آشنایی با محصولات برنده و بازنده گوگل در سال 2023

سال 2023 سال خوبی برای گوگل بود زیرا اکوسیستم دستگاه های تلفن همراه خود را گسترش داد. سری پیکسل 8 برخی ارتقاهای کلیدی را به همراه داشت که به ادامه صعود گوگل در بازار گوشی های هوشمند ممتاز کمک کرد. Pixel Fold اولین حمله گوگل به دنیای تاشو بود در حالی که Pixel Tablet آخرین قطعه در اکوسیستم موبایل گوگل بود.

اگرچه همه چیز برای گوگل راحت نبود، بنابراین اجازه دهید به نکات مثبت و منفی 12 ماه گذشته نگاه کنیم.

برنده: سری پیکسل 8

Pixel 8 duo رقابتی ترین پرچمداران گوگل تا به امروز هستند. هر دو گوشی به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری قابل‌توجهی مانند صفحه‌نمایش روشن‌تر با حاشیه‌های باریک‌تر، تراشه‌های جدید Tensor G3 و لنزهای فوق‌واید به‌روز شده‌اند. طراحی امضا شده پیکسل کمی اصلاح شد و گیره 8 پرو در حال حاضر هر سه دوربین را در خود جای داده است و هر دو گوشی با افزایش ظرفیت باتری مواجه شدند، اگرچه استقامت آنها هنوز از پرچمداران سامسونگ و اپل کمتر است.

Pixel 8 بالاخره نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را دریافت کرد و سنسور دمای اضافه شده در 8 Pro یک ترفند مهمانی خوب است، اما دو چیز Pixel را از تقریباً هر تلفن اندرویدی دیگری جدا می‌کند: دوربین و نرم‌افزار.

تجربه دوربین پیکسل مسلماً ویژگی قاتل در اینجا است و با دوربین‌های فوق عریض جدید و ویژگی‌های توسعه‌یافته هوش مصنوعی مانند Best Take، Magic Editor و Photo Unblur، هم از نظر سخت‌افزار و هم نرم‌افزار بهتر شد. قابلیت‌های هوش مصنوعی همچنین با ابزار جدید ایجاد تصویر زمینه هوش مصنوعی و همچنین قطعات اصلی پیکسل مانند غربالگری تماس، ترجمه بلادرنگ، و دیکته صدا به متن، به سمت نرم‌افزار نیز گسترش یافت.

یکی دیگر از موارد کلیدی سری پیکسل 8، قطعات یدکی و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری تضمین شده 7 ساله آن‌ها است که معیار جدیدی را برای پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند ایجاد می‌کند.

پیکسل 8 و 8 پرو بسیاری از کادرهای مناسب را برای یک دستگاه پرچمدار مشخص می کنند. ما امیدواریم که گوگل محدودیت های نرم افزاری خود را در خارج از بازارهای اصلی خود متوقف کند و در سال آینده به مناطق بیشتری گسترش یابد.

برنده: پشتیبانی طولانی تر از نرم افزار و سخت افزار

پشتیبان‌گیری از دستگاه‌های جدیدتان با پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری طولانی‌تر یکی از راه‌های برجسته‌تر شدن است، حتی اگر این امر اکنون طبق قانون در ایالت کالیفرنیا، محل سکونت Google است. گوگل با راه اندازی دستگاه های پیکسل 8 خود، پشتیبانی نرم افزاری خود را رسما به 7 سال افزایش داد. این بدان معناست که پیکسل 8 و 8 پرو برای حداکثر 7 به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید واجد شرایط خواهند بود – یعنی اندروید 21 یا هر چیزی که در نهایت در سال 2030 نامیده می‌شود.

این یک پیروزی بزرگ برای مصرف کنندگان در سراسر جهان است و ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که OEM های اندرویدی بیشتری از رویکردی مشابه با پرچمداران آینده خود پیروی کنند. تنها اشکال این است که پیکسل‌های قدیمی‌تر وعده ۷ ساله را دریافت نمی‌کنند زیرا پشتیبانی نرم‌افزاری جدید برای دستگاه‌هایی است که تراشه Tensor G3 را دارند.

جنبش حق تعمیر همچنین باعث شد تا گوگل قول دهد 7 سال در دسترس بودن قطعات یدکی برای جدیدترین پرچمداران خود باشد. این سزاوار تحسین است، به ویژه از آنجایی که کاربران بیشتری برای مدت طولانی تری به تلفن های خود می چسبند و اکنون می توانند این کار را انجام دهند زیرا تعمیرات به راحتی در دسترس خواهد بود.

بازنده: Tensor G3

علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که گوگل برای تراشه‌های Tensor سفارشی خود انجام می‌دهد، آنها در طول تاریخ در مقایسه با همتایان پرچم‌دار خود کوالکام و اپل از نظر عملکرد و بهره‌وری انرژی بدتر عمل کرده‌اند. در حالی که Tensor G3 بهترین تراشه گوگل تاکنون است، اما همچنان از تراشه‌های Snapdragon 8 Gen 2 و Apple A16 نسبت به سال گذشته عقب‌تر است و این تفاوت تنها با محصول جدیدتر SoCهای رقیب بیشتر قابل توجه است.

همانطور که می‌دانید، Tensor G3 پاشنه آشیل سری Pixel 8 است، با آزمایش‌های پایدار CPU و GPU نشان می‌دهد که در عرض چند دقیقه گاز می‌گیرد و حتی بدتر از نسل‌های قبلی تراشه‌های Tensor عمل می‌کند. امیدواریم گوگل اشتباهات خود را با Tensor G4 برطرف کند.

برنده: Pixel Fold

پس از سال ها انتظار، سرانجام گوگل اولین گوشی تاشو خود را در سال 2023 با نام غیر الهام بخش Pixel Fold ارائه کرد. این دستگاه نه تنها تعهد گوگل به آینده تاشوها را تایید کرد، بلکه نشان داد که از دیدگاه سازنده اندروید چگونه باید نگاه کرد.

Pixel Fold یکی از زیباترین تلفن‌هایی است که در سال گذشته عرضه شده است و آن طراحی منحصر به فرد Pixel را به یک تلفن تاشو جمع‌وجور «نوع کتاب» آورده است. با وجود مورب 5.8 اینچی، صفحه پوشش عریض، تایپ و پیمایش رابط کاربری را در حالت تا شده بسیار آسان‌تر می‌کند، در حالی که صفحه اصلی 7.6 اینچی آن فضای زیادی را برای چندوظیفگی و مصرف رسانه باقی می‌گذارد.

دوربین های سه گانه پشتی ممکن است در سطح پیکسل 8 پرو یا سلف آن نباشند، اما همچنان سه لنز معنادار با تله فوتو واید، فوق عریض و 5 برابر دریافت می کنید. همچنین تجربه نرم‌افزار تمیز Google را با بهینه‌سازی‌های خاص برای فاکتور شکل تاشو و وعده اولین در صف به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل اندروید دریافت می‌کنید.

Pixel Fold با چیپست قدیمی Google Tensor G2 عرضه می‌شود که می‌توان آن را یک نقطه ضعف بزرگ در نظر گرفت و قیمت بالای آن یکی دیگر از عوامل بازدارنده بزرگ است.

بازنده: وضعیت شارژ Pixel Watch 2

Pixel Watch 2 با چیپست سریعتر و استقامت باتری بهبود یافته نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت قابل توجهی دارد، اما گوگل تصمیم گرفت یک راه حل کاملاً جدید شارژ را انتخاب کند که شارژرهای قدیمی را ناسازگار می کند.

گوگل شارژر pogo-pin جدیدی را برای Pixel Watch 2 انتخاب کرده است که با وجود اشتراک گذاری با دستگاه های Fitbit همچنان به همان اندازه که می شود اختصاصی است. راه‌حل‌های شارژ اختصاصی در بازار ساعت‌های هوشمند و باند هوشمند بسیار رایج هستند، اما عدم پشتیبانی از استاندارد بی‌سیم مشترک Qi باعث ناامیدی بزرگی در چشم ما می‌شود، وقتی می‌دانیم که ساعت‌های هوشمند برندهای دیگر می‌توانند به راحتی باتری‌های خود را با شارژرهای بی‌سیم Qi شارژ کنند.

امتیاز دهید
منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.