کنتاکتور اشنایدر اصل چه مشخصاتی دارد و هنگام خرید آن چه نکاتی را رعایت کنیم؟

کنتاکتور اشنایدر اصل را بشناسید

اگر شما هم در زمینه برق صنعتی فعالیت می‌کنید و با تجهیزات برقی سر و کار دارید، قطعاً نام کنتاکتور اشنایدر را شنیده‌اید. کنتاکتورهای این برند اگر از نوع اصلی باشند؛ از باکیفیت‌ترین کنتاکتورهای بازار به‌حساب می‌آیند. اگر می‌خواهید هنگام خرید این تجهیز، جنس تقلبی و بی‌کیفیت را با قیمت کنتاکتور اشنایدر اصلی نخرید، در این مطلب همراه ما باشید. موارد زیر نکاتی هستند که به شما برای تشخیص کنتاکتور schneider اصل از تقلبی کمک می‌کنند.

  • هولوگرام و گارانتی اشنایدر
  • جنس و وزن بوبین کنتاکتور اصل
  • نوشته‌های روی جعبه تجهیز
  • ترمینال‌های مخصوص ورودی و خروجی

در ادامه با کنتاکتورهای این برند و مشخصات نمونه اصلی آن، بیشتر آشنا خواهیم شد.

به‌عنوان ساده‌ترین تعریف، کنتاکتور یک دستگاه سوئیچیگ (کلیدزنی) الکتریکی است که برای خاموش و روشن‌کردن یک مدار الکتریکی استفاده می‌شود. در واقع یکی از پرکاربردترین تجهیزات برق صنعتی است که در صنعت و اتوماسیون صنعتی به کار می‌رود. کنتاکتورها به طور معمول دارای دو هسته ثابت و متحرک هستند. زمانی که ولتاژ از هسته عبور می‌کند، یک میدان الکترومغناطیسی ایجاد می‌شود که با استفاده از آن نحوه عملکرد کنتاکت‌های داخل قطعه مشخص می‌شود. قسمت ثابت با استفاده از یک فنر از قسمت متحرک جدا می‌شود.

کنتاکتور اشنایدر

کنتاکتور سه فاز اشنایدر که به انگلیسی schneider contactor است، یکی از قدیمی‌ترین کنتاکتورهای موجود در بازار ایران است. اين كنتاكتور سابقا با نام تله مکانیک شناخته می‌شد. اما الان سال‌هاست در صنایع ایران استفاده می‌شود و مشتریان مشکل‌پسند را قانع کرده است. به همين دليل تشخیص نوع اصل از تقلبی آن ، یکی از مواردی است که مهندسین برق باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کنتاکتورهای این برند در سه سری D، F و E در بازار عرضه می‌شوند. کیفیت ساخت بالا و سابقه درخشان کنتاکتور اشنایدر، آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند. کنتاکتور اشنایدر سری D که رایج‌ترین کنتاکتور اشنایدر است از رنج ۹ آمپر تا ۱۵۰ آمپر را در بر می‌گیرد و برای موتورهای القایی تا ۱۵۰ آمپر و بارهای مقاومتی تا ۲۰۰ آمپر مورداستفاده قرار می‌گیرند.
کنتاکت‌های کمکی در سری D به‌صورت ۱NC+1NO یعنی یک کنتاکت کمی باز و یک کنتاکت کمکی بسته هستند که در جزئیات صفحه هر محصول توضیح داده شده است.

شرکت اشنایدر در مورد کنتاکتورهای سری D خود می‌گوید:

TeSys F Contactors
Available up to 800A for AC3 and 2100A for AC1 applications
Part of TeSys

TeSys F offers high reliability with a long mechanical and electrical life and the most complete line of accessories in the industry

کنتاکتور TeSys Deca (سری D)،  تا ۱۵۰A برای AC3 و ۲۰۰A برای برنامه های AC1 موجود است. کنتاکتورهای TeSys Deca (TeSys D سابق) در ۱۳ درجه کنتاکتور برای کاربردهای موتور تا ۱۰۰ اسب بخار ۴۸۰ ولت و بارهای غیر موتوری تا ۱۶۰ آمپر موجود است. شامل کنتاکتورهای غیرمعکوس و کنتاکتورهای معکوس. کنتاکتور سری F اشنایدر برای رنج جریان‌های ۱۶۵ تا ۶۳۰ آمپر در AC-3 و ۲۰۰ تا ۱۶۰۰ آمپر AC1 تولید می‌شوند.

سه نمونه کنتاکتور اشنایدر

اجزای کلی کنتاکتور اشنایدر

کنتاکتورهای این برند، به طور کلی دارای اجزای زیر هستند:

  • حامل کنتاکت ثابت (این قسمت باید دارای درجه عایقی مناسبی باشد.)
  • ترمینال‌های ورودی و خروجی
  • صفحه فلزی انتهایی برای نصب قسمت‌های ثابت روی آن
  • کنتاکت های ثابت و متحرک (به منظور بالا بردن ضریب اطمینان در مقابل کار زیاد از پوشش اکسید نقره در روی آنها استفاده می‌شود.)
  • بوبین کنتاکتور
  • ترمینال‌های ورودی و خروجی
  • سیستم هسته آهنی ثابت و متحرک
  • قسمت کنترل جرقه
  • حامل کنتاکت‌های متحرک

مشخصات کنتاکتور اشنایدر اصل چیست؟

برای تشخیص کنتاکتورهای اصل این برند راه‌های مختلفی وجود دارد. ابتدا باید مشخصات و ویژگی‌های این تجهیز را بدانید و در ادامه با خرید از فروشگاه‌های معتبر، بهترین انتخاب را انجام دهید. در ادامه در مورد این راه‌ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

هولوگرام و گارانتی اشنایدر

اولین و مهم‌ترین نکته، توجه به هولوگرامی است که در روی جعبه محصول و خود محصول قرار دارد. این امر می‌تواند اصل بودن کنتاکتور اشنایدر شما را تأیید کند. شما می‌توانید با اسکن سریال کنتاکتور خود از سایت اشنایدر الکتریک به اصل بودن آن برسید. بعضی از کنتاکتورهای بازار دارای هولوگرام تقلبی بوده که به اصل آن بسیار نزدیک است. برای تشخیص می‌توانید با چرخش ۹۰ درجه هولوگرام، متوجه تغییر رنگی بین کلمه ایران و زمینه اصلی هولوگرام شوید که در نسخه تقلبی آن این مورد را نمی‌بینید. فروشگاه‌های معتبر دارای گارانتی ۱ یک‌ساله هستند و خدمات پس از فروش را خدمت شما مهندسین گرامی ارائه می‌دهد.

در ویدئو زیر مهم‌ترین نکات تشخیص کنتاکتور schneider اصل از تقلبی را می‌بینید:

جنس و وزن بوبین کنتاکتور اصل

قطعا فروشگاه‌هایی که اقدام به تولید کنتاکتور فیک می‌کنند، این کنتاکتور را با قیمتی ارزان‌تر روانه بازار می‌کنند. با این حساب، اگر شما از قصد خرید کنتاکتور اشنایدر را دارید حتما به این موضوع دقت کنید که اختلاف قیمت و ارزان‌تر بودن کنتاکتور به معنی استفاده از متریال و مواد اولیه تقلبی است. جنس بوبین کنتاکتور  اصل از نقره و پلاتین است در نتیجه باعث وزن بیشتر کنتاکتور می‌شود. کنتاکتور اصل اشنایدر وزن بیشتری نسبت به نسخه فیک آن دارد. اگر از روی وزن آن قادر به تشخیص فیک بودن کنتاکتور نشوید، می‌توانید از روی شکل ظاهری و سلامت کنتاکتور خود متوجه این موضوع شوید.

نوشته‌های روی جعبه

معمولاً نوشته‌های روی کنتاکتور اصل اشنایدر به‌صورت چاپی و برجسته است. کنتاکتور اصل دارای جوهر باکیفیتی است. شرکت‌های چینی که معمولا نمونه‌های تقلبی و فیک را تولید می‌کنند، در هنگام مونتاژ معمولاً به جزئیات توجه نمی‌کنند؛ در نتیجه خیلی راحت با در نظر گرفتن این نکته، می‌توان کنتاکتور اصل را از تقلبی تشخیص داد. برای تشخیص کنتاکتور اشنایدر اصل، قبل از خرید، سعی کنید مشخصات فنی و کاتالوگ آن را مطالعه کنید و با ذهنی آگاه به خرید کنتاکتور بروید.

نوشته‌های روی جعبه کنتاکتور اشنایدر

ترمینال‌های مخصوص ورودی و خروجی

از لحاظ ظاهری هم می‌توان فیک بودن یا اصل بودن کنتاکتور اشنایدر را تشخیص داد. ترمینال یا کنتاکت‌های فرمان که در مدار فرمان مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز، جز مشخصات فنی کنتاکتور اصلی برند اشنایدر است. قبل از خرید کنتاکتور اشنایدر با سرچ کردن عکس آن در سایت اشنایدر الکتریک می‌توانید به اجزای آن آگاه شوید. اجزای یک کنتاکتور اصل به شرح زیر است:

  • دارای کنتاکتور ثابت (داشتن درجه عایق مناسب)
  • دارا بودن ترمینال
  • داشتن بوبین کنتاکتور

نکات مهم در خرید کنتاکتور اشنایدر اصل

بعد از آشنایی با مشخصات مخصوص به کنتاکتور اشنایدر، برای اینکه بهترین خرید را انجام دهید، باید به چند نکته مهم دیگر توجه کنید. با در نظر گرفتن تمامی این نکات و استفاده از تجربه‌های شخصی و فنی خود می‌توانید مطمئن‌ترین انتخاب را با بهترین قیمت انجام دهید.

 فروشگاه‌های معتبر، رمز خرید درست

اولین موردی که باید به آن توجه کنید، آشنایی با فروشگاه‌های معتبر است. خرید از فروشگاه‌های معتبر نیازمند شناخت و اعتباری است که مشتریان به آن شرکت می‌دهند. تسلا کالا مرجع آنلاین فروش تجهیزات برق صنعتی است که شعار آن پایبندی به سه اصل، قیمت منصفانه، مشاوره فنی و ضمانت اصالت کالا است. تسلا کالا موفق شده است که با پایبندی بر این اصول، اعتماد مشتریان را به خود جلب نماید. با مراجعه به سایت فروشگاه تسلا کالا به آدرس www.teslakala.com، می‌توانید لیست قیمت به روز کنتاکتور اشنایدر را مشاهده کنید و با مشاوره فنی رایگان کارشناسان فنی و متخصص این فروشگاه، بهترین تجربه خرید را برای خود رقم بزنید.

مشورت با افراد متخصص

اگر با افرادی که خبره هستند و آگاهی کامل را در این زمینه خرید کنتاکتور دارند در ارتباط باشید قطعاً کنتاکتور اصل را خریداری می‌کنید. در هنگام خرید، علاوه بر توصیه و راهنمایی‌های فروشندگان، می‌توانید نظرات افراد متخصص معتمد خود را نیز در نظر بگیرید تا با جمع‌بندی تمامی موارد، درست‌ترین انتخاب را انجام دهید.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم راه‌های تشخیص کنتاکتور اشنایدر اصل را به شما ارائه دهیم، تا در خرید این تجهیز موفق باشید و با کم‌ترین اتلاف زمان و سردرگمی انتخاب خود را انجام دهید. لازم است بدانید که شرکت اشنایدر الکتریک متعهد به ارائه محصولات باکیفیت است؛ به همین دلیل در هنگام خرید کنتاکتور اشنایدر باید حتما حواستان به لوگو رسمی اشنایدر باشد. محصولات فیک اشنایدر دارای لوگو بی‌کیفیت هستند که باعث می‌شود شما متوجه فیک بودن محصولات اشنایدر شوید. خرید از فروشگاه‌های معتبر بهترین و مطمئن‌ترین راه تشخیص کنتاکتور اصل است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.