سقف کاذب و هرآنچه باید درباره آن بدانید!

سقف کاذب همانطور که از نامش مشخص است روی سقف اصلی قرار می‌گیرد و از نظر ظاهر جایگزین آن می‌شود. این سقف برای انواع ساختمان‌های مسکونی اداری و تجاری کاملاً مناسب است و ظاهر بسیار زیبا و شیکی به محیط هدیه می دهد. همچنین بسیار راحت نصب می‌شود و برای بازسازی محیط‌های قدیمی و ساختمان‌هایی که نیاز به تعمیر دارند بهترین ایده است. از دیگر دلایل پرطرفدار بودن این مدل سقف می‌توان به تنوع بسیار بالا حین خرید اشاره کرد. اگر به بازار رفته باشید، کاملاً متوجه طرح‌ها و مدل‌های مختلف این سقف شده‌اید که برای هر محیط و دکوراسیونی پیشنهادهای مختلفی وجود دارد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

سقف کاذب چیست؟

آیا تا به حال دیده‌اید ساختمان‌ها بعد از مدتی ظاهر زیبای خود را از دست می‌دهند و بافت قسمت‌های مختلف ساختمان کم‌کم فرسوده می‌شود و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند؟ سقف کاذب یکی از بهترین پیشنهادها برای پوشاندن سقف اصلی است که فضا را آکوستیک و خاص جلوه می دهد. همچنین امکان استفاده از دیگر المان های تزیینی مانند نورپردازی را به وجود می آورد. امروزه اجرای نورپردازی کنار سقف اضافه بسیار طرفدار دارد، زیرا باعث ایجاد جلوه‌های شیک و امروزی خانه‌ها می‌شود و به برجسته سازی طرح های سقف کمک می کند.

خیلی‌ها در مورد این مدل سقف این‌گونه سؤال می‌پرسند که آیا مشکلی برای سقف اصلی ایجاد می‌کند؟ سقف‌های کاذب به دیوارهای اطراف متصل می شود و هیچ فشار و وزنی روی سقف نخواهد بود. همچنین برخلاف تصور برخی ها، این مدل سقف به‌صورت موقتی اجرا نمی‌شود و به راحتی برای مدت طولانی قابل استفاده است. البته اگر برای نصب از متخصصین کاربلد و با تجربه کمک بگیرید و به صورت اصولی از زیبایی های آن بهره مند شوید.

تفاوت سقف کاذب با کناف

تفاوت سقف کاذب با کناف

اولین تفاوتی که بین مدل کاذب با سقف کناف وجود دارد این است که کناف نوعی سقف کاذب است و نمی‌توان این دو گزینه را از یکدیگر جدا تعریف کرد. اما اگر بخواهیم در مورد تفاوت‌های بین سقف کناف با دیگر مدل سقف‌های کاذب صحبت کنیم، اولین تفاوتی که به ذهنمان می‌آید هزینه نصب و روش اجرای کناف است. کناف یکی از جدیدترین سقف‌های کاذب است از نظر ساختاری، مقاومت و نوع نصب با دیگر سقف‌ها متفاوت است. همین موضوع باعث مورد توجه قرار گرفتن این مدل شده‌است و خیلی‌ها آن را به‌عنوان سقف کناف پذیرایی و دیگر محیط‌های خانه انتخاب می‌کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های پرطرفدار سقف کناف سبک‌وزن بودن آنهاست که برای پوشاندن هر متر مربع سقف، وزن کمتر روی دیوارهای ساختمان اعمال می‌شود. مقاومت سقف کناف نسبت به دیگر سقف‌های کاذب بیشتر و برای مناطق زلزله‌خیز بهترین انتخاب است. معمولاً هزینه نصب سقف‌های کاذب بر اساس متراژ مشخص می‌شود که سقف‌های کناف به‌دلیل راحتی نصب شدن دارای قیمت مناسب‌تری هستند و برای اجرا نیازی به اتصالات مختلف و تجهیزات خاص ندارند.

در چه مکان‌هایی می‌توان از سقف کاذب استفاده‌کرد؟

اجرای این مدل سقف برای قسمت‌های مختلف ساختمان امکان‌پذیر است که به زیبایی محیط کمک می‌کند. همچنین به‌دلیل طرح‌های متنوع برای هر سلیقه‌ای گزینه مناسبی از آن وجود دارد. معمولاً طراحان داخلی از این مدل سقف برای محیط‌های متنوع مانند سرویس بهداشتی و اتاق‌خواب، آشپزخانه، سالن پذیرایی و حتی محیط‌های اداری استفاده می‌کنند که اجرای آن موجب خلق سبک مدرن و افزایش حس آرامش خواهد شد و جلوه‌های زیبا و منحصر به فردی به محیط‌های پذیرایی می‌بخشد. همچنین اجرای نورپردازی در قسمت‌های مختلف آن به بزرگ‌تر دیده شدن محیط کمک می‌کند.

معمولاً این سقف در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد، پس برای سرویس‌های بهداشتی به‌راحتی قابل‌استفاده است. همچنین موجب پوشاندن لوله کاری های انجام‌شده در سقف می‌شود و فضای کاملاً یکدست و شیک به این محیط می‌بخشد.

چرا از سقف کاذب استفاده کنیم؟

چرا از سقف کاذب استفاده کنیم؟

این مدل سقف در عین زیبایی و مدرنیته بودن موجب پنهان شدن سیستم‌های مختلف ساختمان مانند لوله‌کشی و کابل برق می‌شود و عایق بسیار مناسبی برای صدا است. به‌همین‌خاطر، کسانی این سقف را انتخاب می‌کنند که به‌دنبال آرامش کامل در فضای خانه هستند و دوست دارند محیطی کاملاً امروزی و در عین حال زیبا را تجربه کنند. علاوه بر این، با نصب سقف کاذب، ارتفاع ساختمان کاهش پیدا می‌کند و در فصول سرد و گرم سال شاهد کاهش مصرف انرژی خواهید بود. از دیگر مزایای که باعث شده‌است خیلی‌ها به اجرای این مدل سقف روی آورند افزایش ایمنی در برابر آتش و رطوبت است.

هزینه اجرای سقف کاذب به چه عوامل مواردی بستگی دارد؟

معمولاً انواع پنل‌های سقفی به‌عنوان کاذب در بازار موجود است که با توجه به سلایق مختلف طراحی‌شده اند و هر فردی بر اساس نوع دکوراسیون به‌راحتی می‌تواند سقف مناسب خود را انتخاب کند. یکی دیگر از ویژگی‌های تأثیر گذار روی هزینه این مدل سقف می‌توان به متریال انتخابی در ساخت آن اشاره کرد. هر چقدر کیفیت متریال بیشتر باشد و استحکام آن بالاتر، هزینه خرید نیز بیشتر خواهد بود. همچنین نوع نگهداری و دوام کاذب روی هزینه آن مؤثر است.

کلام آخر

سقف کاذب یکی از محبوب‌ترین ایده‌ها برای طراحی خانه‌های به سبک امروزی و مدرن است که اجرای آن در کنار نورپردازی و دیگر المان‌های خاص مانند کفپوش جذابیت طراحی داخلی را دوچندان می‌کند. برای نصب این سقف می‌توانید از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در اکثر محیط‌های ساختمان مانند آشپزخانه، پذیرایی و حتی اتاق‌خواب کودکان استفاده‌کنید و از قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن لذت ببرید.

بی‌شک این ایده کمک شایانی برای دستیابی به طراحی خاص و بدون ایراد خانه می‌کند که در پایان کار هم‌خوانی آن با دیگر المان‌ها و انسجام میان آن‌ها شگفت‌زده می‌شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.