گلخانه هوشمند

به راستی گلخانه هوشمند چیست؟ مدرن ترین روش رشد و پرورش محصولات گلخانه ای چیست؟ گرچه به نظر می رسد پرورش گیاهان در  گلخانه امری جدید و امروزی است اما شگفت زده می شوید اگر بدانید گلخانه ها قرن ها قبل مورد استفاده قرار می گرفته اند حتی زمان رومی ها.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در طول سالیان متمادی، این ساختارها رشد و تغییر کرده اند تا به آنچه که اکنون گلخانه هوشمند نامیده می شوند برسند. با این وجود گلخانه ها به طور پیوسته عملکرد اصلی خود را حفظ کرده اند. ایجاد یک محیط سالم برای زندگی گیاهان به طوری که طول عمر آنها افزایش پیدا کند. شاید فکر کنید آنها تغییر نکرده اند اما در این مقاله به شما خواهیم گفت که این گونه نیست.

به کار بردن سیستم کنترل پیچیده و ساده

در ابتدا گلخانه ها طراحی بسیار ساده ای داشتند. آنها این توانایی را داشتند تا در فصول خاص محصولات را رشد و پروش بدهند. اما به مرور زمان و با پیشرفته شدن تکنولوژی طراحی پیچیده ای پیدا کردند تا جایی که به صورت اتوماتیک اداره می شدند.

ماهیت کار آنها واقعاً ساده است. آنها نور خورشید را جذب و نگهداری می نمایند. حتی در سردترین فصل های سال. آنها همچنین گیاهان را از باد، برف و یخ زدگی محافظت می کنند. هدف از گردش هوا در این سیستم ها، خارج کردن گرمای اضافه و بهبود جریان هوا است. دیوارهای انتهایی گلخانه به نگهداری و تنظیم درجه حرارت کمک می کنند، در حالی که در فناوری های مدرن، فن ها، سیستم های تهویه، سایبان پارچه ای اضافه و یا میزان نور نقش مهمی در کنترل میزان درجه حرارت گلخانه هوشمند دارند.

همانطور که تکنولوژی دائماً در حال تغییر و به روز رسانی است، گلخانه ها نیز به مرور زمان تکامل پیدا کرده اند. با این حال سهولت در رشد گیاهان هدف نهایی همه ی گلخانه هاست.

گلخانه هوشمند یا مدرن

امروزه، گلخانه هوشمند طراحی بسیار پیچیده ای دارند. آنها می توانند هرگونه ورودی یا نیاز احتمالی گیاهان خود را به درستی تنظیم کنند. استفاده از سازه های پیشرفته که قابلیت کنترل آسانی دارند به شما کمک می کند کارها را به سادگی و سهولت انجام دهید.گاهی اوقات فقط با لمس یک دکمه موفق به انجام کار خود می شوید.

وجود چندین سطح کنترل

کمیت هایی همچون رطوبت، درجه حرارت، تهویه و مقدار CO2 در گلخانه های هوشمند محاسبه می شوند( این فهرست ادامه دارد). همه این موارد به صورت دسته بندی شده در دسترس دارندگان گلخانه های هوشمند قرار دارد و آنها به سادگی می توانند معیارهای مختلف را مانیتور کنند.

کنترل دستی

در این مدل، یک سیستم کنترل کاملاً هوشمند را بر روی سیستم خود می گذارند، اما عملکرد هنوز هم به دست تولید کننده است. برای کنترل دستی، اپراتور باید حضور داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که این اقدامات به طور رضایت بخش آغاز شده و به پایان رسیده است. این سیستم برای تولید کنندگان انبوه ایده آل نمی باشد، اما با این حال برای ساده سازی وظایف و صرفه جویی در وقت مفید است.

کنترل نیمه اتوماتیک

در این سطح، با استفاده از سیستم های نیمه اتوماتیک، تا حدودی در امر کنترل گلخانه هوشمند خود مختار شده اید، اما هنوز هم نیاز به نظارت و حضور دارید. مانند کنترل دستی، حضور اپراتور برای انجام این کار لازم است.

کنترل تمام  اتوماتیک

در کنترل تمام اتوماتیک یا هوشمند به هیچ وجه نیازی به مداخله از سوی تولید کننده وجود نخواهد داشت. ممکن است چند تایمر، سنسور و دیگر فن آوری هایی روز ،کار کنترل گلخانه هوشمند را انجام دهند و این اطمینان ایجاد شود که تمام این قابلیت ها اجرایی شده و درون گلخانه به صورت کاملاً اتوماتیک کنترل می شود.

موضوع مهم این است که کشاورزان مجبور نیستند در عملیات گلخانه هوشمند خود حضور داشته باشند بنابراین زمان خود را به کارهای دیگر اختصاص می دهند. امروزه مدرن ترین گلخانه هوشمند ترکیبی از این نوع کنترل ها است. سیستم های کنترل، رایانه ها، سنسورها و…. همه با هم کار می کنند تا یک ساختار شگفت انگیز را بوجود آورند که همه چیز را مدیریت می کند.

سیستم کنترل با یک اپلیکیشن موبایل

چه چیزی می تواند برای کشاورزان و تولیدکنندگان انبوه راحت تر از یک گلخانه هوشمند یا تمام اتوماتیک  باشد؟حتی امروزه گلخانه های هوشمند هنوز شامل برخی از کنترل های دستی و نیمه اتوماتیک هستند که نیاز به حداقل دستکاری برای انجام عملیات دارند.

شما می توانید با استفاده از برنامه تلفن همراه وارد سیستم خود شوید و به انجام کارهایتان بپردازید و حتی کنترل های خاصی را برای تنظیمات خود در نظر بگیرید و مطمئن شوید که همه چیز به درستی اجرا می شود.

آیا خود را برای پیوستن به موج جدید پیشرفت تکنولوژی آماده کرده اید؟ چه چیزی می تواند به صورت هوشمند، کار کند؟ سوال بهتر این است که چه چیزی نمی تواند به صورت هوشمند، کار کند؟ با لمس یک دکمه می توانید گلخانه هوشمند خود را کنترل کنید.

درجه حرارت

با فشار یک دکمه می توانید دمای گلخانه هوشمند خود را کنترل کنید، بدین صورت که متناسب با میزان تغییرات آب و هوایی درجه حرارت گلخانه را افزایش یا کاهش دهید و دما را در حد مطلوبی نگه دارید. از دیگر مزیت های گلخانه هوشمند اینست که دمای فعلی و تغییرات دمایی به راحتی بر روی دستگاه تلفن همراه شما ثبت و ذخیره می شود.

تابش نور

در یک گلخانه هوشمند می توانید سیستم های سایه و تایمرهای هوشمند کم و زیاد کردن نور را از راه دور کنترل کنید بدون اینکه نیاز به حضور در گلخانه داشته باشید. بدین ترتیب می توانید با کلیک بر روی یک دکمه نور گلخانه هوشمند خود را کاهش یا افزایش دهید.

رطوبت خاک

آیا می توانید مقادیر آب موجود در ریشه گیاهان را کنترل کنید؟ بله می توانید! با استفاده از اپلیکیش می توانید بر رطوبت خاک نظارت داشته باشید.

محصولات خانه هوشمند را از کجا بخریم؟

فروشگاه زاکو‌ به عنوان مرجع تخصصی تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و گلخانه هوشمند، گجت های هوشمند، لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر در سراسر کشور است. این شرکت در تلاش است که  نیاز کاربران خود را در حوزه‌های هوشمندسازی، تأمین امنیت، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، تجهیزات صوتی تصویری، سرمایشی و گرمایشی، کنترل از راه دور، اینترنت اشیاء و سایر تجهیزات برآورده سازد. این فروشگاه علاوه بر ارائه طیف وسیعی از محصولات هوشمند بر اساس سه اصل مهم ضمانت کالا، مزیت رقابتی و ارسال سریع، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را نیز ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از طریق لینک زیر وارد سایت رسمی فروشگاه زاکو شده و با خرید انواع مختلفی از محصولات هوشمند و پیاده‌سازی آن‌ها یک زندگی هوشمند برای خود به ارمغان آورید. فروشگاه زاکو‌ در کنار شما است و همواره در تلاش است که بخشی از دغدغه‌های شما را برطرف سازد. همچنین تیم ما از افراد متخصص در این حوزه تکیل شده که همراه آمادگی پاسخگویی به سوالات فنی شما را دارد.

آدرس سایت زاکو : zako.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.