آموزش حذف افراد از چت گروهی اینستاگرام

چت گروهی اینستاگرام می تواند توسط یک کاربر برای برقراری ارتباط بین خانواده و دوستان، برای مقاصد کاری در بین همکاران، یا به صورت گسترده، برای هر هدف دیگری ایجاد شود. اگرچه افراد بر اساس درخواست مدیر به یک گروه اضافه می شوند، انتظار می رود زمانی فرا برسد که به عنوان کاربر، دیگر افراد خاصی را در چت گروهی خود نخواهید.

ممکن است اکانت عضو گروه هک شده باشد، یا کسی دیگر در هدف گروه مشارکت نداشته باشد، یا شما به سادگی بخواهید گروه را ببندید.

این نقطه سردرگمی همان چیزی است که در اینجا به آن خواهیم پرداخت، بنابراین اگر می‌خواهید بدانید چگونه یک فرد را از چت گروهی اینستاگرام حذف کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

چت گروهی اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یک پلتفرم اجتماعی است که در درجه اول برای مردم برای آپلود تصاویر/ویدئوها برای هر کسی که به نمایه خود دسترسی دارد می‌تواند آن را ببیند. علاوه بر این، اینستاگرام دارای ویژگی های اضافی مانند پیام رسانی مستقیم و غیره است تا آن را به یک پلتفرم اجتماعی سرگرم کننده تر تبدیل کند. از طریق ویژگی پیام رسانی مستقیم، گزینه چت گروهی به وجود آمد.

بنابراین، چت گروهی اینستاگرام یک جامعه کوچک از افراد است که توسط شخصی برای هدف خاصی گرد هم آمده است. این می تواند برای اهداف سرگرم کننده، معنوی یا آموزشی باشد، و در موقعیت هایی که یک فرد می خواهد اطلاعات را به بیش از یک نفر منتقل کند، مفید است.

به جای کپی و چسباندن یک پیام به تعداد افرادی که می‌خواهید آن را برایشان ارسال کنید، می‌توانید یک چت گروهی ایجاد کنید که شامل همه افرادی باشد که می‌خواهید به آنها اطلاع دهید و آن را ارسال کنید. دیگران نظرات خود را بیان کنند و همه در مورد گزینه بهتر تصمیم بگیرند.

توجه!

  • فقط افرادی که یک چت گروهی ایجاد می کنند می توانند شخص دیگری را از گروه حذف کنند.

حذف افراد از چت گروهی اینستاگرام

فقط یک راه برای حذف افراد از چت گروهی در اینستاگرام وجود دارد. با این حال، می‌دانم که بسته به دستگاهی که برای کار با حساب اینستاگرام خود از آن استفاده می‌کنید، ممکن است تغییرات جزئی در این روش وجود داشته باشد.

بنابراین، نحوه حذف افراد از مکالمات گروهی اینستاگرام با استفاده از برنامه و اگر از رایانه شخصی استفاده می کنید را به شما آموزش خواهیم داد.

روش شماره 1: استفاده از گوشی هوشمند

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، برنامه اینستاگرام را باز کنید و وارد حساب کاربری خود شوید و مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به گوشه سمت راست بالا به علامتی که شبیه یک نماد هواپیمای کاغذی است نگاه کنید و در صفحه اصلی که فید شما نمایش داده می شود، روی آن ضربه بزنید. شما را به پیام های مستقیم خود هدایت می کند.
  • همانطور که نام چت گروهی را جستجو می‌کنید، حرکت کنید، یا نام چت گروهی را در کادر جستجو در بالا تایپ کنید.
  • در نوار پیمایش بالا، روی نام چت گروهی ضربه بزنید تا نام همه اعضای گروه را مشاهده کنید.
  • در مقابل شخص خاصی که می خواهید او را از گروه حذف کنید، روی نماد سه نقطه افقی ضربه بزنید.
  • گزینه های: Restrict، Block، Report، Remove from Group و Make Admin ظاهر می شوند که از آن ها حذف از گروه را انتخاب کنید.
  • شما باید یک ادمین باشید تا بتوانید اعضای گروه را اضافه و از آن حذف کنید. در غیر این صورت، سه گزینه از نماد سه نقطه ظاهر می شود: محدود کردن، مسدود کردن، رد کردن.
  • اگر می‌خواهید شخصی را حذف کنید، اما سرپرست نیستید، باید درخواست کنید که سرپرست شما را مدیر کند، یا به سرپرست اطلاع دهید که با استفاده از مراحل بالا، چنین شخصی را حذف کند.

روش شماره 2: استفاده از یک مرورگر در رایانه شما

مرورگر خود را باز کرده و وارد اکانت اینستاگرام خود شوید. پیش از خواندن ادامه مقاله شما را دعوت می کنیم تا مقاله “اینستاگرام وب چیست؟” را نیز مطالعه نمایید.

  • در صفحه Feed، روی علامت هواپیمای کاغذی یا حباب گفتاری با یک رعد و برق مرکزی کلیک کنید تا به DM های خود برسید.
  • به دنبال نام چت گروهی باشید که می‌خواهید برخی از افراد را از آن حذف کنید.
  • در گوشه سمت راست بالای چت گروهی، روی نماد اطلاعات کلیک کنید تا همه اعضای گروه را ببینید.
  • به دنبال عضوی باشید که می خواهید حذف کنید.
  • علاوه بر نام کاربر، روی نماد سه نقطه کلیک کنید.
  • بر روی “حذف از گروه” کلیک کنید.

سوالات متداول

چگونه یک چت گروهی در اینستاگرام را ترک کنیم؟

با دنبال کردن مراحل زیر می توانید در دایرکت اینستاگرام پیام گروهی بگذارید:

1) روی نماد پیام ها در گوشه سمت راست بالای Feed ضربه بزنید.

2) چت های گروهی را که می خواهید ترک کنید انتخاب کنید.

3) در بالا، روی نام گروه ضربه بزنید.

4) روی ترک چت ضربه بزنید، سپس برای تایید روی ترک کلیک کنید.

آیا هنگام خروج از چت گروهی اینستاگرام به افراد اطلاع داده می شود؟

در ابتدا، هنگامی که یک چت گروهی را ترک می کنید، یک پیام خاکستری در چت برای همه اعضا ظاهر می شود که نشان می دهد “نام کاربری از چت خارج شد”. با این حال، پس از به‌روزرسانی‌های اخیر، اینستاگرام به سایر اعضای گروه اطلاع نمی‌دهد که شما از چت گروهی خارج شده‌اید. اگر کسی چت گروهی را ترک کند، هیچ اعلانی برای سایر اعضا ارسال نخواهد شد.

جمع بندی

از این مقاله، نحوه حذف اعضا از چت گروهی در صورت استفاده از تلفن هوشمند یا رایانه شخصی را مشاهده کرده اید. در حال حاضر، می توانید با دنبال کردن مراحل ساده ارائه شده، آن شخص را حذف کنید و با سردرگمی خود مقابله کنید.
امتیاز دهید
منبع itgeared
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.