چه ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل آماری اینستاگرام مفید هستند؟

هر استراتژی موفقی در ارتقا عملکرد اینستاگرام به چهار مؤلفه نیاز دارد: تعیین هدف، اجرا، تجزیه و تحلیل و اصلاح. تجزیه و تحلیل آماری اینستاگرام اطلاعات تحلیلی را برای بازاریابان شبکه‏های اجتماعی نشان می‌دهد. ابزارهای خوب تجزیه و تحلیل آماری اینستاگرام به شما کمک می‌کنند تا درک کنید که تلاش‌های شما در اینستاگرام چه نتیجه‏ای داشته ‏اند. همراه چیکاو باشید.

شما با این ابزارها می‌توانید یاد بگیرید در چه بخش‏هایی خوب عمل می‏کنید تا استراتژی‏های خود را اصلاح کنید و برای افزایش نتایج و بهبود بازگشت سرمایه تلاش کنید. در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین‌های برنامه‏های تجزیه و تحلیل آماری اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.

بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل آماری اینستاگرام

در ابن بخش از مقاله تعدادی از بهترین برنامه‏ ها که به شما کمک می‏کنند تجزیه و تحلیل آماری اینستاگرام را خوبی مشاهده کنید، معرفی کرده ایم.

 1. Instagram Insights:

اگر از حساب Instagram Business یا Creator استفاده می‌کنید، به این برنامه تجزیه و تحلیل داخلی Instagram دسترسی دارید. این ابزار تجزیه و تحلیل در برنامه اینستاگرام،  اطلاعاتی  را در مورد عملکرد حساب کاربری شما، از جمله دسترسی (Reach)، تعامل (Engagement)، فالوورها و تبلیغات اینستاگرام ارائه می‏دهد.

Insights یک ابزار رایگان تحلیل آماری اینستاگرام است که توسط سازندگان آن، در این برنامه طراحی شده است، اما ممکن است بهترین برنامه تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای بازاریاب‌های حرفه‏ای شبکه‏های اجتماعی نباشد. برای پیگیری قدرتمندتر، بلندمدت یا ارائه داده های خود برای گزارش در رسانه های اجتماعی، باید به سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام مراجعه کنید.

Instagram Insights - چیکاو

 

2. Hootsuite Analytics

Hootsuite Analytics به شما امکان می‌دهد تجزیه و تحلیل آماری اینستاگرام را با جزئیات بیشتری نسبت به Insights Instagram دنبال کنید.

Hootsuite Analytics - چیکاو

در این برنامه مواردی وجود دارد که داشبورد Hootsuite Analytics می‌تواند انجام دهد؛ اما اینستاگرام نمی‌تواند:

  • اطلاعاتی را که مدت زمان بسیار زیادی از آن‏ها گذشته است، به شما ارائه می‏دهد.
  • معیارها را در بازه های زمانی خاص مقایسه می‏کند تا دید واقعی نسبت به حساب خود پیدا کنید.
  • بر اساس داده های مربوط به میزان مشارکت، دسترسی و کلیک از طریق دیتا، بهترین زمان ارسال پست را به شما نشان می‌دهد.
  • گزارش‌های سفارشی قابل دانلود را می‌توانید ایجاد کنید.
  • می‌توانید با استفاده از معیارهای مورد نظر خود، عملکرد یک پست خاص را نگاه کنید.
  • می‌توانید زمان پاسخگویی به حساب خود را در مکالمات خود با مشتری کنترل کنید.
  • کامنت‏های اینستاگرام را بر اساس احساسات (مثبت یا منفی) رتبه بندی کنید.

3. Hootsuite Impact

همان‌طور که قبلاً گفتیم اصلاح استراتژی‏های شما و بهبود عملکرد یکی از دلایل مهم استفاده از تجزیه و تحلیل آماری اینستاگرام است.Hootsuite Impact می‌تواند توصیه های سفارشی سازی شده را برای اصلاح استراتژی شما بر اساس اهداف خاص شما ارائه دهد.

Hootsuite Impact - چیکاو

4.  Creator Studio

این ابزار یکی دیگر از ابزارهای تجزیه و تحلیل آماری کسب و کارها در اینستاگرام است. با این حال، Creator Studio به جای اینکه در تلفن همراه اجرا شود، در کامپیوتر شما نصب می‏شود. Creator Studio به شما امکان می‌دهد به بیشترین معیارهای اندازه گیری Instagram Insights دسترسی پیدا کنید، اما تحلیل‏های این برنامه فقط برای یک دوره هفت روزه است. یکی از ویژگی‌های تجزیه و تحلیل Creator Studio نمای Calendar است، جایی است که می‌توانید دقیقاً هنگام ارسال پست، کل آمارها را در اینستاگرام مشاهده کنید.  اگر عضو Collabs Brand Manager هستید، می‌توانید معیارهای مشارکت با نام تجاری خود را در Creator Studio دنبال کنید.

 5. Iconosquare

با Iconosquare می‌توانید بررسی حساب‌های کسب و کار خود را شروع کنید. این ابزار رایگان تجزیه و تحلیل اینستاگرام، داده هایی را درباره میزان دسترسی، تعامل، لایک، ذخیره و موارد دیگر فراهم می‌کند. همچنین این پلتفرم، اطلاعات در مورد چگونگی اندازه گیری معیارهای حساب اینستاگرام شما را با میانگین ارزیابی‏ها مقایسه می‏کند. همچنین Iconosquare نسخه آزمایشی داشبورد حرفه ای خود را ارائه می‌دهد. در این نسخه آزمایشی تمام معیارهای استاندارد را دریافت خواهید کرد: نرخ تعامل، تعداد فالوورها، داده های مربوط به استوری‏ها و غیره.

Iconosquare - چیکاو

 

6. Keyhole

Keyhole به همراه کلیه معیارهای متداول اینستاگرام، در تجزیه و تحلیل هشتگ Instagram و ردیابی کلمات کلیدی در اینستاگرام تخصص دارد. این ابزار برای پیگیری تبلیغات، هشتگ‏های برند دار و مسابقات اینستاگرام در زمان واقعی مفید است. همچنین هنگامی که با اینفلوئنسرها کار می‌کنید، این اپلیکیشن ابزاری مفید برای ردیابی تجزیه و تحلیل آماری اینستاگرام است.

Keyhole - چیکاو

 

 7. Phlanx

Phlanx یک ماشین حساب تعاملی رایگان و آسان است که در اینستاگرام استفاده می‏شود. نکته مفید این است که می‌توانید از این برنامه برای بررسی حساب خود یا شخص دیگری استفاده کنید. این بدان معناست که می‌توانید از این برنامه برای پیش نمایش اینفلوئنسرهای بالقوه و برندهای برجسته و معروف استفاده کنید. برای دیدن کل فالوورها، میزان تعامل و میانگین لایک و کامنتها در هر پست، فقط کافی است هر حساب اینستاگرام را تایپ کنید.

Phlanx - چیکاو

 

8. Facebook Ads Manager

اگر کمپین‌های پولی را در اینستاگرام اجرا می‌کنید، Facebook Ads Manager یک ابزار کلیدی برای تجزیه و تحلیل آماری حساب اینستاگرام شما است. این برنامه اطلاعات مربوط به عملکرد شما و هزینه‏هایی را که برای تبلیغات در برنامه‏های خانواده فیس بوک از جمله اینستاگرام انجام داده اید ، ارائه می‌دهد. می‌توانید اطلاعات مربوط به تبلیغات اینستاگرام خود را در Instagram Insights کسب کنید، اما برای انجام یک تحلیل دقیق در مورد هزینه، Ads Manager را هم استفاده کنید.

Facebook Ads Manager - چیکاو

اما چگونه می‌توان تجزیه و تحلیل آماری اینستاگرام خود را مشاهده کرد؟ به خاطر داشته باشید، برای دسترسی به تجزیه و تحلیل آماری اینستاگرام به یک پروفایل کسب و کار نیاز دارید. برای تحلیل پروفایل اینستاگرام خود باید با معیارهای پروفایل شروع کنید.

  1. در برنامه، به پروفایل خود بروید.
  2. روی سه خط در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید.
  3. روی Insights ضربه بزنید.
  4. یک بررسی از محتوای ارسال شده را مشاهده خواهید کرد، از جمله Accounts Reached، Content Interactions، Total Followers و Content Shared. در منوی بالا، می‌توانید این معیارهای اینستاگرام را در 7 روز گذشته یا 30 روز گذشته مشاهده کنید. فقط کافی است یکی از دو حالت را انتخاب کنید تا تحلیل کاملی از پروفایل خود داشته باشید.

برای مشاهده تحلیل پست، از صفحه تجزیه و تحلیل پروفایل، به سمت پایین بروید و به محتوایی که به اشتراک گذاشته اید بروید، سپس روی پیکان سمت راست کنار تعداد پست‌های خود کلیک کنید. در این بخش می‌توانید تجزیه و تحلیل پست‌های خود را مشاهده کنید.

با این کار لیستی از همه پست‌های شما ظاهر می‌شود که بر اساس معیاری که انتخاب کرده اید مرتب شده است. پیش فرض این بخش Reach است، اما شما می‌توانید از لیست طولانی معیارها از جمله Comments، Followers، Shared و موارد دیگر، هر کدام را که بخواهید، انتخاب کنید.

می‌توانید بازه های زمانی را از 7 روز تا 2 سال انتخاب کنید و بر اساس نوع پست (عکس‌ها، فیلم‌ها یا همه پست‌ها)، آن‏ها  را فیلتر کنید. همچنین می‌توانید با کلیک روی لینک View Insights در زیر پست، اطلاعات تجزیه و تحلیل آماری اینستاگرام را مربوط به هر پست اینستاگرام مشاهده کنید. با این کار یک باکس پاپ آپ ظاهر می‌شود که کل لایک‏ها، کامنت‏ها، ذخیره ها، اشتراک، پیام مستقیم، بازدید از پروفایل و Reach را نشان می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.