فاش جدید آیفون 16 به افزایش رم و ارتقا عملکرد 5G نسخه پرو اشاره دارد

نکات برجسته

  • اپل می تواند 8 گیگابایت رم را در کل سری آیفون 16 ارائه کند.
  • گزارش شده است که آیفون 16 پرو از اسنپدراگون X70 به مودم جدید اسنپدراگون X75 5G رسیده است.
  • این اولین بار است که ممکن است شاهد عرضه مدل‌های غیرپرو آیفون با پردازنده‌های 3 نانومتری باشیم.

فاش جدید آیفون 16 در مورد تغییرات سخت افزاری صحبت می کند که انتظار می رود امسال در مقایسه با نسل فعلی سری آیفون 15 باشد. این تغییرات فاش شده مربوط به رم بیشتر، سرعت وای فای سریعتر و بهبود عملکرد 5G است. برخی از این بهبودها به طور انحصاری برای آیفون 16 پرو ارائه شده است، اما تعدادی از آنها برای مدل های غیر پرو نیز در نظر گرفته شده است.

طبق گزارش جدید 9to5Mac، به نقل از تحلیلگر Jeff Pu، اپل قصد دارد آیفون 16 و آیفون 16 پلاس را با 8 گیگابایت رم بسته بندی کند. این یک بهبود نسبت به رم 6 گیگابایتی موجود در آیفون 15 و آیفون 15 پلاس موجود خواهد بود.

اگر درست باشد، ظرفیت رم مدل‌های غیرپرو آیفون با مدل‌های آیفون پرو برابری می‌کند. این اساسا به این معنی است که کل سری آیفون 16 با 8 گیگابایت رم عرضه می شود. به خاطر داشته باشید که خود اپل هرگز رم را در آیفون‌ها در حین اطلاعیه‌های عرضه نشان نمی‌دهد. یادداشت Pu همچنین اضافه می کند که آیفون 16 و آیفون 16 پلاس با پشتیبانی از WiFi 6E عرضه خواهند شد. باید نسبت به وای فای 6 که در حال حاضر پشتیبانی می شود از نظر سرعت اینترنت و تأخیر پیشرفت هایی را به همراه داشته باشد.

Pu اضافه می کند که آیفون 16 و آیفون 16 پلاس از پردازنده جدید A18 قدرت خواهند گرفت. این مطابق با گزارش قبلی است که ماه گذشته در مورد آن صحبت کردیم. این نشان دهنده یک انحراف از رویکرد اپل در زمان های اخیر است که در آن اپل پردازنده جدید را برای مدل های Pro رزرو کرده و پردازنده سال قبل را در مدل های پایه آیفون ارائه کرده است. اما، بین مدل های Pro و غیر Pro تفاوت هایی وجود خواهد داشت.

با وجود دریافت پردازنده جدید A18، آیفون 16 و آیفون 16 پلاس عملکردی برابر با مدل های پرو ندارند. این به این دلیل است که آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس چیپست جدید A18 Pro را دریافت خواهند کرد. تفاوت دقیق بین این دو چیپست در حال حاضر مشخص نیست، اما نوع Pro احتمالا قدرتمندتر خواهد بود.

آیفون 16 پرو قابلیت اتصال 5G را بهبود می بخشد

اپل چند ویژگی را منحصر به مدل های آیفون پرو نگه می دارد تا آنها را از مدل های پایه متمایز کند. Pu می گوید آیفون 16 پرو با مودم جدید کوالکام اسنپدراگون X75 5G عرضه خواهد شد. این یک نسخه ارتقا یافته از مودم Snapdragon X70 5G است که در مدل های نسل فعلی آیفون 15 دیده می شود.

مودم جدید Snapdragon X75 5G برای بهبود شبکه 5G در زمینه های مختلف تبلیغ می شود. این موارد شامل پوشش، سرعت اینترنت، تأخیر و بهره وری انرژی از جمله موارد دیگر است. باید منتظر بمانیم و ببینیم این پیشرفت ها تا چه حد در استفاده در دنیای واقعی قابل مشاهده خواهند بود.

منبع mysmartprice
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.