بهترین پادکست های اسپاتیفای برای پیشرفت شخصی کدامند؟

یکی از مهم‌ترین موضوعات در پیشرفت و موفقیت افراد چه در زندگی شخصی و چه در کسب و کار، توسعه فردی است. معمولا بسیاری از افراد در مسیر توسعه فردی به خواندن کتاب روی می‌آورند، اما در حال حاضر با توجه به مشغله‌کاری زیاد، ممکن است زمان کافی برای مطالعه نداشته باشیم؛ به همین علت با پیشرفت تکنولوژی و عرضه سرویس‌های پخش موسیقی، این پادکست‌ها هستند که حرف اول را می‌زنند. شما می‌توانید به راحتی در خانه، محل کار، مسیر رفت‌و‌آمد و یا حتی در خودرو به بهترین پادکست‌های توسعه فردی گوش دهید و آن را در برنامه روزانه خود بگنجانید. ما در این مطلب بهترین پادکست‌ های اسپاتیفای برای پیشرفت شخصی را به شما معرفی خواهیم کرد. همراه چیکاو باشید.

اسپاتیفای چیست و چگونه می‌توان در آن پادکست شنید؟

یکی از بهترین راه‌های پیشرفت شخصی در کنار خواندن کتاب، مراقبه، برنامه‌ریزی و…، شنیدن پادکست‌های انگیزشی در اسپاتیفای است.

این پلتفرم یک سرویس پخش موسیقی آنلاین است که بوسیله آن می‌توانید به میلیون‌ها آهنگ، پادکست و ویدئوی هنرمندان در سراسر دنیا دسترسی داشته باشید. با استفاده از اسپاتیفای رایگان شما می‌توانید صرفا با ساخت یک حساب کاربری از طریق ایمیل و یا اتصال از طریق فیسبوک از امکانات آن بهره ببرید.

البته اسپاتیفای قابلیت‌های دیگری هم دارد که جهت استفاده از آن، باید برای خرید اکانت اسپاتیفای از مجموعه‌های معتبری مانند ایرانیکارت اقدام کنید. با خرید اکانت پرمیوم اسپاتیفای قادر خواهید بود به پادکست‌ها به صورت نامحدود و حتی به صورت آفلاین گوش دهید.

در اسپاتیفای پادکست‌های مختلفی در خصوص پیشرفت شخصی وجود دارد و تعداد بسیار این محتواها باعث شده تا پیداکردن بهترین پادکست‌های توسعه فردی، کمی سخت باشد.

بهترین پادکست های اسپاتیفای برای پیشرفت شخصی

بهترین خودت شو، رادیو هزار سرو، جافکری، رواق، صلح درون، هلی تاک و انسانک تاملی جز بهترین و پرطرفدارترین پادکست‌های پیشرفت شخصی در اسپاتیفای هستند که قرار است بیشتر در مورد آن‌ها بدانیم.

بهترین خودت شو

بهترین خودت شو، یکی از بهترین پادکست‌های اسپاتیفای برای پیشرفت شخصی است که به شما کمک می‌کند در مسیر توسعه فردی و موفقیت خود، بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید. یکی از مزیت‌های این پادکست، آشنایی با افراد موفق در کسب و کارهای مختلف است. این افراد با بیان چالش‌ها و تجربیات خود در مسیر موفقیت‌شان به بسیاری از سوالات ذهنی شما پاسخ می‌دهند و موانع را از مسیر رشدتان برطرف می‌کنند. پس حتما شنیدن این پادکست را در برنامه توسعه فردی خود قرار دهید.

رادیو هزار سرو

ممکن است شما هم جز افرادی باشید که با افکار منفی دست و پنجه نرم می‌کنند و به دنبال این هستند تا برای همیشه از شر این افکار خلاص شوند. اگر دوست دارید ذهنی مثبت‌گرا داشته باشید، کارهای نیمه تمام خود را به پایان برسانید و انگیزه‌ای برای انجام برنامه‌های خود پیدا کنید، حتما پادکست انگیزشی رادیو هزار سرو را گوش دهید.

پادکست رادیو هزار سرو به شما کمک می‌کند تا مصمم‌تر در مسیر رسیدن به اهداف خود گام بردارید، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، خلاقیت و تمرکز خود را افزایش دهید و به خودباوری جدیدی برسید.

پادکست جافکری

پدید آور پادکست جافکری، امیر علی. ق است. وی درمورد انگیزه خود برای راه‌اندازی جافکری اینگونه بیان می‌کند:

یکی از بزرگترین و بهترین شانس‌های من در زندگی، بودن در کنار افراد موفق و شنیدن تجربیات و استفاده از صحبت‌های آنان است. من عاشق کشف آدم‌هایی هستم که زندگی را زندگی کرده‌اند و انتخاب آن‌ها، معمولی نبودن است. ایده تولید پادکست جافکری در فروردین 1399 در منزل یکی از دوستانم به ذهنم آمد و تصمیم گرفتم که شنونده این صحبت‎ها، تنها من نباشم.

در پادکست جافکری شما شنونده داستان‌های افراد موفق و تاثیرگذاری هستید که شنیدن آن‌ها می‌تواند مسیر شما را تغییر دهد. معمولا طول هر ایپزود، 40 دقیقه است و هر دو هفته، یکبار منتشر می‌شود و تا الان بیش از 733 هزار دنبال‌کننده دارد.

پادکست رواق

فرزاد رنجبر در پادکست رواق به دنبال واکاوی ریشه بسیاری از احساسات انسان‌ها مانند غم، خشم، ترس، آرزو و … است. این پادکست یکی از پرطرفدارترین پادکست‌های توسعه فردی در اسپاتیفای است که در هر دو هفته، یک ایپزود از آن منتشر می‌شود.

در این پادکست با کتاب اگزیستانسیالیسم اثر اروین د. یالوم همراه می‌شویم و در هر فصل از کتاب با مفاهیمی مانند مرگ، عشق، آزادی، زندگی و امنیت به بینش عمیقی دست خواهیم یافت.

فرزاد رنجبر با بررسی چهار دغدغه اصلی انسان یعنی تنهایی، پوچی، مرگ و آزادی با بیان مثال‌های متعدد، ترس‌های وجودی انسان را در زندگی روزمره تعریف می‌کند.

با این توصیفات، اگر در زندگی خود همواره ترس از تنهایی دارید، در روابط عاطفی خود موفق نیستید و با عدم صمیمت پیش می‌روید و یا به دنبال یافتن معنای حقیقی زندگی خود هستید تا سلامت روان و عاطفی خود را بهبود ببخشید، پادکست رواق، بهترین انتخاب برای شماست.

پادکست صلح درون

پادکست صلح درون از سپهر خدابنده از جمله پادکست‌های پرطرفداری است که به خودشناسی و توسعه فردی می‌پردازد.

سپهر خدابنده دانشجوی ارشد روانشناسی است و سعی دارد در این پادکست، مفاهیم سنگین روانشناسی و خودشناسی را خیلی ساده و آسان به مخاطبین خود توضیح دهد.

این پادکست به شما کمک می‌کند تا به صلح و آرامش درونی برسید. به طور مثال، در ایپزود اول در رابطه با مقایسه صحبت می‌کند و به سوالاتی این چنینی که آیا مقایسه خوب است؟ آیا مقایسه خود با گروه همسالان، دوستان و یا حتی خواهر و بردار خود، کار درستی است؟ می‌پردازد.

در ایپزود دوم، موضوع چالش برانگیز ترس از آینده را مطرح می‌کند؛ ترسی که وجود همه ما را باتوجه به شرایط غیرقابل پیش‌بینی کشورمان، فرا گرفته است که همین موضوع به یکی از دلایل اصلی مشکلات روحی و روانی ما تبدیل شده است.

بنابراین با شنیدن این پادکست به راهکارهای عملی جهت تغییر نگرش و رسیدن به صلح درونی خواهید رسید که با دنبال کردن آن، قطعا به خودتان کمک بزرگی خواهید کرد.

پادکست هلی تاک

هلی هندسی، تولید و تهیه‌کننده پادکست هلی تاک با موضوع رشد و توسعه فردی است که خارج از ایران زندگی می‌کند. هلی تاک با صدای یک زن درباره مهارت‌هایی صحبت می‌کند که فارغ از اینکه چند سال سن دارید و یا در کجای مسیر موفقیت زندگی خود ایستاده‌اید، به شما کمک می‌کند تا بهترین خود باشید.

هلی در این پادکست با بیان تجربیات شخصی خود و یا گاها دعوت از میهمانان ویژه، بیشتر به موضوعاتی مانند اعتماد به نفس، توانایی نه گفتن، مدیریت زمان و … می‌پردازد و قصه موفقیت آدم‌های بزرگ را روایت می‌کند.

طول هر ایپزود معمولا بین 30 الی 90 دقیقه است و تا الان بیش از 40 ایپزود از آن منتشر شده است.

در این پادکست، هلی به شما تلنگری می‌زند تا شما را به این نتیجه برساند که تنها فرشته نجات در زندگی شخصی، خودتان هستید. همه‌ی ما بار مسئولیت زندگی خود را به دوش می‌کشیم و نباید در این مسیر به همدلی و کمک دیگران دلخوش کنیم. البته پادکستر منکر آن نخواهد بود که نباید با دیگران همدلی کنیم؛ تنها می‌گوید که توقع از دیگران نباید مانع به حرکت درآمدن چرخ زندگیمان شود.

پادکست انسانک تاملی

این پادکست از حسام ایپکچی، یکی دیگر از بهترین پادکست‌های اسپاتیفای برای پیشرفت شخصی است. پادکست انسانک، یک پادکست فلسفی در مورد خودشناسی است و شما را وادار به تفکر تحلیلی درباره افکار، رفتار و بعد روحانی وجودتان می‌کند. این پادکست همزمان با شیوع کرونا و ازسال 1398 شروع به کار کرد و نام انسانک به گفته حسام ایپکچی از مردمک چشم الهام گرفته است.

هدف اصلی در این پادکست، اندیشیدن و پی‌بردن به رابطه میان هستی و انسان است و در هر ایپزود، با تامل بیشتری به پدیده‌های اطراف، تجربیات زیستن را مرور می‌کند. انسانک به شما کمک می‌کند تا ورای تفکر معمول، به چرایی و چیستی جهان هستی بیشتر فکر کنید و به خودشناسی عمیق‌تری برسید.

جمع بندی

ما در این مطلب به معرفی بهترین پادکست‌های اسپاتیفای برای پیشرفت شخصی پرداختیم. شما با شنیدن این پادکست‌ها، به خودتان کمک می‌کنید تا هوشمندانه‌تر در مسیر رشد و توسعه فردی گام بردارید و با تلنگرهای به موقع، از اشتباهات خود جلوگیری کنید. امیدواریم با نوشتن این مطلب توانسته باشیم سهمی در موفقیت و پیشرفت شخصی‌تان داشته باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. نسیم می گوید

    من پادکست های خدا دست به کار شد اثر فاطمه ثنایی رپ هم گوش دادم اون هم واقعا فوق العادس کاش به مقابلتون اضافش کنید🥰