راهنمای خرید ایرپاد اپل (معرفی انواع ایرپاد و ویژگی‌های آن‌ها همراه با لیست قیمت)

ایرپاد ها محصولاتی پیشرفته و در عین حال جذاب و کاربردی به سحاب می آیند. این هندزفری های بی سیم با کیفیت صدای بالا و ارائه قابلیت های عالی رابط کاربری دلنشینی را برای شما به ارمغان می آورند. چنانچه قصد دارید این هندزفری بی سیم اپل را خریداری کنید به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با چیکاو همراه باشید.

ما در این مقاله به موارد زیر می پردازیم:

  • ایرپاد چیست ؟
  • مشخصات فنی ایرپاد ها
  • انواع Airpods
  • آشنایی با کاربردی های مختلف ایرپاد
  • بررسی کیفیت صدای ایرپاد
  • ایرپاد های فیک، شیائومی و سامسونگ
  • قیمت ایرپاد چقدر است؟
  • بهترین ایرپاد اپل کدام است؟
  • پاسخ به سوالات متداول

ایرپاد چیست ؟

ایرپاد هدفون وایرلس و گران قیمت شرکت اپل است که تقریبا همراه با آیفون 7 به بازار عرضه شد. این دیوایس برای اولین بار در تاریخ 7 سپتامبر 2016 معرفی شد و در 17 ام همان ماه فروش خود را آغاز کرد.

ایرپاد ها در اصل هندزفری های بی سیم شرکت اپل هستند که به واسطه بلوتوث به گوشی های این کمپانی وصل می شوند. درباره تفاوت ایرپاد و هندزفری نیز می توان گفته که Airpod ها در اصل هندزفری های بی سیم شرکت اپل می باشند. منبع تغذیه این هدفون های بی سیم اپل باتری است. باتری های این دیوایس را می توان به وسیله کابل شارژ کرد.

مشخصات فنی ایرپاد ها

شناخت مشخصات فنی این محصول به شما کمک می کند تا خرید هوشمندانه تری داشته باشید.

رنگ سفید
وزن هر تو-گوشی 4 گرم ، وزن کیس 38 گرم
ابعاد تو-گوشی 16.5×18×40.5 میلی متر
ابعاد کیس 44.3×53.5×21.3 میلی متر
پورت شارژ پورت لایتنینگ اپل
چیپست چیپست انحصاری W1 اپل
باتری قابل شارژ 93 میلی آمپر بر ساعت لیتیوم یون
شارژر 3.8 ولت و 1.52 آمپر ساعتی از جنس لیتیوم یون
صدای خروجی استریو
شیوه اتصال بی سیم با بهره گیری ازبستر بلوتوث
سنسور ها مجهز به دو سنسور نوری ، یک سنسور شناسایی حرکت ، یک سنسور شناسایی صحبت و یک مایکروفن روی هر گوشی

انواع Airpods

در این بخش از مقاله به معرفی ایرپاد های مختلف اپل می پردازیم. اگر قصد خرید هندزفری های بی سیم اپل را دارید این بخش از مقاله را مطالعه نمایید. پس از شناخت انواع ایرپاد های اپل می توانید تصمیم بگیرید که خرید کدام نوع براب شما کاربردی تر است.

انواع Airpods

ایرپاد نسل اول

این ایرپاد برای اولین بار در سال 2016 عرضه شد. این دیوایس دیگر در بازار موجود نمی باشد اما در زمان انتشار فروش بسیار خوبی داشت.

ایرپاد نسل دو

دومین نسل از هندزفری های بی سیم اپل در سال 2019 میلادی عرضه شدند. این هدفون وایرلس اپل با تراشه H1 ، کیفیت صدای بهتر و… ارائه شد. از قابلیت های جذاب این نسل از هدفون های اپل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر ایرپاد نسل دو از گوش شما خارج شود موسیقی به طور خودکار قطع می شود.
  • با گفتین عبارت Hey Siri می توانید دستیار صوتی اپل را فراخوانده و از او بخواهید برای شما پیام ارسال کند یا تماس بگیرد.
  • این دستگاه می تواند بدون نیاز به جابجایی بر روی گوشی آیفون و مک بوک شما استفاده شود.
  • تراشه به کار گرفته شده در این ایرپاد نویز کمتری را به گوش مخاطب رسانده و سرعت بالاتر و تاخیر کمتری دارد.
  • شاید ای سوال برای شما پیش بیاید که برای شارژ ایرپاد دو باید چکار کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که باکس این دستگاه با یک پورت لایتنینگ که در انتهای آن قرار دارد شارژ می شود.

برای شارژ خود ایرپاد ها به صورت بی سیم نیز کافی است که آن را درون باکس قرار دهید.

  • ایرپاد هابه طور متوسط حدود 5 ساعت شارژ نگه میدارند. اما شارژدهی آنها با استفاده از کیس تا 24 ساعت نیز افزایش می یابد.
  • نکته جالب دیگری که درباره این دستگاه ها وجود دارد این است که شما می توانید 2 ایرپاد را به یک آیفون یا ایپد وصل کنید. با اتصال 4 گوش به یک آفون شما قادرید که با میزان صدای دلخواه خود موسیقی یا پادکست گوش کنید.

ایرپاد پرو

یکی دیگر از جذاب ترین انواع Airpods ها ایرپاد پرو می باشد. این هدفون نیز در سال 2019 عرضه شد. پسوند پرو این دیوایس حاکی از حرفه ای بودن آن است. در ادامه قابلیت های جذاب ایرپاد پرو را به شما معرفی می کنیم:

  • این سری از هندزفری های بی سیم اپل به دلیل سیلسکونی بودن قابلیت شخصی سازی با اندازه گوش را دارند.
  • این سری از هدفون های بی سیم اپل با مجهز شدن به قابلیت ANC باعث می شود که صداهای شلوغ و بلند اطراف را نشنوید. این قابلیت در اصل نویز ها را در حد بسیار زیادی فیلتر می کند.
  • همچنین قابلیت Transparency به کار گرفته شده در این محصول به شما این امکان را می دهد که در صورت لزوم صدای اطراف را نیز به خوبی بشنوید.
  • این سری از انواع ایرپاد های اپل به دلیل تطبیق و تنظیم با نت های هر موسیقی کیفیت صدای بسیار خوبی را ارائه می دهند.

ایرپاد مکس

در سال 2020 میلادی شاهد رونمایی اپل از یک ایرپاد متفاوت بودیم. طراحی این هندزفری با سری های قبلی بسیار متفاوت بوده و به دلیل اندازه بزرگ امکان جابه جایی آن به راحتی سری های قبلی وجود ندارد.

طراحی ایرپاد مکس اپل به گونه ای است که بهترین کیفیت صدا را با کمترین نویز و به حداقل رساندن میزان خستگی به کاربران ارائه می کند. گرچه این دستگاه کیفیت بسیار خوبی دارد اما به دلیل قیمت بالا بسیاری از کاربران قادر به خرید آن نمی باشند.

ایرپاد نسل 3

این ایرپاد نسل جدید و بهبود یافته نسل دو است که با یک طراحی جدید ارائه شد. این محصول پرفروش و کاربردی با مجهز شدن به قابلیت Spatial audio صدا های فراگیر ترو باکیفیت تری را ارائه می دهند.

متاسفانه نسل سوم ایرپاد های اپل به بدنه سیلیکونی و قابلیت ANC مجهز نمی باشند. اگر این دو ویژگی برای شما اهمیت دارد به شما پیشنهاد می کنیم تا به سراغ ایرپاد های نسل دوم کمپای اپل بروید.

نوع شارژ شدن ایرپاد اپل به وسیله کیس می باشد. شما کافی است تا کیس را با شارژر مگ سیف خود محصول شارژ کنید. سپس با قرار دادن این هدفون بر روی کیس می توانید به مدت 30 ساعت با آن آهنگ و پادکست گوش کنید.

بهترین ایرپاد اپل کدام است؟

با توجه به ویژگی های گفته شده شما می توانید براساس نیاز خود هر کدام از هدفون های اپل را که برای شما کاربردی تر است تهیه کنید. از لحاظ کیفیت ایرپاد مکس و از لحاظ کارایی و قیمت ایرپاد پرو بهترین می باشند.

کاربردی های ایرپاد و آموزش استفاده از آن

در پاسخ به این سوال که ایرپاد ها چگونه کار می کنند و چه کاربردی دارند قصد داریم تا قابلیت های این محصول را به شما معرفی کنیم. آشنایی با کنترل های ایرپاد باعث می شود که خرید هوشمندانه تری را داشته باشید.

  1. پخش و متوقف کردن صدا

هنگام گوش دادن به موسیقس، پادکست، بازی کردن و… با فشردن دکمه وسط دستگاه می توانید صدا را قطع یا وصل کنید.

  1. عوض کردن موسیقی

برای رد کردن آهنگ در حال پخش دکمه وسط ایرپاد را دو بار پشت سر هم بفشارید.

  1. رد کردن چندین آهنگ پشت سر هم

برای عوض کردن چند آهنگ پشت سر هم و به صورت متوالی ابتدا دکمه وسط را 2 بار بفشارید. بعد از فشار دادن بار دوم دکمه را در حالت پایین نگهدارید. وقتی اهنگ مورد نظرتان پلی شد دکمه را رها کنید.

  1. بازپخش آهنگ

برای پخش کردن مجدد آهنگ دکمه وسط را سه بار و به صورت متوالی فشار دهید.

  1. پلی بک موسیقی

برای اینکه آهنک در حال پخش را به عقب بازگردانید سه با دکمه وسط را بفشارید. بار سوم دکمه را پایین نگدارید تا اهنگ از اول پلی شود.

  1. استفاده به عنوان میکروفون

دکمه تنظیم صدای ایرپاد به عنوان یک میکروفون قویريال با کیفیت و بدون خش و نویز کاربرد دارد.

  1. پاسخ دادن به تماس

برای اتصال تماس ورودی در انواعایرپاد های اپل تنها کافی است که دکمه وسط را فشار دهید.

  1. تعلیق تماس جاری و پاسخ به یک تماس دیگر

برای پشت خط نگهداشتن مخاطب یکبار دکمه وسط را فشار دهید. با این کار تماس جاری شما در حالت انتظار قرار گرفته و تماس جدید وصل می شود.

  1. رد تماس

اگر قصد دارید تماس جاری خود را ادامه داده و تماس پشت خط را رد کنید دکمه وسط را به مدت دو ثانیه فشار دهید.

  1. قطع تماس

برای قطع کردن تماس جاری تنها کافی است که یکبار دکمه وسط را فشار دهید.

  1. عکس گرفتن با ایرپاد

اپلیکیشن دوربین خود را اجرا کرده و با کلیک روی دکمه های تنظیم صدای ایرپاد به راحتی عکس بگیرید.

  1. فراخونی سیری

برای فراخوانی سیری زمانی که در حال تماس یا گوش دادن موسیقی نیستید تنها کافی است که دکمه وسط را فشار دهید. تکرار این کار حین فعال بودن سیری دستور شما را لغو می کند.

آیا ایرپادها کیفیت صدای خوبی دارند؟

همان طور که در این مقاله توضیح دادیم ایرپاد های اپل به دلیل مجهز شدن به قابلیت حذف نویز صدای اطراف را حذف کرده و کیفیت صدای خوبی را ارائه می کنند.

داستان Airpods کپی، ایرپاد سامسونگ یا ایرپاد شیائومی چیست؟

ایرپاد فیک از نظر کیفیت و کارایی با نسخه اصلی آن بسیار متفاوت است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم که تما نسخه اصلی هندزفری بی سیم اپل را تهیه کنید.

محصولی به عنوان ایرپاد سامسونگ یا شیائومی وجود ندارد. هندزفری بی سیم سامسونگ گلکسی بادز نام دارد. همان طور که پیش تر توضیح دادیم ایرپاد نام هنزفری بی سیم شرکت اپل است. به همین دلیل شما می توانید هنزفری بی سیم شیائومی را با نام ایردات ‌های شیائومی خریداری کنید.

قیمت ایرپاد چقدر است؟

در پاسخ به این سوال که قیمت ایرپاد های اپل چقدر است نمی توان یک عدد ثابت گفت. نسل های مختلف هدفون بی سیم اپل دارای قیمت های متفاوتی می باشند.

پاسخ به سوالات متداول

ایرپاد با کدام یک از محصولات اپل کار می کند؟

تمام دستگاه هایی که از سیستم عامل ios 10 به بعد پشتیبانی می کنند به انواع ایرپاد اپل متصل می شوند. بنابراین ایرپا ها روی دستگاه های اندرویدی نیز با قابلیت های محدود تر سینک می شوند.

آیا ایرپاد با بقیه گوشی ها نیز کار می کند؟ آیا ایرپاد با گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است؟

تمام گوشی هایی که بلوتوث دارند به ایرپاد اپل متصل می شوند. اما برخی از قابلیت های هندزفری بی سیم اپل برای دستگاه های همین کمپانی طراحی شده و در دستگاه های دیگر اجرا نمی شود.

آیا ایرپاد از گوش نمی افتد؟ گوش را اذیت یا خسته نمی کند؟

با توجه با نظر کاربران ایرپاد از گوش نمی افتد و بسیار راحت است.

آیا می شود دو نفری با ایرپاد موسیقی گوش کرد؟

همان طور که پیش تر گفته شد شما می توانید دو ایرپاد یعنی 4 گوشی را به یک دستگاه وصل کنید. شما می توانید ایرپاد خود را به دیگران بدهید و هر کدام تنها با یک گوش از آن استفاده کنید. توجه کنید که تماس تلفی را نمی توان دو نفره با یک ایرپاد پاسخ دادو تماس تنها در یکی از گوشی ها پخش می شود.

آیا ایرپاد ضد آب است؟

ایرپاد های اپل را می توانید حیف ورزش یا زیر باران استفاده کنید اما داخل استخر یا ورزش های آبی خیر.

لیست قیمت و لینک خرید ایرپاد اپل

1. هدفون بی‌ سیم اپل مدل AirPods Pro همراه با محفظه شارژ

توضیحات:
مجهز به چیپست Apple H۱ دارای استاندارد IPX۴ دارای Force sensor دارای شتاب سنج مجهز به تشخیص حرکت(Motion-detecting accelerometer) پشتیبانی از دستیار صوتی(Speech-detecting accelerometer) قابلیت پخش موسیقی بیش از ۲۴ ساعت (با محاسبه ظرفیت محفظه باتری) قابلیت پخش یک ساعت موسیقی و یا یک ساعت مکالمه تنها با ۵ دقیقه شارژ دارای محفظه با امکان شارژ بی‌سیم و سازگار با استاندراد Qi دارای Transparency mode و Adaptive EQ ساخته شده از مواد با کیفیت و سازگار با محیط زیست

مشاهده قیمت و خرید از دیجی کالا

2. هدفون بی‌ سیم اپل مدل AirPods New Generation

توضیحات:
مجهز به چیپست Apple H۱ ۲ برابر سریع‌تر در اتصال به ابزارآلات ۱.۵ برابر سریع‌تر در برقراری تماس تلفنی دارای سنسور اپتیکال و شتاب‌سنج قابلیت پخش تا ۲۴ ساعت (با محاسبه ظرفیت محفظه باتری) عمر باتری در حالت پخش مداوم موسیقی برابر با: ۵ ساعت عمر باتری در حالت مکالمه: برابر با ۳ ساعت توانایی پخش ۳ ساعت موسیقی یا ۲ ساعت مکالمه با ۱۵ دقیقه شارژ سازگار با macOS ۱۰.۱۴ ،iOS ۱۲.۲ یا watchOS ۵.۲ و بالاتر امکان شارژ بی‌سیم ندارد پارت نامبر: BCG-A۲۰۳۱ و BCG-A۲۰۳۲ نام داخلی: B۲۸۸AP

مشاهده قیمت و خرید از دیجی کالا

3. هدفون بی سیم اپل مدل AirPods Pro 2021 همراه با محفظه شارژ

توضیحات:
مجهز به چیپست Apple H۱ دارای استاندارد IPX۴ دارای Force sensor دارای شتاب سنج مجهز به تشخیص حرکت(Motion-detecting accelerometer) پشتیبانی از دستیار صوتی(Speech-detecting accelerometer) قابلیت پخش موسیقی بیش از ۲۴ ساعت (با محاسبه ظرفیت محفظه باتری) قابلیت پخش یک ساعت موسیقی و یا یک ساعت مکالمه تنها با ۵ دقیقه شارژ دارای محفظه با امکان شارژ بی‌سیم و سازگار با استاندراد Qi دارای Transparency mode و Adaptive EQ ساخته شده از مواد با کیفیت و سازگار با محیط زیست پشتیبانی از شارژر MagSafe پارت نامبر: A۲۰۸۳ / A۲۰۸۴ / A۲۱۹۰

مشاهده قیمت و خرید از دیجی کالا

4. هدفون بی سیم اپل مدل AirPods 3 همراه با محفظه شارژ

توضیحات:
مجهز به چیپست Apple H۱ دارای استاندارد IPX۴ دارای Force sensor دارای speech-detecting (تشخیص گفتار) دارای شتاب سنج مجهز به تشخیص حرکت(Motion-detecting accelerometer) دارای محفظه با امکان شارژ بی‌سیم و سازگار با استاندراد Qi ساخته شده از مواد با کیفیت و سازگار با محیط زیست

مشاهده قیمت و خرید از دیجی کالا

5. هدفون بی سیم مدل ایرپاد پرو (غیر اصل – قیمت مناسب و ارزان)

توضیحات:
محدوده عملکرد 10 متر، دو گوشی، عمر باتری در حالت مکالمه 4 ساعت، عمر باتری در حالت پخش موسیقی 4 ساعت، وزن 5.4 گرم، نوع کابل لایتینگ، نوع اتصال بی سیم مناسب برای کاربری عمومی

مشاهده قیمت و خرید از دیجی کالا

 

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.