مقایسه درآمد یک برنامه نویس و طراح سایت در داخل و خارج ایران

برنامه نویسی و طراحی سایت از شغل های پرطرفدار و نیز درآمدزا در ایران و جهان است. میزان درآمد به عوامل بسیاری بستگی دارد که این باعث می شود درآمد برنامه نویسان و طراحان سایت یکسان نباشد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

برای مثال میزان تجربه فرد در طراحی سایت و یا برنامه نویسی، زبان‌های کدنویسی که تسلط دارد، شهر یا کشور محل کار، سابقه کاری که در این حوزه دارد و میزان تحصیلات.

اما چیزی که واضح است این است که اگر به عنوان کسی که برنامه ‌نویسی را شغل خود قرار داده است بتوانید مسیر خود را درست بروید به درآمد های بسیار بالا و خوبی دست پیدا خواهید کرد.

مواردی که می توان در آن طراحی سایت انجام داد بسیار گسترده هستند. اما برخی از این موارد در مقایسه با سایر طراحی ها برای بیزنس ها، مشاغل، اطلاع رسانی و … بسیار درآمد زا است.

از جمله می توان به طراحی سایت پزشکی و طراحی سایت فروشگاهی اشاره کرد.

طراحی سایت فروشگاهی به دلیل اینکه دارای درگاه پرداخت بانکی است می تواند درآمد بسیار زیادی برای دارنده سایت داشته باشد.

بنابراین هزینه طراحی این سایت ها نیز به تبع بیشتر است. طراحان سایت و نیز برنامه نویسان همواره سعی می کنند تا از توانایی و علم خود در این زمینه ها استفاده کنند تا بتوانند با الگوریتم های یاد گرفته شده سایتی طراحی کنند تا کاربران به سرعت بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

یکی از اصلی ترین رازهای فروش های باورنکردی در سایت های فروشگاهی مبحث سئو می باشد.

تفاوتی ندارد شما در اصفهان هستید یا در تهران و یا به خدمات سئو در اصفهان و یا شهر دیگر نیازی دارید یا خیر.

چیزی که این بین باعث فروش های بالا می شود مبحث بهینه سازی و سئو سایت شما در بستر موتور جست و جو گوگل می باشد.

اگر در ۲۰ سال گذشته کسی به این مورد فکر می‌کرد که برنامه ‌نویسی و کد نویسی و طراحی سایت را به عنوان شغل آینده خود در نظر بگیرد، با تمسخر و تعجب اطرافیان مواجه می‌شد.

اما سرعت تغییرات و سرعت پیشرفت در حوزه فناوری به قدری بالا و پیچیده است که باعث می‌شود همیشه اتفاقاتی بیفتد که اکثر ما انتظار پیش آمدنش را نداریم.

در حال حاظر شغل برنامه ‌نویسی و طراحی سایت یکی از مشاغل جذاب، پر درآمد و پرطرفدار در سراسر ایران و دنیا محسوب می‌شود.

آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو شرکت برتر طراحی سایت در اصفهان در ادامه ی این مقاله به بررسی درآمد و نکات مهم پیرامون در آمد برنامه نویسی در این خواهد پرداخت.

میزان درآمد طراح سایت و برنامه نویس

هم در ایران و هم در سایر نقاط جهان، سطح تجربه عامل مهمی در تعیین حقوق و درآمد برنامه نویسان است.

یک برنامه نویس بر اساس سوابق کاری حقوق های متفاوتی دریافت می کند و طبق گزارش ها مبالغ به شرح زیر است:

  •       اگر برنامه نویسی کمتر از سه سال سابقه کار داشته باشد به طور متوسط ​​ماهانه 4 میلیون و 400 هزار تومان درآمد دارد و حقوق آنها از 2 میلیون و 900 هزار تومان تا 9 میلیون تومان متغیر است.
  •       برنامه نویس با 3 تا 7 سال سابقه از 3 میلیون و 700 هزار تومان تا 11 میلیون  تومان حقوق دریافت می کند و به طور متوسط ​​ماهیانه 00/500/6 تومان حقوق می گیرد.
  •       اگر برنامه نویسی هفت تا پانزده سال سابقه کار داشته باشد میانگین حقوق او هشت میلیون و پانصد هزار تومان شروع خواهد شد که از 000/600/3 تا 16000000 متغیر است. میانگین حقوق برنامه نویسان با بیش از 15 سال سابقه برنامه نویسی 9300000 و حقوق آنها از 4800000 تا 16500000 می باشد.

هرچقدر سابقه طراحان سایت و کدنویسان در این کار بیشتر باشد و هرچقدر مهارت و تخصص بیشتر باشد احتمال اینکه حقوق بالاتری دریافت کرد بیشتر می باشد.

شهر محل کار نیز مهم می باشد. معمولا شرکت‌ها در شهرهای بزرگ پروژه‌های بزرگ تری می‌گیرند و به طبع حقوق بالاتری نیز به کارمندان خود می‌دهند.

میزان درآمد برنامه نویس و طراح سایت در کشورهای مختلف

در کشورهای صنعتی و پیشرفته میزان این حقوق دریافتی به طبع نسبت به سایر کشور ها بیشتر است.

ترتیب کشورها برای میزان حقوق دریافتی طراحان سایت و برنامه نویسان به این شرح است:

آمریکا، سوئیس، اسرائیل، دانمارک، نروژ، انگلیس، آلمان، هلند،کانادا، استرالیا، سوئد، فنلاند، نیوزلند و فرانسه است.

سایر کشورها نیز با درصد کمتری از کشورهای بالا حقوق دریافتی برای برنامه نویسان و طراحان در نظر می گیرند.

آمریکا برای مهاجرت همواره طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان دارد. اما برای برنامه نویسان و طراحان بهشت محسوب می‌شود.

اکثر شرکت ‌های بزرگ و غول ‌های فناوری دنیا در آمریکا قرار دارند. سیلیکون ولی در آمریکا یکی از شرکت های غول ‌های حوزه فناوری است که هر برنامه نویسی آرزوی رفتن به این شرکت را دارد.

این کشور در حال حاضر حدود ۵ میلیون برنامه‌ نویس و طراح سایت دارد که اگر تعداد شرکت‌ های بزرگ آن را در نظر بگیریم رقم بسیار زیادی نیست.

کشور آمریکا بیشترین میزان تنوع شغلی را در این حوزه دارد چون بیشترین پیشرفت را در این زمینه داشته است.

در مورد اعداد و ارقام میزان در آمد برنامه نویسان در کشور های دیگر به عکس زیر توجه فرمایید:

موارد قابل توجه برای برنامه نویس و طراح سایت

مدرک تحصیلی به آن صورتی که قبلا مهم بوده دیگر مهم نیست و اولویت برای کار و موفقیت در هر شغلی مهارت و تخصص و دانش است نه صرفا دارا بودن از مدرک مرتبط. حال این تخصص را ممکن است کسی در دانشگاه به دست آورد و یا اینکه در خارج از دانشگاه.

زبان برنامه ‌نویسی مورد استفاده در این میان از اهمیت خاصی برخوردار است.

برای مثال بعضی زبان‌ ها پرطرفدار هستند و یا ممکن است بعضی زبان ‌ها پروژه ‌های بیشتری دارند.

اینکه تحصیلات مرتبط با برنامه نویسی و طراحی سایت داشته باشید نیز مهم است.

چون به شما در حل مسائلی که ممکن است در روند کار مواجه شوید بسیار کمک خواهد کرد.

برنامه نویسان ثابت یک شرکت میزان دریافتی حقوق متفاوتی نسبت به فریلنسرها که کار آزاد با شرکت ها و سازمان ها دارند. همچنین پست سازمانی نیز بسیار تاثیرگذار است.

برای مثال در یک شرکت حقوق برنامه نویس و طراح سایت ارشد نسبت به برنامه ‌نویسان و طراحانی که تحت سرپرستی او هستند بیشتر است.

جمع بندی

برای اینکه بدانید چه زبانی برای شما و صنعت مدنظر شما مناسب است بهتر است در سایت‌ های کاریابی و امثال آن ها این مورد را ابتدا بررسی کنید و آنچه کارفرمایان به دنبالش هستند را بیابید.

همچنین زبان ‌هایی که توسعه دهنده زیادی ندارند ولی در آینده به احتمال بسیار زیاد پرطرفدار خواهند بود را شناسایی کنید و آن ها را یاد بگیرید و بر روی آن ها سرمایه گذاری کنید

زبان برنامه نویسی php و فریم ورک لاراول یکی از آن دسته زبان هایی است که آینده ی خوبی دارد و اگر شما بتوانید در زمینه طراحی سایت لاراول در اصفهان تخصص های لازم را کسب کنید می توانید درآمد خوبی در آینده داشته باشید.

برنامه نویسی، کدنویسی و طراحی سایت نیاز به صبر زیادی دارد. ممکن است برای پیدا کردن یک ایراد در یک قسمت از کد چندین هفته وقت صرف کنید. پس باید روحیه بالایی داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.