از چه طریقی می‌توان برای اخذ مشاوره حقوقی خانواده اقدام کرد؟

مشکلات حقوقی جامعه ابعاد گسترده‌ای را شامل می‌شود که یک مشاور حقوقی با ارائه مشاوره‌های لازم می‌تواند بهترین تصمیم را در این مواقع به افراد جامعه القا نماید. دلایل زیادی برای رجوع به مشاوره حقوقی خانواده وجود دارد. دلایل مربوط به شرایط فرزندان بعد از طلاق، طلاق و پیامدهای آن، ازدواج و مسائل حقوقی آن و سایر قوانین مربوط به حقوق مدنی اعضای خانواده می‌تواند دلیل حضور اعضای خانواده در موسسه حقوقی ارائه دهنده خدمات مشاوره حقوقی خانواده باشد. واقع بین بودن هم برای مشاور و هم برای اعضای خانواده می‌تواند در نهایت منجر به تصمیماتی منطقی و درست برای آن‌ها شود. از این نظر قبل از اینکه کار از کار گذشته و یک آسیب تبدیل به یک معضل بزرگ خانوادگی شود، بهتر است در زمان مناسب بهترین مشاور حقوقی خانواده را انتخاب نموده و از نظرات و مشاوره‌ های تخصصی وی بهره‌مند شوید. در نهایت و قبل از مراجعه به مشاور حقوقی و یا وکیل خانواده به یاد داشته باشید که حل یک بحران و مشکل خانوادگی بریدن و حذف صورت مسئله نیست. گاهی اوقات یک مشاور با تجربه و یک جلسه مشاوره حقوقی خانواده عالی، می‌تواند یک خانواده را از مرز انحطاط به اوج شکوه و شکوفایی خود برساند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مشاور حقوقی خانواده کیست؟

مشاور حقوقی خانواده به کسی گفته می‌شود که در زمینه حقوق خانواده تحصیل کرده است و مدرک آکادمیک دارد. مشاور با اطلاعات فراوانی که در اختیار شما قرار می دهد می‌تواند مشکلات خانوادگی شما را حل نماید و از بروز مشکلات جدید نیز خودداری کند. دریافت مشاوره خانواده از یک مشاور حقوقی کاردان بسیار اهمیت دارد، از آنجایی که او اطلاعات حقوقی کاملی دارد بهتر می‌تواند شما را راهنمایی کند و گره مشکلات خانوادگی تان را باز نماید.

مشاوره حقوقی خانواده به چه علت ضرورت دارد؟

اگر حتی به این نکته کاری نداشته باشیم که مشاوره پذیری، مشورت دادن و مشورت گرفتن، در فرهنگ ما و به ویژه در باورهای دینی و آیینی ما، منزلت پر بهایی دارد، و دست کم در دو آیه از آیات شریف قرآن، خداوند به صراحت توصیه به انجام مشورت در امور فرموده است، نمی توانیم نهادینه شدن امر مشاوره، از جمله مشاوره حقوقی، را در جهان امروز انکار نماییم و در پیشبرد امور و حل چالش ها و رفع تنش ها، در عرصه های مختلف انسانی و اجتماعی نمی‌توانیم، نقش پیشران و راهبردی مشاوره حقوقی را نادیده انگاریم. تجربه، نشان داده و ثابت کرده که وقتی اعضای خانواده اعم از زن و شوهر و سایر بستگان، از طریق مراجعه به مشاور حقوقی، مسیر قانونی را در حل و فصل چالش ها و اختلافات خانوادگی، پیش می‌گیرند، ضمن دستیابی به نتایج اصولی‌ و جامع الاطراف، از وقوع حوادث و فجایع احتمالی پیشگیری می‌گردد. 

آیا مشاوره حقوقی فقط به رفع اختلاف های خانوادگی می‌پردازد؟

از منظری دیگر اما مشاور حقوقی خانواده، در راستای تحکیم و تقویت پایه های حقوقی عاطفی خانواده، این پتانسیل را دارد که با توضیح و تبیین حقوق و تکالیف قانونی هریک از زوجین نسبت به یکدیگر و آشنا سازی ایشان با حقوق شان و هم چنین وظایفشان، فضایی سالم تر را به لحاظ عاطفی برای ایشان فراهم نماید. زیرا چنانچه زوجین از طریق مشاوره حقوقی، با حقوق و تکالیف متقابل مندرج در قانون آشنا گردند، آنگاه با رعایت حریم حقوقی یکدیگر حرمت بیشتری برای هم قائل خواهند شد و آگاهی که از سوی مشاور حقوقی، به ایشان منتقل می‌شود زیرساخت روابط عاطفی زوجین را مستحکم نموده و تضمین رابطه سالم زناشویی می‌گردد.

روش های دریافت مشاوره حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی خانواده از دو طریق حضوری و تلفنی به متقاضیان ارائه داده می‌شود. در مشاوره حضوری افراد می‌توانند با حضور در دفتر مشاور و با پرداخت حق مشاوره از او یک مشاوره عالی و کامل دریافت نمایند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی می‌توان از راه دور نیز مشاوره حقوقی خانواده دریافت کرد. در این مورد فرد می‌تواند به صورت تلفنی با مشاور خود صحبت نماید و در مورد حقوق خانواده و حل مشکلات آن از او راهنمایی دریافت کند. 

مشاور حقوقی خانواده چه وظایفی دارد؟ 

این حرفه برخلاف تصور یکی از حساس‌ترین مشاغل اجتماعی می‌باشد. یک مشاور برای ارائه بالاترین سطح مشاوره حقوقی خانواده در درجه اول خود باید به سطح قابل قبولی از آگاهی و علم و تجربه رسیده باشد. یک مشاور حقوقی می‌بایست فردی واقع بین بوده و اطلاعات درست به موکل خود ارائه دهد. واقع گرا بودن اولین مشخصه‌ای است که از یک مشاور حقوقی انتظار می‌رود. بسیاری از شعارهای برخی از موسسات حقوقی تنها یک شعار تبلیغاتی بوده و هیچ جایی در قانون مدنی کشور ندارد. مشاوران تازه کار برای جلب نظر مشتری، آن‌ها را وارد فضایی توهم ‌انگیز و انتظارات غیر معقول در جلسات مشاوره حقوقی خانواده می‌نمایند. افراد در برخورد با این مشاورین خود را از پیش در هر پرونده حقوقی یک برنده تلقی می‌کنند. در اکثر موارد مشتریان این افراد حتی از حداقل حقوق‌های خود در برخی پرونده‌ها نیز محروم شده و چیزی جز پشیمانی به خاطر این انتخاب نصیب آن‌ها نخواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.