اهمیت رنگ سازمانی در طراحی لوگو

طراحی لوگو یکی از ابزارهای اصلی برای برقراری ارتباط چشمی با مخاطب است. بدین صورت که با استفاده از طرح‌های خاص و رنگ‌‎بندی‌های متنوع می‌توان یک رابطه صمیمانه بین خود و مخاطبان ایجاد کرد. از آنجایی‌که در حوزه کسب‌وکار و تجارت الکترونیک طراحی لوگو یکی از روش‌های مهم ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است؛ رنگ سازمانی در طراحی لوگو حرفه‌ ای و مدرن اهمیت بسیاری دارد. به گونه‌ای که با استفاده از روانشناسی رنگ‌ها و بکارگیری رنگ‌های متنوع می‌توان با ایجاد احساس شادی، خاطراتی خوبی را در ذهن مصرف‌کننده تداعی کرد. با توجه به اینکه رنگ‌های سازمانی نقش مؤثری در گیرایی لوگو و میزان فروش محصول دارند در ادامه به بررسی اهمیت و جایگاه رنگ سازمانی در طراحی لوگو می‌پردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تأثیر و جایگاه رنگ سازمانی در طراحی لوگو

طبق تحقیقات و بررسی‌های انجام شده به این نتیجه دست یافتیم که در بین عوامل و فاکتورهای موجود بیش از 93 درصد به عوامل و ظواهر بصری، اختصاص یافته و بقیه یعنی 7 درصد به سایر مؤلفه‌ها نظیر صدا، بو، بافت و غیره مربوط می‌شود. علاوه بر این تقریبا در حدود 85 درصد از مصرف‌کنندگان با توجه به طرح و رنگ محصولات نسبت به انتخاب آنها اقدام می‌کنند. با این توصف می‌توان گفت که رنگ سازمانی تأثیر و اهمیت بسزایی در طراحی لوگو حرفه‌ ای دارد و به‌همین سبب بسیاری از صاحبان شرکت‌ها و برندهای گوناگون اقدام به طراحی لوگو با استفاده از رنگ ها و طرح‌های نوین و خاص نموده‌اند. تا با تأثیرگذاری بالا بر ذهن مخاطب، راحت‌تر و سریع‌تر بتوانند نظر مصرف‌کنندگان را به خود معطوف سازند و بدین ترتیب میزان فروش محصول و خدمات خود را افزایش دهند. در این راستا شرکت‌ها و مؤسسات طراحی لوگو با انجام تست‌های تشخیصف زیر نظر اساتید رنگ شناسی بهترین رنگ‌ها را با توجه به وضعیت روانی و جسمی انسان‌ها انتخاب می‌کنند. تا سریع‌تر بتوانند بر ذهن مخاطبان تأثیر بگذارند. شما نیز اگر قصد طراحی لوگو با توجه نوع برند و کسب‌وکارتان دارید؛ می‌بایست رنگ‌های سازمان و تأثیر آن را جدی بگیرید و با استفاده از رنگ‌بندی‌های به‌روز و جذاب بتوانید نظر مخاطبان بیشتری را جلب کنید.

نکات مهم درباره انتخاب بهترین رنگ سازمانی

همان‌گونه در ابتدا نیز به آن اشاره نمودیم؛ رنگ‌های سازمانی تأثیر و اهمیت بسیاری در طراحی لوگو دارند و به‌همین سبب می‌بایست هنگام انتخاب رنگ یک‌سری نکات را مدنظر قرار دهید. بعضی از مهمترین نکات در رابطه با انتخاب بهترین رنگ‌های سازمانی جهت طراحی لوگو مدرن عبارت است از:

  • رنگ‌های لوگو پیام‌های خاصی را در قالب عبارت‌های مثبت و منفی به‌همراه دارند و به‌همین طریق مردم را به خرید ترغیب می‌کنند یا از خرید منصرف می‌سازند. از این‌رو انتخاب رنگ را برای طراحی انواع لوگو جدی بگیرید تا بتوانید با جذب حداکثری نظر مخاطبان، میزان فروش خود را به‌صورت قابل توجه افزایش دهید.
  • شاید در ابتدا رنگ سازمانی صرفاً یک رنگ در ساخت برند دیده شود. اما در واقع این‌طور نیست و رنگ‌های سازمانی معنا و مفهوم خاصی را در بر دارند. بدین صورت که با رنگ‌بندی‌های مختلف در طراحی لوگو، موجب ایجاد یک ارتباط شدید میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می‌شود و از این طریق، حس اعتماد و اطمینان را در ذهن مخاطبان به‌وجود می‌آورد.
  • رنگ‌های هم خانواده تأثیر زیادی در ایجاد آرامش دارند. بنابراین اگر در زمینه تأمین امکانات رفاهی و آسایش مردم فعالیت دارید؛ در طراحی لوگو حتماً از این نوع رنگ‌ها استفاده نمایید.
  • در طراحی لوگو حتماً سن، جنس، شخصیت، میزان تحصیلات، شغل و… مشتریان خود را مدنظر قرار دهید و براساس آن رنگ‌های سازمانی مناسب را به‌کار ببرید. در این زمینه رنگ زرد نشان‌دهنده انرژی و حرارت، رنگ آبی نماد اعتماد و اطمینان، رنگ قرمز نشان‌دهنده هیجان، رنگ صورتی بیانگر کاهش عصبانیت، رنگ سبز نشان‌هنده حس آرامش، رنگ نارنجی نشانه جذابیت و خاص بودن و رنگ سیاه نماد قدرت است.

جمع‌بندی

اکنون که با اهمیت، ارزش، جایگاه رنگ سازمانی در طراحی لوگو و همچنین نکات لازم درخصوص بکارگیری آن آشنا شدید؛ می‌توانید متناسب با زمینه فعالیت، نوع کسب‌وکار و بازار هدف، نسبت به طراحی لوگوی حرفه‌ای و معمولی اقدام نمایید. مطمئناً با رعایت اصول و استفاده از روانشناسی رنگ در جهت استفاده از رنگ‌های مناسب می‌توانید یک لوگوی جذاب، قابل اعتماد و نفوذپذیر در ذهن مخاطب تولید کنید. در صورتی‌که با این رویکرد پیش بروید در مدت زمان کوتاه بیشترین میزان مشتری را جذب خواهید کرد و کسب‌وکارتان نیز رونق قابل توجهی می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت استودیو خلاقیت سیاره آبی به آدرس اینترنتی  https://blueplanet.ir مراجعه فرمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.