وزن میلگرد زاگرس شهرکرد

وب سایت آهنک سال هاست که فعالیت خود را در زمینه محصولات و خدمات مرتبط با آهن آغاز کرده است. در این میان یکی از بزگ ترین دستاوردهای آهنک تبدیل شدن به مرجعی مطمئن برای اطلاع از آخرین قیمت ها و مشخصات مقاطع آهنی است تا شما هموطنان عزیز بتوانید در هر لحظه از روز اطلاعات خود را در این زمینه به روز کنید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کافی است به وب سایت آهنک مراجعه کنید تا با مشاهده جداول وزنی و لیست قیمت تمامی محصولات مرتبط با آهن، به هر آنچه که نیاز دارید دسترسی داشته باشید.

یکی از معیارهایی که نشان‌دهنده کیفیت میلگرد است، وزن میلگرد می‌باشد. تنوع میلگرد در بازار زیاد بوده و حدود 22 کارخانه در کشور اقدام به تولید میلگرد و عرضه آن به بازار می‌کنند. هر کدام از این کارخانه‌ها در سایزها و استانداردهای گوناگونی اقدام به تولید میلگرد می‌نمایند و هر کدام سعی می‌کنند در ارائه میلگرد با کیفیت با دیگران رقابت کنند. میلگرد زاگرس شهرکرد تولید شرکت صبا فولاد زاگرس می‌باشد که در بازار آهن‌آلات ساختمانی در حال رقابت با سایر هم‌رده‌های خود می‌باشد.

میلگرد زاگرس شهرکرد

برای تولید میلگرد زاگرس از شمش‌های فولادی مرغوب استفاده می‌شود. در مرحله اول شمش‌های فولادی در اندازه‌های دلخواه برش داده می‌شود. در مرحله بعد این شمش‌ها به میزغلتان منتقل می‌شوند و به کوره‌های پیش‌گرم‌کن انتقال داده‌ می‌شوند. این شمش‌ها تا دمای 1150 تا 1250 درجه سانتی‌گراد گرم می‌شوند و وارد بخش نورد می‌شوند که در سه مرحله از این شمش‌ها نورد تهیه می‌شود. در سومین مرحله نورد‌ها به کوره منتقل می‌شود و در نهایت از آنها میلگرد‌ها آجدار در سایز‌ها 8 تا 32 میلی‌متر تهیه می‌شود. در مرحله آخر این میلگرد‌ها خنک‌کاری و بسته‌بندی می‌شود. میلگرد زاگرس شهرکرد در بسته‌های 2 تا 2.5 تنی بندیل‌بندی می‌شود. برای تشخیص این میلگرد‌ها باید به آرم SFZ CT که بر روی میلگرد حک شده توجه داشت.

ویژگی‌های میلگرد زاگرس شهرکرد به شرح زیر است:

  • شرکت صبا فولاد میلگردهای خود را بر اساس استاندارد ملی 3132 تولید می‌کند و این ادعا از سمت شرکت صبا فولاد وجود دارد که میلگرد زاگرس با استاندارد اروپایی BS.4449 تطابق دارد.
  • میلگرد زاگرس شهرکرد در گرید A3, A4 تهیه می‌شود و در انواع آج 400 و آج 500 تولید می‌شود و به صورت آج‌دار دوکی و یکنواخت به بازار عرضه می‌شود.
  • میلگردهای گرید A3 دارای آج جناقی و هفتی هشتی است. این میلگردها برای عملیات جوشکاری مناسب نیستند. چون بسیار شکننده اند.
  • میلگرد‌های آج‌دار فولادی زاگرس بیشتر برای تولید انکر بولت و تقویت سازه‌های بتنی استفاده می‌شود.
  • میلگردهای شرکت صبا فولاد با کربن کم و متوسط و همچنین فولاد‌های کم آلیاژ و به روش ترمکس تولید می‌شود. با این متد تولید استحکام کششی میلگردها افزایش می‌یابد.
  • شرکت صبا فولاد تنها شرکتی است در کشور که میلگرد با گرید A4 تولید می‌کند.
  • قیمت میلگرد زاگرس به وزن آن بستگی ندارد ولی در کل هر چه وزن میلگرد کمتر باشد کیفیت بیشتری دارد.
  • وزن میلگرد زاگرس شهرکرد در مقایسه با جداول استاندارد اشتال در رده بالا قرار دارد.

نحوه محاسبه وزن میلگرد

برای محاسبه وزن میلگرد از روش‌های گوناگونی می‌توان استفاده کرد. یکی از این روش‌ها استفاده از ترازو است که مسلما بسیار دشوار است. راه دیگری که برای محاسبه میلگرد وجود دارد این است که با داشتن قطر و طول میلگرد می‌توان آن را در فرمول محاسبه وزن جای‌گذاری کرد و به راحتی وزن را محاسبه کرد. این فرمول به شکل زیر است:

وزن میلگرد (کیلوگرم) = [شعاع میلگرد (میلی‌متر) * شعاع (میلی‌متر)]* 3.14 *طول شاخه (میلی‌متر) *7.8 /1000

نحوه محاسبه وزن میلگرد زاگرس شهرکرد

علاوه بر دو راهی که برای محاسبه وزن میلگرد عنوان شد هر شرکت تولیدکننده میلگرد جدول وزنی میلگرد‌های تولیدی خود را منتشر می‌کند که از این طریق نیز راحت بتوان وزن میلگرد مورد نظر را به دست آورد. که جدول وزنی میلگرد زاگرس شهرکرد به شرح زیر است:

جدول محاسبه وزنی میلگرد زاگرس شهرکرد

قطر میلگرد

(میلی‌متر)

وزن میلگرد بر اساس فرمول

(کیلوگرم)

وزن میلگرد زاگرس شهرکرد

(کیلوگرم)

8 5 4.74
10 8 7.4
12 11 10.6
14 15 14.5
16 19 19
18 24 24
20 30 30
22 36 35.7
25 47 46.2
28 58 58
32 72 75.8

 

 

وزن میلگرد زاگرس شهرکرد در مقایسه با جداول استاندارد اشتال در رده های بالا قرار می‌گیرد. از این رو فروش محصولات این کارخانه بیشتر می‌باشد. یکی دیگر از مزایای شرکت فولاد صبا این است که در مرکز کشور واقع شده است و دسترسی این کارخانه به اکثر بازارهای کشور بیشتر است.

متقاضیان و خریدارانی که قصد خرید و اطلاع از قیمت میلگرد زاگرس شهرکرد  برای پروژه‌های ساختمانی و عمرانی دارند، به دنبال یک شرکت مطمئن برای خرید می باشند، می‌توانند به سایت آهنک مراجعه کنند. با مراجعه به سایت آهنک می‌توانید خرید محصولات فولادی ساختمان‌سازی را با سرعت و با اطمینان بالا انجام دهید. چرا که در این سایت قیمت محصولات فولادی به صورت لحظه‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و امکان مقایسه قیمت‌ها به راحتی وجود دارد. علاوه بر این سایت فروشگاه اینترنتی آهنک امکان خرید اینترنتی را برای همگان قرار داده است. با مراجعه به این سایت می‌توانید با خیال راحت و اطمینان سفارش خرید خود را به صورت آنلاین ارسال کنید.

همچنین تیم تولید محتوای آهنک هر روز مطالب مفیدی برای معرفی محصولات فولادی کارخانه‌های مختلف در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد و امکان مقایسه محصولات را به لحاظ کیفی برای آنها فراهم می‌آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. کامران می گوید

    میلگرد فقط ذوب آهن