تولید کننده انواع فن فشار مثبت، فن فشار قوی و فن مواد کش با تضمین مناسب ترین قیمت بازار

در این مقاله قصد داریم تا با نگاهی مختصر و مفید بر روی موضوع فن فشار مثبت،فن فشار قوی،فن مواد کش که توسط شرکت تهویه آماج تولید می شود بحث کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

فن فشار مثبت

فن فشار مثبت  در ورودی ها نصب می شود تا هوا را به داخل فضای مورد نظر رانده و فشار ایجاد کند تا گرما، دود یا هوای آلوده از نقطه خروج به بیرون هدایت شود. فن فشار مثبت دارای تیغه هلیکوپتری است که می تواند حجم زیادی از هوا را جابجا کند. این فن ها می توانند میزان مناسبی از هوا را در محل تامین کنند تا امکان خروج هوای آلوده و وارد شدن هوای تمیز به داخل محل مورد نظر فراهم شود. فن فشار مثبت برای تهویه مکان های عمومی و وسیع بسیار مناسب اند.

کاربرد فن فشار مثبت

فن فشار مثبت کاربرد وسیعی در آتش نشانی و به هنگام عملیات در ساختمان ها دارند. در این مواقع، فن ها را نصب می کنند تا جریان هوا را در محیط ایجاد نمایند. این جریان هوا موجب خروج دود ناشی از آتش شده و یا مسیر آن را عوض می کند تا عملیات اطفاء حریق راحت تر انجام شود. این عمل باعث می شود آتش نشانان در شرایط مطلوب تری عملیات خود را انجام دهند.

نحوه نصب فن فشار مثبت

فن فشار مثبت معمولا حدود 1.2 تا 3.0 متر خارج از راهروی ساختمان نصب می شوند. در واقع به این شکل قرار می گیرند تا “قیف هوا” که توسط فن ایجاد می شود به دور تا دور حفره برسد. وقتی راهرو در داخل قیف هوا قرار بگیرد فشار داخل ساختمان افزایش می یابد. حفره خروجی موجود در ساختمان، مانند حفره در سقف یا یک پنجره، موجب می شود تا مواد ناشی از احتراق به دلیل اختلاف فشار هوا در داخل و خارج، از محیط به بیرون هدایت شوند. دود، گرما و سایر محصولات ناشی از احتراق از ساختمان به بیرون رانده شده و هوای بیرون به داخل وارد می شود.

فن فشار قوی

فن فشار قوی نوعی فن هستند که می توانند یک فشار مثبت در محیطی بسته یا ایزوله ایجاد کنند. این دمنده فشار قوی فقط محدود به تولید فشار مثبت نیستند بلکه می توانند در هر جا که نیاز داریم هوای تمیز جریان داشته باشد نیز به کار روند مانند: تسمه نقاله ها، محیط های جوشکاری، کارگاه های نجاری و خطوط مونتاژ. برای استفاده در مکان های خطرناک که امکان خوردگی و انفجار وجود دارد مثل کارخانه های پتروشیمی، اتاقک های رنگ کاری، آسیاب ها، کارخانجات، مخازن و عملیات فرآیندهای شیمیایی دمنده های ضد انفجار طراحی شده اند.

انتخاب فن فشار قوی مناسب

انتخاب یک دمنده با فشار مناسب براساس مشخصات عملکرد و جنس تیغه ها انجام می شود. دانستن سرعت جریان هوا بسیار اهمیت دارد. یعنی سرعتی که هوا بین دو یا چند نقطه در جریان است. میزان فشار استاتیک نیز اهمیت دارد. فشار استاتیک، مقدار فشاری است که وقتی میزان معینی از هوا به یک محیط ارسال یا از آن خارج می شود ثابت باقی می ماند. فشار استاتیک زمانی افزایش می یابد که هوای بیشتری وارد و سپس از محیط خارج شود.

هنگام انتخاب دستگاه، در نظر گرفتن قطر قسمت ورودی و خروجی فن فشار قوی نیز مهم است. سایر عواملی که هنگام خرید دمنده فشار قوی باید در نظر داشت عبارتند از ولتاژ، فاز، و اینکه آیا باید از نوع belt drive استفاده کرد یا از نوع دمنده فشار قوی می تواند از جنس آلومینیوم،چدن، فولاد، فولاد ضد زنگ، پلاستیک و مواد کامپوزیت باشد.

موارد استفاده از فن فشار قوی

این فن فشار قوی برای احتراق هوا، خشک کردن و بیرون راندن ذرات، خشک کردن بستر سیال (fluid bed aeration)، انتقال پنوماتیک، سیستم های شناور، ضد عفونی کردن، جمع آوری گرد و غبار، تحت فشار قرار دادن، وکیوم کردن و مکش مورد استفاده قرار می گیرند.

دمنده فشار قوی

دمنده فشار قوی طراحی های مطمئن با فشار استاتیک بالا و جریان هوای پایین هستند که کاربرد صنعتی داشته و پیوسته باید کار کنند. این دمنده فشار قوی می تواند هوای تمیز، ذرات سبک یا بخارات را حرکت دهد و با ایجاد تغییراتی می تواند از آنها برای کنترل جریان هوای داغ چسبناک و خورنده استفاده کرد.

دمنده فشار قوی که بدنه آنها جوشکاری شده نسبت به انواعی که پرچ شده اند ارجعیت دارند. از مواد مختلفی می توان برای ساخت این دمنده فشار قوی استفاده کرد مثلا از فایبرگلاس برای فرآیندهای حرارتی، خوردگی و پر ذرات و بسته به شرایط مختلف محیطی، استفاده می شود.

هوا رسانی تحت فشار نیازمند یک دمنده فشار قوی است. فن های سانتریفیوژ انتخابی مناسب برای کاربری هایی از قبیل خنک کاری، خشک کردن، فیلتر کردن، انتقال پودر، فرآیندهای احتراق و کانال کشی های طویل است.

انواع دمنده فشار قوی

چرخ های دمنده فشار قوی دارای تیغه های رادیال صاف هستند(که نسبت به سطح بیرونی توپی چرخ، 90 درجه زاویه دارند) تا آنها را در برابر خرابی ناشی از عبور هوای توام با ذرات و مواد خارجی حفظ کنند.

برخی دمنده فشار قوی دو نوع چرخ اولیه دارند، باز و روکشدار. طراحی مناسب چرخ براساس ترکیب حجم و فشار هوا به همراه راندمان عملیاتی مورد انتظار، صورت می گیرد.

فن مواد کش

انتقال پنوماتیک مواد عبارتست از انتقال مواد از یک نقطه به نقطه دیگر با استفاده از باد بعنوان عنصر انتقال دهنده. برای انتقال مواد از محلی به محل دیگر به انرژی نیاز داریم. این انرژی می تواند به روش های مکانیکی (مانند تسمه نقاله، سطل و غیره)، فن، دمنده یا یک کمپرسور تامین شود.

فن مواد کش در جابجایی مواد صنعتی

وقتی از جابجا کردن مواد صنعتی سخن به میان می آید منظور، استفاده از باد برای حمل یا انتقال مواد در یک سیستم تولیدی صنعتی است. عملیات ساخت صنعتی ممکن است از ذرات کوچک مانند خاک اره، ماسه و کاغذ تا ذرات بزرگتر و سایشی تر مانند غذای حیوانات، تراشه های چوب، تکه های پلاستیک، ضایعات فلزی و موارد دیگر را به همراه داشته باشد.

کاربرد فن مواد کش

فن انتقال مواد مکانیزمی است که برای راندن، کشیدن یا انتقال پنوماتیک هوا و ذرات از داخل سیستم به کار می رود. این بدان معناست که فن انتقال مواد باید سنگین بوده و در برابر خوردگی مقاوم باشد تا بتواند در برابر فرسایشی که توسط مواد ایجاد می شود ایستادگی کند.

انتخاب تکنولوژی مناسب برای انتقال مواد توسط فن مواد کش کار بسیار حساسی است. موادی که در داخل تجهیزات پنوماتیک حرکت می کنند اغلب باعث ایجاد خوردگی و گاهی اوقات نیز موجب آتش سوزی و انفجار می شوند (به عنوان مثال، آرد، خاک چوب یا کاغذ). در بسیاری از کاربردها، مواد ممکن است محبوس شده و باعث گرفتگی و از کار افتادن سیستم هایی که کیفیت مناسبی نیز ندارند شوند.

می توان از فن های فشار قوی برای انتقال پنوماتیک مواد استفاده کرد. فن هایی با طراحی رادیال / چرخ پره دار، مواد را به داخل سیستم های جمع آوری خاکه هدایت کرده و از آنجا به داخل سطل های زباله، سیلوها، کانتینرها و غیره تخلیه می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر،مشاوره رایگان و سفارش محصولات میتوانید به سایت تهویه‌ آماج(www.tahvieamaj.com) مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.