می شود؟ جوابش بسیار ساده است. مغز فکر می کند هنوز هم روز است و باید شما را هوشیار نگه دارد، همین امر باعث می گردد تا کسانی که شب ها در تاریکی گوشی استفاده می کنند، چرخه خوابشان به هم بخورد و دیرتر از کسانی که شب ها در معرض نور آبی نیستند، به خواب بروند.

نورآبی مضر

همه چیز به رنگ قرمز!!

یک خبر خوش برای این افرادی که زیاد در معرض نور آبی نمایشگر قرار دارند، داریم. آن هم استفاده از فیلتر نور آبی است. یکی از بهترین و پرکاربرد ترین فیلترها، فیلتر نور آبی Iris می باشد. زمانی که از Iris یا همان فیلتر آبی استفاده می کنید، نمایشگر شما به رنگ قرمز در می آید. ممکن است رنگ قرمز نمایشگر تا مدتی کمی اذیتتان کند اما هنگامی که به مزیت این نور برای سلامت چشم و خواب و … بیندیشید، دیگر اذیت نخواهید شد.

بهترین صفحه نمایش گوشی برای چشم استفاده از فیلتر نور آبی می باشد

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، نور آبی از کامپیوتر یا گوشی مستقیما وارد چشم ما می شود، حتی اگر بهترین صفحه نمایش گوشی را خریداری کرده باشیم! زیان این نور برای افرادی که هنگام شب از گوشی و … استفاده می کنند بیشتر از سایر افراد می باشد و در دراز مدت باعث پیرچشمی شده و در نهایت شخص بینائی خود را از دست می دهد. افرادی که به هر دلیلی نمی خواهند یا نمی توانند که از فیلتر نور آبی استفاده کنند، باید زمان کار کردن با گوشی و … را کاهش دهند و یا از رنگ های دیگر برای نمایشگرهایشان استفاده نمایند. مثلا: چه گوشی چه مانیتور، باید رنگ زمینه تیره باشد و نوشته ها به رنگ سفید و یا برعکس، تا چشم ها اذیت نشوند. نور ساطع شده از گوشی حتی می تواند باعث به هم ریختن خواب ما شود. تکنولوژی به وجود آمده تا ما راحت تر به کارهایمان برسیم، اما نه به قیمت به خطر انداختن سلامتی.

نمایشگر IPS و AMOLED که در ابتدای مقاله هم ذکر کرده بودیم، از بهترین نمایشگرها برای مراقبت از چشم است. همچنین نمایشگرهای PLS، Super AMOLED، Dynamic AMOLED نیز برای مراقبت چشم از نور مضر آبی مناسب می باشند.

به نظر شما بهترین صفحه نمایش می تواند چه ویژگی هایی داشته باشد؟ تجربه و نظرات خودتون رو در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید. امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.