وبسایت بهتر است یا پیج اینستاگرام؟

تعداد فزاینده ای از صاحبان کسب و کار اکنون مشتاق هستند تا تعادل مناسب بین هدایت مشتریان به سایت خود و آوردن افراد به اکانت های اینستاگرام خود بیابند. هر دو کانال می توانند کاربران را با پاسخ ها و راه حل ها درگیر کنند. اگر بخواهید فقط یکی را انتخاب کنید، واقعاً کدام گزینه برای تجارت شما بهتر است؛ سایت یا اینستاگرام؟!

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

من صاحبان مشاغل کوچک زیادی را می شناسم که ترجیح می دهند به طور کلی از سایت ها چشم پوشی کنند و از اکانت اینستاگرام خود صرفاً در جای خود استفاده کنند.

اینستاگرام به سرعت در حال تبدیل شدن به بهترین مکان برای فروش آنلاین محصولات است. اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، فرصت های بزرگی را برای برندها برای یافتن مشتریان جدید و دیده شدن محصولاتشان باز کرده است.

ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد، اما رویاهای سایت خود را از دست ندهید. وب‌ سایت‌ ها عالی هستند زیرا به عنوان مرکزی برای همه مواردی که کسب و کار شما پوشش می‌دهد در نظر گرفته می‌شوند.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ به نوعی بازاریابی اینترنتی گفته می شود که تبلیغ یک برند را در اینستاگرام انجام می دهد. اینستاگرام به برندها کمک می کند که مخاطبان بسیاری داشته باشند که این خود باعث افزایش فروش و آگاهی از برندهای مختلف می شود.

“برای انجام خدمات اینستاگرام خود همین حالا با دارکوب تماس بگیرید”

طراحی سایت فروشگاهی

آیا برای ساخت سایت فروشگاهی با سئو خوب برای کسب و کار خود آماده اید؟ اگر می‌خواهید یک وب‌ سایت حرفه‌ای خیره‌کننده با استراتژی دیجیتال مارکتینگ و خدمات سئو سایت، داشته باشید، باید فروشگاه اینترنتی خود را در بستر سایت راه اندازی کنید.

به طور متوسط، یک فرد 12 درصد از کل زندگی خود را در اینترنت می گذراند. اما مزایا و معایب هر دو چیست؟ کدام را باید در نظر بگیرید؟ بیایید سایت را با اینستاگرام مقایسه کنیم.

سایت ها امکانات را گسترش داده اند و میلیون ها فرصت و ایده را در اختیار افراد قرار داده اند. وب‌ سایت‌ ها می‌توانند کار یک فرد، یک کسب‌وکار یا سازمان‌های دیگر باشند و معمولاً به موضوع یا هدف خاصی اختصاص دارند.

مزایای طراحی سایت

مزایای طراحی سایت

  1. شما هویت آنلاین خود را کنترل می کنید

اگر وب‌ سایت خود را بسازید، مطمئن خواهید شد که برند و پیام‌های شما همیشه می‌درخشند. همچنین، بسیاری از کسب‌وکارهای دیگر که به دنبال استفاده از محصولات یا خدمات شما هستند، به راحتی شما را پیدا خواهند کرد.

  1. ایجاد یک سایت با کیفیت حرفه ای، ساده ترین کار است

مطابق آمار، وردپرس بیش از یک سوم وب را در اختیار دارد. می‌توانید قالب های وردپرس را خریداری کنید که از همان ابتدا عالی به نظر می‌رسند، و این پلتفرم تعداد زیادی از توسعه‌دهنده و طراح دارد که وب‌ سایت‌ های بسیار توانمند و زیبا را ایجاد می‌کنند.

  1. مشتریان بیشتر به شما اعتماد می کنند

به خصوص مشتریانی که تحقیقات خود را انجام می دهند با دیدن سایت شما بیشتر به شما اعتماد می کنند. اگر وب‌ سایتی دارید، کسب‌وکار شما واقعی‌تر به نظر می‌رسد، حتی اگر فقط یک صفحه فرود ساده با خلاصه‌ای سریع از کارهایی که انجام می‌دهید داشته باشید.

  1. می توانید در موتورهای جستجو مانند گوگل، رتبه اول ظاهر شوید

یک مطالعه در سال 2020 نشان می دهد که بیش از 28٪ از افرادی که در گوگل جستجو می کنند، بر روی اولین پیوند کلیک می کنند و بیش از نیمی از آنها از بین سه مورد اول انتخاب می کنند.

  1. یک سایت می تواند از کارهای سخت دیگری که قبلا انجام داده اید استفاده کند

می‌توانید از وب‌ سایت خود برای ارائه مدرک اجتماعی به مشتریان استفاده کنید: با افتخار اعلام کنید که با صدها بررسی، بیش از 4.5 ستاره کسب کرده‌اید. یا با بهترین مشتریان خود تماس بگیرید تا نظرات خود را دریافت کنید.

معایب داشتن سایت

معایب سایت

  1. شما باید هزینه آن را بپردازید.

شما باید یک دامنه بخرید که یک آدرس وب مانند example.com است. شما باید برای هاستینگ هزینه کنید، یعنی مکانی برای ذخیره آنلاین محتوای شما.

  1. سفارشی کردن قالب ها سخت است.

نکته مهم استفاده از سایت با قالب وردپرس این است که قابلیت شخصی سازی شما محدود است.

  1. شما باید برای ایجاد ترافیک، کار کنید.

این به سادگی قرار دادن یک پست وبلاگ و دریافت سریع ترافیک نیست. شما باید در نظر بگیرید که این ترافیک از کجا می آید و بهترین مکان برای اشتراک گذاری آن چیست.

به‌علاوه رتبه‌بندی در موتور جستجوی Google زمان می‌برد، بنابراین اگر بلافاصله برای یک کلمه کلیدی یا عبارت جستجو در رتبه اول قرار نگرفتید، ناامید نشوید. اگر مردم به طور مداوم محتوای شما را درگیر می کنند و می خوانند، گوگل متوجه خواهد شد.

 مزایای یک اکانت اینستاگرام

 مزایای یک اکانت اینستاگرام

راه اندازی یک اکانت در اینستاگرام و شروع فرآیند دیجیتال مارکتینگ در آن کاملاً رایگان است و تنها زمانی برای شما هزینه دارد که بخواهید تبلیغاتی را برای دسترسی به افراد بیشتری اجرا کنید.

  1. رسانه ای که بسیار بصری است.

در اینستاگرام همه چیز در مورد به اشتراک گذاری عکس است. از به اشتراک گذاشتن مدل مو و لباس جدیدتان گرفته تا غذاهای یا مکان جدید، چیزی نیست که نتوانید با دنیا به اشتراک بگذارید.

  1. ارتقای مؤثر

اینستاگرام در ابتدا (مانند اکثر رسانه های اجتماعی) به عنوان راهی برای ارتباط با دیگران شروع شد. اما امروزه اینستاگرام به عنوان یک استراتژی بازاریابی موثر عمل می کند.

  1. رابط جذاب تر

یکی از بزرگترین مزیت های اینستاگرام، رابط کاربری آن است. با این همه محتوای بصری، انتظار دارید که کند و نامرتب باشد. برخلاف آن، اینستاگرام بسیار منظم است.  این جذابیت یکی از دلایلی است که مردم با وجود دیگر پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری عکس به سمت اینستاگرام هجوم آورده‌اند.

  1. حفظ حریم خصوصی

برخلاف دیگر پلتفرم‌ها، اینستاگرام حریم خصوصی را بسیار جدی می‌گیرد. اگر می‌خواهید عکس‌هایتان بین فالوور هایتان خصوصی بماند، آن‌ها خصوصی خواهند ماند.

  1. ویژگی های موثر

برخلاف فیس‌بوک (که ویژگی‌های بی‌فایده مختلفی را ارائه می‌کند)، اینستاگرام در مورد آنچه باید به کاربرانش ارائه دهد کاملاً مشخص است. به غیر از اشتراک گذاری عکس و فیلترها، قابلیت به اشتراک گذاری ویدیو و پخش زنده نیز وجود دارد. همچنین می توانید استوری هایی را به اشتراک بگذارید که پس از یک روز ناپدید می شوند.

معایب اکانت اینستاگرام

معایب اینستاگرام

  1. شما در اینستاگرام شخص ثالث هستید که کنترل کاملی روی آن ندارید.

از آنجایی که اینستاگرام، وب‌ سایت خودتان نیست، شما فرصتی برای تعیین خط‌مشی‌ها ندارید و باید طبق قوانین، آن‌ها اجرا کنید. حتی محتوایی که در صفحه شخصی خود پست می کنید و به اشتراک می گذارید به گزینه هایی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می دهد، محدود است.

  1. تبلیغات طاقت فرسا

البته، ما قبلاً این واقعیت را تحسین کرده ایم که اینستا یکی از بهترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ خود شما یا برند شما است. اینستاگرام به مکانی تبدیل شده است که در آن با تبلیغات یا پست های حمایت شده بیش از حد بمباران می شوید.

کلام آخر

پاسخ درست به سوال کلیشه ای “سایت یا اینستاگرام؟” هر دو است.

و دلیل آن این است که ارسال متقاطع باعث افزایش ترافیک در هر دو طرف می شود. مقاله ای را در سایت خود منتشر کنید و به طور همزمان آن را در صفحه اینستاگرام خود قرار دهید تا ترافیک سایت خود را افزایش دهید. بالعکس، دسته های رسانه های اجتماعی خود را در سایت خود قرار دهید تا افراد را به سمت اکانت اینستاگرام خود سوق دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.