آشنایی با محصولات برنده و بازنده شیائومی در سال 2023

به طور کلی، شیائومی سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشت، حداقل در مورد خط تولید خود. فروش چندان عالی نبود، اما با توجه به وضعیت اقتصادی جهانی و در دسترس بودن محدود مدل‌های خاص، این قابل درک است.

ما توانستیم بخش خوبی از گوشی های هوشمند شیائومی را بررسی کنیم و بیشتر آنها را دوست داشتیم. بنابراین در اینجا برندگان و بازندگان از مجموعه 2023 شیائومی هستند.

برندگان: سری شیائومی 13، اما بالاتر از همه 13 Ultra

سری Xiaomi 13 امسال یک موفقیت بزرگ است. Xiaomi 13 کوچک یک پرچمدار جمع و جور قدرتمند است که ارزش توصیه را به طور قطع دارد، در حالی که 13 Pro تعادل کاملی را بین عملکرد برتر بدون اسراف غیر ضروری ایجاد می کند.

این دستگاه نسبت به نسل قبلی خود ارتقاء قابل توجهی ارائه می دهد و قطعاً در مقایسه با برخی از رقبای مستقیم خود مانند گلکسی S23 پلاس دستگاه مطلوب تری است. این فقط یک دستگاه همه کاره عالی است و با یک سنسور اصلی 1 اینچی برای راه اندازی ارائه می شود.

شیائومی 13 اولترا امسال جهانی شد، هرچند در تعداد بسیار محدود. این گوشی با افزودن یک دوربین تله فوتو 3.2 برابری و همچنین بهبود دوربین 5 برابری نسبت به مدل قبلی خود، ارتقای بزرگی را ارائه کرد. شارژ سریعتر است و باتری نیز بزرگتر است.

در مجموع، خانواده Xiaomi 13 امسال رقابتی است و همچنان بر روندهای صنعت خود باقی می ماند.

بازنده: شیائومی Mix Fold 3

مطمئنا، شیائومی میکس فولد 3 نسبت به نسل قبلی خود ارتقاء یافته است، به خصوص در بخش دوربین. در واقع Mix Fold 3 یکی از تاشوها با بهترین تجهیزات دوربین موجود در بازار است.

با این حال، این دستگاه همچنان یک محصول انحصاری چین است و نمی تواند برخی از اشتباهات نسل قبلی خود را اصلاح کند. به عنوان مثال، وضعیت فعلی MIUI از نمایشگر بزرگ Mix Fold 3 استفاده نمی کند و تجربه چند وظیفه ای بهینه را ارائه نمی دهد.

علاوه بر این، تاشو هنوز برخی از مشکلات کنترل حرارتی دارد و تمایل به گرم شدن بیش از حد دارد. و وقتی عدم ضبط ویدیوی 4K با استفاده از دوربین تله فوتو، برخی مشکلات تثبیت کننده و عدم وجود فوکوس خودکار برای دوربین فوق عریض را اضافه کنید، لیست معایب برای گوشی هوشمند گران قیمتی مانند Mix Fold 3 کمی طولانی می شود.

برنده: ساعت شیائومی 2 پرو

ساعت هوشمند رده بالای امسال شیائومی سرانجام به سیستم عامل Wear OS تبدیل شد و امکانات جدیدی را برای کاربران و همچنین ادغام عمیق تر با اکوسیستم گوگل ایجاد کرد. اکنون می توانیم با اطمینان بگوییم که این دیگر فقط یک گروه تناسب اندام با شکوه نیست، بلکه یک ساعت هوشمند تمام عیار با برنامه ها و همه چیز است.

همچنین این محصول کاملاً شیک است و عمر باتری قابل اعتمادی را برای یک محصول Wear OS ارائه می دهد. به هر حال، ساعت‌های هوشمند با سیستم‌عامل اختصاصی عمر باتری بسیار طولانی‌تری دارند، اما فاقد عملکرد Wear OS هستند.

برنده: سری ردمی نوت 12 شیائومی

همانطور که اغلب اتفاق می افتد، سری Redmi Note یکی از محبوب ترین سری های میان رده در صنعت است و دلیل خوبی هم دارد. اکثر دستگاه‌های این سری به خوبی گرد هستند، سخت‌افزار مناسب و جدید را بسته‌بندی می‌کنند و دارای قیمت رقابتی هستند. حتی Redmi Note 12 وانیلی (هر دو نوع 4G و 5G) ما را با سخت افزار عالی نسبت به قیمت درخواستی شگفت زده کرد.

تنها شکایت ما طرح نامگذاری گیج کننده و لیست بی پایان نسخه های خاص بازار است. خانواده Redmi Note 12 هنوز از این نظر درهم و برهم است و پیگیری همه گوشی‌های موجود در بازارهای مختلف، حتی برای متخصصان فناوری با تجربه سخت است.

بازنده: سری پوکو شیائومی

ما احساس می کنیم که سری پوکو پس از چند نسخه اول هرگز بهبود نیافته است. سری Poco امسال تا حدودی کسل کننده است، حتی گوشی های رده بالای پوکو F5 و F5 پرو. هیچکدام واقعاً تحت تأثیر قرار نگرفتند و آنها فاقد سخت افزار دوربین مناسب هستند، حتی اگر قیمت را در نظر بگیرید.

پوکو های مقرون به صرفه تر نیز از نظر سخت افزاری ایده آل نیستند. اکثر آنها روی SoCهای قدیمیکار می کنند و در مقایسه با سری Redmi Note 12 اغلب رنگ پریده هستند.

امتیاز دهید
منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.