خدمات تزریق پلاستیک و تولید لوازم ریز پلاستیکی

به دسته‌ای از مواد مصنوعی یا نیمه مصنوعی که به واسطه فرآیندی شیمیایی تولید می‌شود، پلاستیک گفته خواهد شد. یکی از ویژگی‌ها و خصوصیات مهم پلاستیک شکل‌پذیری آن بوده که به‌شدت موردتوجه قرار گرفته است. این ماده مصنوعی با کمک گرما و فرایندهای مکانیکی تغییر شکل داده و با همین روش، لوازم پلاستیکی متفاوتی ساخته می‌شود. خدمات تزریق پلاستیک به کمک دستگاه‌های مخصوص برای ساخت این مواد به‌کاررفته و پس از ساخت، روانه بازار خواهند شد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

پلاستیک‌ها در مرحله اول ساخته می‌شوند و پس از استفاده، بازیافت شده و مجدد برای ساخت به چرخه بازخواهند گشت. پلاستیک‌های بازیافتی زمان بازیافت، کاملا شست‌وشو خواهند شد و سپس برای تولید آماده می‌شوند. این مواد برای ارائه در بازار به ماده کمکی زیادی نیاز داشته تا ساختش تکمیل‌شده و آماده عرضه شود.

تاریخی کوتاه از خدمات تزریق پلاستیک

اولین بار در سال 1867 میلادی خدمات تزریق پلاستیک ابداع شده و مورداستفاده قرار گرفته است. توپ بیلیارد اولین وسیله‌ای بود که با این روش ساخته شد و اسم خود را در تاریخ این صنعت ثبت کرد. ماده اولیه درون یک قالب تزریق شده و شکل موردنیاز با این روش ساخته می‌شود. حدودا پنج سال زمان لازم داشت تا این روش تکمیل‌شده و با نام تزریق پلاستیک توسط سازنده در صنعت، مورداستفاده قرار بگیرد.

امروزه از آن دستگاه ساده قدیمی خبری نیست؛ زیرا بسیار پیشرفت داشته و برای ساخت وسیله‌ها و ابزارهای کوچک و مینیاتوری نیز از آن استفاده می‌شود. رادان ماشین با سابقه بالای بیست سال در ساخت این دستگاه فعالیت دارد. این مجموعه دو نوع دستگاه تولید می‌کند که هرکدام کاربرد متفاوتی داشته و از نظر اندازه باهم تفاوت دارند.

خصوصیات روش تزریق پلاستیک

یکی از پرمصرف‌ترین راه‌ها برای شکل دادن به پلیمر یا ماده مصنوعی استفاده از روش تزریق پلاستیک است. ساخت پلاستیک سبب شد ایده ایجاد یک دستگاه برای شکل‌دهی راحت به این مواد به فکر خطور کند تا کارها راحت‌تر و با سرعت بیشتری انجام شود. پیش از ساخت چنین دستگاهی، تزریق پلاستیک به سختی ممکن بود و تولیدات به شکل دستی پیش می‌رفت.

قبل از اینکه ماشین‌های تزریق پلاستیک ابداع و تولید شوند، محصولات پلاستیکی به سختی تولید می‌شدند. معمولا بیشتر پروسه تولید به شکل دستی انجام می‌شد. ذوب پلیمر با کمک شعله مستقیم آتش انجام می‌شد و برای تولید قالب نیز تولیدکنندگان با مشکلاتی همراه بوده‌اند. سخت بودن و سرعت کم، دلیل تنوع پایین در سال‌های ابتدایی شروع این کار بود که با رشد و پیشرفت دستگاه‌ها این مشکل برطرف شد. این روزها بازار محصولات متنوعی را به خود دیده است.

انواع دستگاه تزریق

ماشین‌ تزریق پلاستیک انواع مختلفی داشته و عملکرد و کاربرد آن‌ها تفاوت دارد ولی محصولی که از این دستگاه‌ها خارج خواهد شد یکسان هستند. این دستگاه‌ها خروجی مشابهی خواهند داشت. یکی از دلایل وجود انواع دستگاه‌ها و خرید، هزینه آن‌ها بوده و جدا از آن هزینه‌هایی است که تولید محصول برگردن تولیدکننده‌ها گذاشته است.

‌ خدمات تزریق پلاستیک برای هر کارفرما و کارگاهی پیش از تاسیس بر اساس بودجه اشخاص بوده و شرایط مالی در خرید مدل‌های دستگاه تاثیر مستقیم دارد. واژه لاتین این سیستم plastic injection بوده و به کمک قالب‌های مخصوصی ساخته می‌شوند. این روزها بیشتر مواد پلاستیکی که اطراف خود دیده‌اید با روش تزریق ساخته‌شده و چند سالی است که متداول‌ترین راه ساخت این سیستم بوده است.

از زمان صنعتی شدن زندگی و تولیدات کارخانه‌ها، محصولات پلاستیکی نیز به صنعت وارد‌شده و با روش‌های مدرن و صنعتی تولید می‌شوند. خدمات تزریق پلاستیک نیز صنعت جدیدی است و جایگاه خود را میان دیگر صنایع پیدا کرده است.

دستگاه پلاستیک‌سازی با دسته‌بندی‎‌هایی که دارد، در کل به سه نوع تقسیم‌شده و هر نوع، محصول ویژه‌ خود را خواهد داشت. هیدرولیکی، الکتریکی و هیبریدی انواع این دستگاه بوده که با کمک آن‌ها خدمات تزریق پلاستیک انجام گرفته و محصولات ساخته می‌شوند.

دستگاه هیدرولیکی، اولین نوع این ماشین‌ها بوده و بعد از گذشت چند سال هنوز نیز از آن استفاده خواهد شد. از اسم دستگاه کاملا روش کار آن مشخص شده است؛ سیلندرهای هیدرولیکی، مواد سیال را داخل قالب ریخته و تولیدات با این روش انجام می‌شود.

دومین نوع دستگاه تزریق پلاستیک الکتریکی بوده که در دسته پرفروش‌ها قرار گرفته است. سرعت بالای دستگاه الکترونیکی باعث شده استفاده زیادی از آن شود و قسمتی از آن دیجیتال است. پروسه تولید در این دستگاه اتوماتیک بوده و پی‌درپی انجام خواهد شد.

از ترکیب دو دستگاه قبلی، دستگاه جدیدی وارد بازار شد که آن را دستگاه هیبریدی می‌نامند. این دستگاه با کمک برنامه‌ای که به آن داده می‌شود، سرعت و دقت بالایی داشته و خودکار است و تنوع محصولات در این دستگاه بسیار بالا است. خدمات تزریق محصولات پلاستیک و تولید محصولات ریزپلاستیکی به کمک این دستگاه با سرعت و زیبایی وارد بازار شده و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

کاربرد دستگاه تزریق پلاستیک در سایز کوچک

یکی از ویژگی‌هایی که باید این دستگاه‌ها داشته باشند، اندازه و ابعاد آن‌ها است که مشخص شود چه مقدار فضا از کارگاه به واسطه آن اشغال خواهد شد. بحث فضا در این دستگاه‌ها اهمیت داشته اما عوامل دیگری نیز باعث شده خرید آن‌ها بیشتر شود. ویژگی مهم این دستگاه‌های کوچک، تیراژ پایین بعضی از سفارشات است که به کمک دستگاه‌های سایز کوچک امکان‌پذیر شده است. رادان ماشین در ساخت و تولید این دستگاه متبحر بوده و برای تولید آن‌ها دقت فراوانی را به‌کار خواهد برد.

خدمات تزریق پلاستیک با دستگاه‌های تولیدی شرکت رادان ماشین در دو حجم کم و زیاد برنامه‌ریزی شده است و کمیت در نظر گرفته تولیدکننده‌ها قابل انجام است. ویژگی دیگر دستگاه تزریق پلاستیک که در این مجموعه ساخته می‌شود، دقت بالا برای وسایل بسیار کوچک است که کاملا با اندازه دقیق استخراج انجام می‌شود.

پیچ و مهره پلاستیکی، اتصالات شلنگ، اسباب‌بازی کوچک، قطعات کوچک پزشکی، قطعه ریز در لوازم‌خانگی، سوکت برقی، گیره، کلیپس، یراق‌آلات کابینت، دکمه و انواع دیگر از محصولات پلاستیکی همگی با این دستگاه‌ها قابلیت تولید در اندازه‌های بسیار کوچک و با دقت بالا را دارند.

وزن پایین دستگاه امکان حمل آن را آسان کرده و اجازه می‌دهد حتی در یک اتاق کوچک نیز از آن استفاده شود. خدمات تزریق پلاستیک با کمک دستگاه‌های تولیدی رادان ماشین سرعت گرفته و سفارشات بیشتری به مجموعه‌های دارنده دستگاه داده خواهد شد.

رادان ماشین ارائه دهنده خدمات تزریق پلاستیک در تهران و کرج به مشتریان خود است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.