دستگاه های جهانی هواوی پشتیبانی برنامه اندروید را از دست نخواهند داد

در اطلاعیه اخیر، هواوی فاش کرد که سیستم عامل آینده HarmonyOS Next از برنامه های اندروید در دستگاه های خود پشتیبانی نخواهد کرد. با این حال، طبق گزارش China Mobile، این شرکت احتمالا این تغییر را تنها در چین انجام خواهد داد.

این بدان معناست که دستگاه‌های بین‌المللی هواوی بر روی EMUI، یک سیستم عامل سفارشی مبتنی بر اندروید که توسط هواوی توسعه یافته است، ادامه خواهند داد.

در حالی که EMUI ظاهر و احساسی مشابه با HarmonyOS دارد، بر اساس پروژه منبع باز اندروید (AOSP) است. اما شامل سرویس‌ها یا برنامه‌های Google نمی‌شود. با این حال، کاربران همچنان می توانند برنامه های بومی اندروید را از طریق بارگذاری جانبی نصب کنند.

China Mobile همچنین گزارش داد که هواوی متعهد به پشتیبانی از توسعه دهندگان در سراسر جهان است و اطمینان حاصل می کند که برنامه ها به طور یکپارچه در دستگاه های بدون خدمات Google به کار خود ادامه می دهند. این شرکت دارای یک جامعه توسعه‌دهنده برنامه‌های پررونق است که به حفظ سازگاری اختصاص داده شده است.

در حالی که کاربران بین‌المللی به‌روزرسانی HarmonyOS را دریافت نخواهند کرد، اما همچنان از طریق EMUI به آخرین ویژگی‌های اندروید و پشتیبانی برنامه‌ها دسترسی خواهند داشت. امکان گسترش HarmonyOS در سطح جهانی همچنان باز است، اما در حال حاضر، مصرف‌کنندگان بین‌المللی به استفاده از EMUI با پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی بومی ادامه خواهند داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.