آیفون 16 پرو از شبکه 5G پیشرفته با مودم اسنپدراگون X75 کوالکام پشتیبانی می کند

شایعات متعددی در مورد سری گوشی های هوشمند آیفون 16 آینده اپل منتشر شده است. طبق یک گزارش جدید، انتظار می‌رود مدل‌های Pro سری آینده به مودم اسنپدراگون X75 کوالکام مجهز شوند که از شبکه 5G پیشرفته پشتیبانی می‌کند.

نکات برجسته

  • گوشی های آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس احتمالا به مودم اسنپدراگون X75 کوالکام مجهز خواهند شد.
  • اسنپدراگون X75 از آخرین استاندارد “5G Advanced” پشتیبانی می کند.
  • انتظار می رود آیفون 16 و آیفون 16 پلاس استاندارد با مودم اسنپدراگون X70 عرضه شوند.

به گزارش MacRumors، تحلیلگر فناوری جف پو در یک یادداشت تحقیقاتی با شرکت سرمایه گذاری Haitong International Securities گفت که آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس آینده احتمالاً به مودم اسنپدراگون X75 کوالکام مجهز خواهند شد.

وی همچنین گفت که انتظار دارد آیفون 16 و آیفون 16 پلاس استاندارد با مودم اسنپدراگون X70 مورد استفاده در سری آیفون 15 عرضه شوند.

به استثنای آیفون SE پایین رده، اپل معمولاً از یک مودم کوالکام در تمام مدل‌های هر نسل از آیفون‌ها استفاده می‌کند، بنابراین این یک تغییر استراتژیک برای این شرکت خواهد بود.

Pu همچنین گفت که انتظار دارد آیفون 16 و آیفون 16 پلاس استاندارد با مودم اسنپدراگون X70 مورد استفاده در سری آیفون 15 عرضه شوند.

به استثنای آیفون SE پایین رده، اپل معمولاً از یک مودم کوالکام در تمام مدل‌های هر نسل از آیفون‌ها استفاده می‌کند، بنابراین این یک تغییر استراتژیک برای این شرکت خواهد بود.

اسنپدراگون X75 که در فوریه 2023 معرفی شد، به دلیل بهبود تجمع اپراتورها و سایر پیشرفت‌های تکنولوژیکی، از نظر سرعت دانلود و آپلود 5G از X70 بهتر عمل می‌کند. فرستنده و گیرنده 5G ترکیبی mmWave و زیر 6 گیگاهرتز این مودم تا 20 درصد انرژی کمتر و 25 درصد فضای کمتری برای برد مدار مصرف می کند.

علاوه بر این، اسنپدراگون X75 از آخرین استاندارد «5G Advanced» پشتیبانی می‌کند که از آن به عنوان «فاز بعدی 5G» و «تکامل به سمت 6G» یاد می‌شود.

در این گزارش آمده است: «5G Advanced شامل پیشرفت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای بهبود عملکرد 5G می‌شود، و همچنین 5G را به انواع دستگاه‌ها و موارد استفاده بیشتری گسترش می‌دهد».

نسخه‌های آیفون 16 پرو ممکن است توسط اپل به‌عنوان «5G پیشرفته» به بازار عرضه شوند، مشابه آنچه که آیفون 6s قابلیت «LTE Advanced» را در سال 2015 دریافت کرد.

پیش از این، شایعه شده بود که لنز تتراپریسم با زوم اپتیکال تا 5 برابر، که در حال حاضر در انحصار مدل تلفن هوشمند آیفون 15 پرو مکس است، ممکن است در سال آینده به هر دو آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس گسترش یابد.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.