راهنمای انتخاب و خرید صندلی گیمینگ، مقایسه با صندلی اداری!

صندلی های گیمینگ (معروف به صندلی های بازی یا صندلی های مسابقه ای)

برای جلسات طولانی تر و بازی با رایانه شخصی، یک صندلی بازی ارگونومیک ضروری است. در این مقاله یاد خواهید گرفت که هنگام خرید صندلی بازی باید به چه نکاتی توجه کنید و تا چه حد می تواند از بازی شما پشتیبانی کند.

نمای کلی صندلی های گیمینگ

در طبیعت، صندلی های زیادی را خواهید یافت که برای بازی مناسب هستند یا حداقل ادعا می کنند که برای گیمرها مناسب هستند. بیایید نگاهی به بازار فعلی صندلی های بازی بیندازیم…

نمای کلی صندلی های گیمر - چیکاو

صندلی بازی چیست و چه کاربردی دارد؟

صندلی بازی یک صندلی مخصوص برای گیمرهای رایانه شخصی یا کنسول است که برای کمک به حفظ وضعیت بدنی سالم در حین بازی طراحی شده است. صندلی های بازی ارگونومیک نقش اصلی را در این امر ایفا می کنند. با این حال، صندلی های بازی نه تنها توسط گیمرها استفاده می شود، بلکه اغلب در محیط های اداری یا محل کار نیز استفاده می شود. چندین مطالعه به طور مکرر اهمیت یک صندلی ارگونومیک را نشان می دهد.

اصلاً فرقی نمی کند که یک صندلی بازی بخرید یا یک صندلی معمولی، به شرط اینکه ارگونومیک باشد و با اندازه های قد و بدن شما مطابقت داشته باشد. اما مزایای صندلی بازی چیست؟

مزایا و معایب صندلی بازی

صندلی عالی باید حرکات طبیعی را انجام دهد و با صاحب خود سازگار شود. این مهم است که صندلی دقیقاً با ابعاد بدن تنظیم شود و از وضعیت نشستن سالم پشتیبانی کند. اما چرا یک صندلی بازی بخریم نه یک صندلی اداری معمولی؟ اصلا فرقی داره؟

شکل

اول از همه، صندلی های بازی معمولا بهتر به نظر می رسند. متداول ترین شکل صندلی بازی از قبل از مسابقه شناخته شده است، از این رو “صندلی مسابقه” نامیده می شود. این شکل خاص بر اساس یک صندلی سطلی (همچنین به عنوان صندلی مسابقه شناخته می شود) است و وضعیت نشستن پایدار را تضمین می کند.

علاوه بر این، شکل صندلی بازی حس بازی را برای برخی از گیمرها افزایش می دهد، زیرا فکر می کنید هنگام بازی Need for Speed ​​در یک لامبورگینی نشسته اید. طراحی صندلی بازی نیز آینده‌نگرتر به نظر می‌رسد و به طور کلی با میز بازی شما هماهنگ‌تر است. اما با توجه به صندلی سطلی باید در قسمت ارگونومی امتیاز کسر شود.

صندلی دارای ارتفاعی در سمت راست و چپ است که گزینه های کمتری برای حرکت در اختیار شما قرار می دهد. اگر دوست دارید با هر دو پا روی هم بنشینید، باید بدانید که ارتفاع صندلی های بازی در مقایسه با صندلی های اداری معمولی، گردش خون را مختل می کند.

مواد

صندلی های بازی معمولا از چرم PU یا چرم واقعی ساخته می شوند، در حالی که صندلی های اداری معمولی یا ارگونومیک را می توان در مواد مختلف خریداری کرد. این به شما حق انتخاب بیشتری نسبت به صندلی های بازی می دهد.

مزایای صندلی بازی با چرم واقعی عمدتا این است که هنگام نشستن عرق نمی کنید، صندلی نرم کره ای و بسیار بادوام و مستحکم است. علاوه بر این، نشانه های ساییدگی و پارگی به ندرت در صندلی های چرم اصل دیده می شود.

اما نقطه ضعف چنین صندلی بازی تمیز کردن است. چرم واقعی ضد آب نیست و بنابراین اگر به اندازه کافی مراقب نباشید، لکه ها می توانند خیلی سریع ظاهر شوند. نظافت بسیار زمان بر است، بنابراین به طور کلی خرید صندلی چرمی با رنگ چرم مشکی توصیه می شود. سطح چرم PU معمولا از پلاستیک، یعنی PVC نرم یا پلی اورتان ساخته شده است. این پوشش ضد آب است و بنابراین معمولاً هنگام نشستن سریعتر عرق می کنید. با این حال، مراقبت از چرم مصنوعی بسیار آسان تر از چرم واقعی است، زیرا چرم واقعی باید هر از گاهی با گریس چرم (روغن یا موم) استفاده شود تا انعطاف پذیر بماند و از خشک شدن آن جلوگیری شود. ت0

میز کردن چرم مصنوعی نیز بسیار ساده تر است، زیرا بر خلاف چرم واقعی، این ماده به مواد تمیزکننده تجاری موجود حساس نیست. در خرید صندلی بازی چرم PU حتما باید به کیفیت آن توجه کرد زیرا چرم مصنوعی مرغوب از نظر ظاهری و انعطاف پذیری شبیه چرم واقعی است.

در نهایت می توان گفت که صندلی های گیمر خوب اغلب محکم تر و بادوام تر از صندلی های اداری معمولی و ارزان تر هستند. بنابراین لازم نیست نگران نیاز به یک صندلی جدید در یک سال باشید. حتی ارزان‌ترین نسخه‌ها نیز تنظیمات ارگونومیک بیشتری نسبت به صندلی‌های اداری معمولی دارند، اما گاهی اوقات کیفیت ساخت را قربانی می‌کنند.

صندلی‌های اداری ارگونومیک گران‌تر نیز گزینه‌ای عالی هستند زیرا شکل‌های متفاوتی دارند و از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. این امکان را به شما می دهد که از بین اشکال و مواد مختلفی انتخاب کنید. بنابراین، آزادی بسیار بیشتری برای یافتن یک صندلی بازی مناسب با تنظیمات ارگونومیک زیادی دارید.

مزایا معایب
  • نسبت به یک صندلی اداری معمولی ظاهری بهتر و شکل زیباتری دارد
  • صندلی سطلی یک موقعیت نشستن پایدار را فراهم می کند
  • حس بازی را به دلیل شکل آن افزایش می دهد
  • یک صندلی بازی ساخته شده از چرم واقعی بسیار بادوام و مستحکم است و شما به این سرعت عرق نمی کنید.
  • صندلی مسابقه ای خیلی ارگونومیک نیست زیرا حرکات شما را محدود می کند.
  • صندلی های بازی فقط با چرم طبیعی یا چرم PU در دسترس هستند
  • تمیز کردن چرم واقعی پرهزینه است و چرم واقعی نیز ضد آب نیست

هنگام خرید صندلی گیمینگ به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قبل از هر چیز باید بدانید که قد و وزن شما در خرید صندلی بازی نقش تعیین کننده ای دارد. افراد قدبلند به صندلی متفاوتی نسبت به افراد کوچکتر و سبکتر نیاز دارند. این همچنین بدان معنی است که برخی از تولید کنندگان بین صندلی های زنانه و مردانه تفاوت قائل می شوند. در اینجا مهم است که مشخصات سازنده را بررسی کنید تا ببینید آیا صندلی حتی برای شما طراحی شده است یا خیر.

اندازه بدن

هر فرد اندازه بدن فردی دارد و بنابراین برای هر صندلی مناسب نیست. بنابراین، بسیار مهم است که صندلی قابل تنظیم باشد. اگر مطمئن نیستید که صندلی خود را در چه ارتفاعی تنظیم کنید، پورتال های مختلف در اینترنت می توانند به شما کمک کنند، جایی که می توانید ارتفاع میز و صندلی بهینه را بر اساس قد بدن خود محاسبه کنید.

 دسته

تکیه گاه ها به آرامش ناحیه شانه و گردن کمک می کند. تکیه گاه به طور کلی به طول بازو شما بستگی دارد. اگر بازوهای بالا و پایین شما زاویه 90 درجه داشته باشند، دسته های شما به درستی تنظیم شده اند.

مهم است که آرنج‌های شما همیشه روی تکیه‌گاه‌ها قرار گیرند، زیرا این تنها راه برای اطمینان از شل شدن ناحیه بدن شما است. برای تنظیم ارتفاع بهینه تکیه گاه بازو، دسته ها باید قابل تنظیم ارتفاع باشند. اگر انتخابی دارید، باید دسته‌های نرم را به جای سفت انتخاب کنید، زیرا راحت‌تر هستند و آثار فشاری روی ساعد شما باقی نمی‌گذارند.

پشتی

مهم است که پشتی قابل تنظیم ارتفاع باشد، زیرا لبه بالایی پشتی باید تا تیغه های شانه برسد. علاوه بر این، تکیه گاه باید به اندازه ای بلند باشد که لبه بالایی آن حداقل 45 سانتی متر بالاتر از صندلی باشد.

پشتیبان کمر

تکیه گاه کمر یک تکیه گاه ارگونومیک پشت است. لوردوز قسمت تحتانی ستون فقرات است که به جلو خم شده است. ستون فقرات انسان به پنج بخش تقسیم می شود: ستون فقرات گردنی، ستون فقرات سینه ای، ستون فقرات کمری، ساکروم و دنبالچه. برای اطمینان از وضعیت نشستن سالم، تکیه گاه کمری کمر را تسکین می دهد. بنابراین، تکیه گاه کمر در حالت ایده آل باید از نظر ارتفاع و همچنین انحنا قابل تنظیم باشد. این حمایت به ویژه برای افرادی که قبلاً از کمردرد رنج می برند بسیار مهم است.

مکانیک صندلی

مکانیسم تکان دادن صندلی برای تسکین عضلات پشت طراحی شده است. بسته به مدل، صندلی بازی این امکان را دارد که پشتی را بسیار به عقب (تا 180 درجه) تنظیم کند. مکانیزم کج شدن یک ویژگی بسیار ارگونومیک است که به طور قابل توجهی به کاهش کمردرد کمک می کند. این به این دلیل است که اگر به طور مداوم در وضعیت یکنواخت یا نشستن نباشید، دیسک های بین مهره ای را تسکین می دهد. مکانیسم باید با وزن کاربر تطبیق داده شود، یعنی مقاومت پشتی باید به گونه ای تنظیم شود که در هنگام تکیه دادن به عقب، تنها حداقل نیرو اعمال شود. یک صندلی اداری معمولی یا حتی ارگونومیک به ندرت دارای این تنظیم داخلی است.

مهمترین فاکتورهایی که باید در یک صندلی بازی به دنبال آن باشید، ارگونومی، کیفیت و گزینه های تنظیم فردی است. به طور کلی، گزینه های تنظیم صندلی در ترکیب با ارگونومی اهمیت ویژه ای دارد. این بدان معنی است که هر چه صندلی گزینه های تنظیم بیشتری داشته باشد (به عنوان مثال قابلیت تنظیم تکیه گاه، پشتی و غیره)، می توانید موقعیت مورد نظر خود را با دقت بیشتری پیدا کنید. اما دقیقاً چگونه می‌دانید که «درست» یا ارگونومیک می‌نشینید؟

جمع بندی

صندلی های بازی در حال افزایش هستند. اگر در چند سال گذشته زمان زیادی را صرف تماشای ورزش‌های الکترونیکی، استریمرهای توییچ یا واقعاً هر محتوای بازی کرده‌اید، احتمالاً به خوبی با ظاهر آشنای این قطعات گیمر آشنا هستید. اگر متوجه شده اید که این راهنما را می خوانید، به احتمال زیاد به دنبال سرمایه گذاری در یک صندلی بازی هستید.

اما با وجود انبوه گزینه های موجود برای انتخاب، چگونه صندلی مناسب را انتخاب می کنید؟ این راهنما امیدوار است با بینش در مورد برخی از بزرگترین عواملی که می تواند گزینه های خرید شما را ایجاد یا شکست دهد، تصمیم خرید شما را کمی آسان تر کند.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع leetdesk
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.