با گروک آشنا شوید: چت ربات هوش مصنوعی ایلان ماسک

ژوئیه، ایلان ماسک به اشتراک گذاشت که شرکت جدید او، xAI، در حال توسعه یک “هوش مصنوعی حداکثری جستجوگر حقیقت” است که سعی می کند ماهیت جهان را درک کند. خب، اکنون چت ربات هوش مصنوعی رسمی شده است. نام آن Grok است و از راهنمای Hitchhiker’s Guide to the Galaxy الگوبرداری شده است و همانطور که شرکت می گوید، “قرار است تقریباً به هر چیزی پاسخ دهد و بسیار سخت تر، حتی پیشنهاد دهد که چه سوالاتی بپرسیم.”

بیانیه رسمی xAI گروک را به عنوان دارای “کمی شوخ طبعی” و “خط شورشی” توصیف می کند که باعث می شود در پرداختن به آن “سوالات تند” که دیگر چت ربات های هوش مصنوعی از آنها اجتناب کنند مهارت داشته باشد.

با این حال، ماسک اشاره کرد که گروک از پاسخ دادن به سؤالات حساس خاص خودداری می کند و منجر به انتشار می شود، او نمونه ای را در X پست کرد و نشان داد که گروک با طنز به درخواست دستور پخت کوکائین گام به گام پاسخ می دهد.

سیستم Grok xAI طوری طراحی شده است که در پاسخ های خود کمی طنز داشته باشد

به نظر می رسد که پاسخ Grok به این سوال خاص در مقایسه با ChatGPT یا Bard دارای طنز بیشتری است. با این حال، همانطور که ماسک ادعا می کند، هنوز مشخص نیست که آیا این یک پاسخ قطعی است یا نمایشی واقعی از شوخ طبعی سیستم.

xAI و ایلان ماسک بر مزیت منحصربه‌فرد Grok تأکید می‌کنند – دانش بی‌درنگ جهان از طریق پلتفرم X. Grok به پست‌ها در X و همچنین قابلیت‌هایی که قبلاً در ChatGPT یا Google’s Bard دیده شده است، مانند مرور اینترنت برای دریافت اطلاعات به‌روز در مورد موضوعات خاص، «دسترسی هم‌زمان» دارد.

در حال حاضر، در مرحله اولیه بتا با کمی بیش از 2 ماه آموزش، Grok برای تعداد محدودی از کاربران در ایالات متحده برای آزمایش نمونه اولیه و ارائه بازخورد برای بهبودهای بیشتر قبل از انتشار گسترده‌تر، در دسترس است. علاقه مندان می توانند به لیست انتظار گروک بپیوندند.

ماسک همچنین اعلام کرد که مشترکین طرح X’s Premium Plus با هزینه 16 دلار در ماه برای دسترسی بدون آگهی به X، پس از خروج از مرحله بتا اولیه به Grok دسترسی خواهند داشت.

بنابراین، گروک چگونه به وجود آمد؟

این پست توضیح می‌دهد که نیروی محرکه پشت Grok، مدل زبان بزرگ، Grok-1 است که طی چند ماه بر روی یک خوشه‌ای متشکل از «ده‌ها هزار» GPU (واحد پردازش گرافیکی) توسعه یافته است. داده‌های آموزشی از وب و بازخورد از دستیاران انسانی به‌عنوان «آموزگاران هوش مصنوعی» به دست می‌آید.

xAI ادعا می‌کند که Grok از همه مدل‌های دیگر در کلاس محاسباتی خود پیشی می‌گیرد، احتمالاً به ChatGPT OpenAI و Bard گوگل اشاره دارد. در پست وبلاگ، xAI به تکامل آینده Grok اشاره می‌کند و بیان می‌کند که برای کمک بهتر به کاربران، Grok به حواس دیگر مانند بینایی و صدا برای کاربردهای گسترده‌تر و تعاملات بلادرنگ مجهز می‌شود.

چیزی که خنده دار است (یا حداقل مطابق با حس شوخ طبعی ماسک)، گروک درست پس از شرکت الون ماسک در اولین اجلاس ایمنی هوش مصنوعی، که در بلچلی پارک، انگلستان برگزار شد، معرفی شد، جایی که او هشدار داد که هوش مصنوعی “یکی از بزرگترین هاست”. تهدیدی برای بشریت.»

xAI، تحت رهبری ماسک و با کارشناسان حوزه‌های مختلف، از جمله کهنه‌کارهایی از DeepMind، OpenAI، Google Research، Microsoft Research، Tesla و دانشگاه تورنتو، با X و سایر شرکت‌ها برای پیشبرد توسعه Grok همکاری می‌کند.

Grok تنها بخشی از برنامه های ماسک برای تبدیل X به یک برنامه همه چیز است. اخیراً او به این موضوع اشاره کرد که چگونه X در یک سال به یک نیروگاه مالی تبدیل می شود. ایلان ماسک یک سال پیش کنترل توییتر را به دست گرفت و در این مدت، تغییرات بزرگی در پلتفرم رسانه اجتماعی که اکنون به X تغییر نام داده شده است، رخ داده است.

منبع phonearena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.