چرا بهتر است هدفون بی سیم را با پاوربانک شارژ نکنیم؟

برخی معتقد هستند که استفاده از شارژر گوشی یا پاوربانک برای شارژ کردن هدفون و هندزفری بی سیم کاری اشتباه است و عمر دستگاه را کاهش می‌دهد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اما در مقابل برخی معتقد هستند که اینطور نیست و با هر شارژ و یا پاوربانک می‌توان هر مدل هندزفری یا هدفون بلوتوثی را شارژ کرد.

ناگفته نماند که پاوربانک ها با یکدیگر از نظر فناوری تفاوت هایی دارند، توصیه ما این است که از برندهای معتبری همچون شیائومی، انکر و… استفاده کنید، در مطلب بهترین پاوربانک شیائومی چند مدل خوب از این برند معرفی شده است.

در این مطلب قصد داریم این موضوع را به طور کامل بررسی کنیم و در انتها یک پاسخ قاطعانه به این موضوع بدهیم. اگر این سوال ذهن شما را مشغول کرده است تا پایان همراه ما باشید.

توجه داشته باشید که نحوه شارژ شدن برخی هدفون‌ها باهم متفاوت است. به طور مثال برخی هدفون ها به صورت کاملا وایرلس شارژ می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با هدفون ها می‌توانید نگاهی به لیست بهترین هدفون های بی سیم داشته باشید.

چرا شارژر گوشی و پاوربانک برای هدفون و هندزفری مضر است؟

ماجرا از این قرار است که برخی معتقدند به دلیل اختلاف ولتاژ مورد نیاز هدفون و ولتاژی که از شارژ و پاوربانک خارج می‌شود، ورود ولتاژ بالاتر به هدفون می‌تواند موجب آسیب به آن شود.

این اعتقاد غلط نیست و کاملا درست است. اگر هدفون شما برای شارژ به یک ولتاژ ورودی مشخص نیاز داشته باشد، استفاده از شارژر و پاوربانک معمولی می‌تواند موجب آسیب به هدفون شود و این موضوع در چند مجله محصولات دیجیتالی بیان شده است.

چطور هدفون بی سیم را با پاوربانک معمولی شارژ کنیم؟

راهی که پیشنهاد می‌شود، فعال کردن حالت ولتاژ پایین در پاوربانک است که در پاوربانک های مختلف به شکل های مختلفی فعال می‌شود، البته برخی هم دو خروجی فعال با ولتاژهای مختلف دارند.

اما چرا نیازی به این کار نیست؟

در هدفون‌های قدیمی تر این موضوع کاملا درست بود و نیاز بود که به ولتاژهای ورودی دقت شود اما در هدفون‌های امروزی خطر آسیب با ولتاژ بالاتر کاملا رفع شده است و شما با خیال راحت می‌توانید از هر پاوربانک یا شارژ برای شارژ هدفون و یا هندزفری بلوتوثی خود استفاده کنید.

تصویر یک فرد در حال استفاده از هدفون

آیا استفاده از هندزفری در حین شارژ شدن مشکلی ایجاد می‌کند؟

احتمال اینکه انجام اینکار به شما آسیبی برساند تقریبا صفر است، اما احتمال آسیب دیدن هدفون یا هندفری شما بسیار بالاست.

هنگامی که هنگام شارژ از هدست بلوتوثی خود استفاده می کنید، به سرعت گرم می شود و دمای بالاتر گجت طول عمر باتری را کوتاه می کند و بر عملکرد هدست تأثیر منفی می گذارد.

پس این امکان وجود دارد که هنگام شارژ از هدفون یا هدست خود استفاده کنید، اما انجام این کار بخصوص به صورت مکرر، عمر هدفون را کاهش می‌دهد.

آیا می‌توان هدفون های بلوتوثی را با لپتاپ یا کامپیوتر شارژ کرد؟

خوشبختانه در مواقعی که شارژر یا پاوربانک در دسترس شما نیست، می‌توانید با کمک یک کابل ساده که به گوشی شما متصل می‌شود، هدفون خود را شارژ کنید.

البته لازم است که کابل مناسب و مشابه کابل شارژر گوشی همراه خود داشته باشید. به این شکل می‌توانید هدست بلوتوثی خود را با لپ تاپ، رایانه شخصی، تلفن یا سایر دستگاه های قابل حملی که از باتری استفاده می کنند، به سرعت شارژ کنید.

هدفون های وایرلس چطور شارژ می‌شوند؟

در اینجا منظور از وایرلس هدفون هایی هستند که به صورت وایرلس شارژ می‌شوند. این هدفون ها با استفاده از امواج رادیویی که دستگاه‌های متصل می‌توانند دریافت کنند، کار می‌کند.

بنابراین برای انتقال سیگنال نیازی به اتصال فیزیکی یا کابل نیست. امواج رادیویی به اندازه ماهواره یا برج رادیویی قدرتمند نیستند پس لازم است که دستگاه در فاصله خیلی نزدیک روی محل شارژ وایرلس قرار گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.