تعمیرگاه تخصصی نیسان تیانا

با توجه به شرایط قیمت در بازار خودروی ایران، استفاده از مدل‌های قدیمی‌تر ماشین‌های خارجی همواره یکی از انتخاب مشتریان در این بازار است؛ اما اکنون این پرسش مطرح می‌شود، که صاحبان خودروها درصورت بروز مشکل باید به چه مراکزی مراجعه کنند؟

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در این مقاله قصد داریم با جزئیات تعمیرگاه تخصصی تیانا آشنا شویم؛ در ابتدا این خودروی محبوب شرکت نیسان را معرفی می‌نماییم و سپس با نیازمندی‌های این محصول پرطرفدار ژاپنی بیشتر آشنا می‌شویم.

آدرس سایت تعمیرگاه ایران اتو ریپیر

https://iranreno.com

نیسان تیانا

نیسان تیانا (Nissan Teana) خودرویی در کلاس سایز متوسط است که در طول سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ میلادی در آمریکا، تایلند و کره جنوبی تولید شده‌است. آخرین نسل این خودرو نیز اکنون در بازار خودروی کشورمان موجود است.

به عنوان یک اتومبیل خانوادگی، نیسان تیانا خودرویی خوش‌فرم با طراحی مناسب است؛ اما در نگاه عادی شاید ابعاد آن کمی بزرگ به نظر برسد. نمای جلو خودرو با طراحی چراغ‌های بزرگ و کشیده، تا حدی ظاهر جلویی ماکسیما را شبیه‌سازی می‌کند. کیفیت قابل توجه قطعات خودرو، به همراه صندلی‌های راحت و فضای بسیار مناسب برای نشستن سرنشینان، از نکات مثبت فضای داخلی این خودروی پرطرفدار است.

فضای داخلی این خودرو، رانندگی با آن را بسیار خوب و دلپذیر می‌کند. گیربکس CVT در نیسان تیانا، شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو را به ۹.۶ ثانیه رسانده‌است، که برای خودرویی با این ابعاد و وزن مناسب به‌نظر می‌رسد. کفتنی است که در یکی از تست‌های جاده‌ای که از این خودرو به عمل آمد، حداکثر سرعت آن ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده‌است.

از نظر امکانات ایمنی، نوع فول آپشن این خودرو دارای کیسه هوا جلو، جانبی و پرده‌ای است؛ گفتنی است که در نوع XL این خودرو، کیسه هوای پرده‌‌ای حذف شده‌است. فرمانِ مجهز به سیستم هوشمند سرعت نیز، جهت کمتر شدن تیزی و تندی فرمان در سرعت‌های بالا و جلوگیری از تغییر جهت‌های ناگهانی، یکی دیگر از امکانات قابل توجه نیسان تیانا به حساب می‌آید.

تاریخچه نیسان تیانا

نسل اول خودروی نیسان تیانا سال ۲۰۰۳ و در کشور ژاپن رونمایی شد؛ این خودروی پرطرفدار به سرعت جایگاه خود را در بازار آسیا پیدا کرد. در سال 2008 نیز با وارد شدن نسل دوم و به روزتر این خودرو، بیش از قبل شناخته شد.

نیسان تیانا با نام‌های مختلف در برخی کشورها شناخته می‌شود؛ این خودرو با همان نام تیانا در سال ۱۳۸۹ وارد بازار ایران شد و شرکت خودروسازی پارس خودرو، این خودرو را برای رقابت با تویوتا کمری، هیوندای آزرا و… به عنوان جایگزینی برای خودروی محبوب ماکسیما وارد بازار کرد.

تیانا در ایران

در حال حاضر جدیدترین نسل از خودروی نیسان تیانا در ایران وجود دارد؛ در سال ۱۳۹۰، این خودرو به عنوان با کیفیت‌ترین خودروی ایران انتخاب شده‌است. بر اساس آمار شرکت پارس خودرو، در سال ۱۳۹۰ قریب ۱۵۰۰ دستگاه، سال ۱۳۹۱ حدود ۱۱۳۰ و سال ۱۳۹۲ نزدیک به ۸۵۰ دستگاه نیسان تیانا در بازار خودروی ایران به‌فروش رسیده‌است.

پیش از معرفی تعمیرگاه تخصصی تیانا و انواع خدمات قابل دسترس در آن، گفتنی است که این خودرو در بازار با دو تیپ XV و XL عرضه می‌شود. این دو مدل تفاوتی از لحاظ فنی و موتوری نداشته و تنها در برخی از آپشن‌ها و امکانات، از جمله سیستم کنترل پایداری، سقف پانوراما و ایربگ های جانبی، تفاوت دارند.

در بازار فعلی خودروی کشور، نیسان تیانا مونتاژ در بازه 860 میلیون تا یک میلیارد و 100 میلیون تومان قرار دارد؛ براساس آخرین بروزرسانی تغییرات قیمت بازار، نیسان تیانا پارس خودرو 1389 با قیمت 860 میلیون تومان، نیسان تیانا پارس خودرو 1390 با قیمت 910 میلیون تومان، نیسان تیانا پارس خودرو 1391 با قیمت 980 میلیون تومان و نیسان تیانا پارس خودرو 1392 با قیمت یک میلیارد و 60 میلیون تومان معامله می‌شود.

تعمیرگاه تیانا

همانطور که در ابتدای مقاله عنوان شد، صاحبان خودروهای خارجی تولید سال‌های گذشته در صورت بروز مشکل در وسیله خود نیازمند مراکز تخصصی تعمیرات این خودروها هستند. نیسان تیانا نیز یکی از همین دسته ماشین‌ها است و در این بخش نوشته قصد داریم جزئیات خدمات یک تعمیرگاه تخصصی تیانا را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر بخواهیم اصلی‌ترین خدمات قابل استفاده در تعمیرگاه‌های تخصصی نیسان تیانا را نام ببریم، می‌توان اشاره کرد:

1. تعویض روغن گیربکس

2 تعویض روغن موتور

3. تعویض فیلتر روغن موتور

4. تعویض واشر سر سیلندر

5. بررسی سیستم برقی

9. بررسی سیست متعلیق

10. بررسی کمک بادی خودرو

11. رفع نشتی لوله های روغن گیربکس و موتور

تعمیرگاه نیسان تیانا در تهران

نیسان تیانا در بازار خودروهای دست دو ایران با اقبال بسیاربالایی مواجه است؛ با توجه به این موضوع، شرایط تعمیرات این خودرو می‌تواند در تعیین قیمت فروش آن در بازار اثرگذار باشد. حال که از نیازهای تعمیراتی صاحبان خودروهای خارجی و اهمیت آن در بازار مطلع شدیم، بهتر است که با نمونه‌ای از این تعمیرگاه‌ها آشنا شویم؛ یکی از شهرهایی که قصد داریم تعمیرگاه تخصصی تیانا را در آن معرفی کنیم، شهر تهران است.

اگر به دنبال یک تعمیرگاه نیسان تیانا تهران می‌باشید، خدمات تعمیرگاه ایران اتو ریپیر انتخاب مناسبی است. تعمیرگاه تخصصی ایران اتو ریپیر در زمینه تعمیرات و سرویس دوره‌ای انواع خودروهای شرکت رنو، کیا، هیوندای، تویوتا و… فعالیت می‌نماید. بهره‌مندی این مرکز از تخصص کارکنان حرفه‌ای موجب شده‌است که در ارائه کامل‌ترین سرویس‌های مربوط به خودروهای خارجی پیشگام باشد.

کلام پایانی

با توجه به محدودیت‌های قانونی کشور ما در رابطه با واردات خودروهای خرجی و همچنین وضعیت قیمت بازار خودروهای داخلی، بسیاری از افراد استفاده از خودروهای خارجی تولیدشده در سال‌های گذشته را انتخاب می‌کنند.

طبیعتا هنگامی که اقبال نسبت به دسته‌ای از خودروها بالا می‌باشد، خدمات جانبی آن وسایل نیز ضروری خواهد بود. نیسان تیانا نیز یکی از همین خودروهای پرطرفدار است؛ به همین منظور در این نوشته به معرفی این خودرو و چگونگی خدمات یک تعمیرگاه تخصصی تیانا پرداختیم.

اگر در شهر تهران حضور دارید و به دنبال یک تعمیرگاه تیانا تهران هستید، می‌توانید از خدمات ایران ایر اتو ریپیر، به عنوان یک تعمیرگاه باتجربه در زمینه سرویس خودروها خارجی، بهره‌مند شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.