Samsung Galaxy Z Fold5 | هر آنچه تاکنون درباره این دستگاه می دانیم

Samsung Galaxy Z Fold5 در 26 ژوئیه در سئول رونمایی خواهد شد. طبق معمول، این شرکت همه چیز را صورت محرمانه نگه می‌دارد، اما مجموعه‌ای از افشاگری‌ها به ما ایده خوبی از آنچه که باید انتظار داشته باشیم، داده است. در اینجا چیزی است که ما از 24 جولای می دانیم، تنها چند روز قبل از رویداد بزرگ Galaxy Unpacked. همراه چیکاو باشید.

لطفاً توجه داشته باشید که این جزئیات بر اساس اطلاعات افشا‌هاست، بنابراین ممکن است ۱۰۰٪ دقیق نباشند. در واقع، بعضی از جزئیات به نظر می‌آمد تایید شده باشند، اما بعدها توسط منابع دیگر تکذیب شده‌اند.

لولای جدید

بیایید با طراحی شروع کنیم. بزرگترین شکایت در مورد گلکسی زد فولد، جایی است که پس از بستن گوشی، باقی‌مانده‌ای از فاصله‌ای که وجود دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ بالاخره آماده است این مشکل را با طراحی محور جدیدی که گوشی را به صورت کاملاً صاف ببندد، برطرف کند.

طراحی بی‌فاصله جدید به‌طور معمول تأیید شده است. سامسونگ حتی برای زد فلیپ ۵ تصدیق رسمی بر طراحی بی‌فاصله را کرده است و اگرچه به طور صریح ذکر نکرده‌اند که همین موضوع برای زد فولد ۵ نیز صدق می‌کند، اما احتمال کمی وجود دارد که گوشی‌هوشمند اصلی این شرکت با یک طراحی قدیمی باقی بماند، در حالی که محصول همکار ارزان‌تر آن به جلو پیش می‌رود.

مکانیسم لولای جدید نشان می دهد که صفحه نمایش تاشو در هنگام تا شدن به شکل قطره در داخل لولا شکل می گیرد و نیاز به چین و چروک را از بین می برد. ما قبلاً رویکردهای مشابهی را در سری Moto Razr و Oppo Find N دیده‌ایم.

بدنه و نمایشگر

کسانی که امیدوارند گلکسی Z Fold5 جمع و جورتر در مقایسه با Z Fold4 داشته باشند، ظاهراً خوش شانس نیستند. گزارش ها حاکی از آن است که تاشوی جدید ابعاد بسیار مشابهی با نمونه فعلی خواهد داشت.

گلکسی زد فولد ۵ در حالت باز اندازه‌های 154.9 x 129.9 x 6.1 میلی‌متر و در حالت بسته اندازه‌های 154.9 x 67.1 x 13.4 میلی‌متر خواهد داشت. همچنین وزن آن ۲۵۴ گرم خواهد بود که ۹ گرم کمتر از زد فولد ۴ است.

گزارش‌های متعدد صفحه نمایش خارجی را برای حفظ مورب ۶.۲ اینچی مانند Galaxy Z Fold4 می‌چسبانند. باید دید که آیا همان نسبت تصویر بلند و باریک را خواهد داشت یا خیر.

هنوز اطلاعاتی در مورد مشخصات صفحه نمایش داخلی وجود ندارد، اما دلیل خوبی وجود دارد که باور کنیم این صفحه نمایش 7.6 اینچی به عنوان پنل فعلی خواهد بود.

بعضی از گزارش‌ها ادعا کردند که گوشی به رتبه IP5X دست خواهد یافت، به عبارت دیگر “محافظت شده در برابر گرد و غبار” خواهد بود. این اضافه به رتبه IPX8 خواهد بود که محافظت تا عمق ۱ متر آب به مدت ۳۰ دقیقه را تضمین می‌کند. با این حال، Ice Unirse اعلام کرد که این گزارش‌ها نادرست است و گلکسی زد فولد ۵ تنها به رتبه IPX8 محدود می‌شود.

بدون اسلات قلم S

صفحه نمایش داخلی گلکسی زد فولد ۵ از ورودی S Pen پشتیبانی خواهد کرد، اما این گوشی شیار مخصوص برای قلم ندارد. اضافه کردن شیار برای قلم نیاز به طراحی محسوسی دارد و طبیعتاً زد فولد 5 بیشتر به عنوان یک گام تکاملی شکل خواهد گرفت.

اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی

گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ از همان پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy استفاده خواهد کرد که در گلکسی اس ۲۳ الترا نیز به کار گرفته می‌شود. در سال گذشته، گلکسی اس ۲۲ الترا دارای Exynos 2200 یا Snapdragon 8 Gen 1 بود، در حالی که گلکسی زد فولد ۴ از پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1 کاربرد پیدا کرد. اما به نظر می‌رسد که امسال اختلافی در چیپست‌ها وجود ندارد.

ما نتایج Geekbench را دیده‌ایم که تایید کردند فرکانس هسته اصلی ۳.۳۶ گیگاهرتز است. واحد آزمایش شده دارای ۱۲ گیگابایت حافظه RAM بوده که احتمالاً به‌عنوان ظرفیت پایه باقی خواهد ماند.

دوربین ها

سامسونگ به احتمال زیاد از سنسور 50 مگاپیکسلی ISOCELL GN3 Galaxy Z Fold4 به عنوان واحد اصلی Galaxy Z Fold5 استفاده خواهد کرد.

از ارتقاء‌های مرتبط با دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی اولترا و لنز تله ۱۰ مگاپیکسلی گلکسی زد فولد ۴ هنوز شنیده نشده است و همچنین در مورد دوربین‌های سلفی هم هیچ اطلاعاتی در دست نیست. در این زمانی از بازی، ما تمایل داریم باور کنیم که سامسونگ در این نسل به‌روزرسانی‌های دوربین را انجام نخواهد داد. البته، ISP قدرتمند تر و نرم‌افزار بهینه‌شده چیپست جدید ممکن است تأثیر قابل توجهی در کیفیت تصویر داشته باشد، اما این یک سوالی است که باید منتظر بررسی‌های مربوطه باشیم.

انتشار و قیمت

انتظار می رود سامسونگ ایالات متحده یک رویداد Unpacked جداگانه برای دستگاه های جدید گلکسی برای بازارهای آمریکای شمالی برنامه ریزی کند. ظاهراً این رویداد در 11 آگوست برگزار خواهد شد. این به یکی از دو چیز اشاره دارد: 1) عرضه جهانی سری Z به تعویق خواهد افتاد (بعید است) یا 2) رویداد دوم همزمان با شروع فروش آزاد است (به احتمال زیاد).

سامسونگ معمولاً پیش‌سفارش‌ها را از روز اعلام آغاز می‌کند و سپس فروش خود را در اولین جمعه دو هفته پس از اعلام، یعنی دقیقاً 11 آگوست، باز می‌کند.

به هر حال، سامسونگ ایالات متحده در حال حاضر پیش ثبت نام ها را می پذیرد، که به هیچ تعهدی فراتر از ثبت نام با ایمیل شما نیازی ندارد و برای مشکلات خود 50 دلار اعتبار دریافت خواهید کرد.

ممکن است به تخفیف نیاز داشته باشید، زیرا نشت‌ها به افزایش قیمت اشاره دارند – افزایش ۱۰۰ یورویی برای نسخه ۱۲۵۶ گیگابایتی گلکسی زد فولد ۵ و افزایش ۱۲۰ یورویی برای نسخه‌های ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی. البته، این مربوط به اروپا است، اما حتی شمال امریکا هم ممکن است از افزایش قیمت درگیر شود (اگرچه ایالات متحده و کانادا از افزایش قیمت سری اس ۲۳ جلوگیری کردند). منبع دوم یک روز پس از گزارش اول، افزایش ۱۰۰ یورویی را برای نسخه پایه گلکسی زد فولد ۵ تأیید کرد.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.