6 ایده کسب و کار اینستاگرام: چگونه در اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

آیا می‏خواهید یاد بگیرید که چگونه در اینستاگرام درآمد کسب کنید؟ اینستاگرام با 1 میلیارد کاربر فعال یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های رسانه اجتماعی است. از یک طرف عاشق اینستاگرام و ایجاد استوری و محتوای تصویری هستید. از طرف دیگر واقعاً مطمئن نیستید که چگونه ایده کسب و کار اینستاگرام خود را شروع کنید. نگران نباشید. ما در مورد فرصت‏ها و ایده های کسب درآمد تحقیق کردم تا شما کسب و کار خود را در اینستاگرام  شروع کنید و درآمدزایی مناسبی داشته باشید. همراه چیکاو باشید.

معرفی 6 ایده کسب و کار اینستاگرام

در این بخش از مقاله قصد داریم  6 ایده کسب و کار اینستاگرام را که پر درآمد هستند به شما معرفی کنیم.

 1. اینفلوئنسر اینستاگرام

وقتی نوبت به ایده کسب و کار اینستاگرام می‌رسد، ممکن است اینفلوئنسر اولین ایده ای باشد که به ذهن شما خطور ‏کند. به طور خلاصه می‌توانید از محبوبیت خود در اینستاگرام برای درآمدزایی استفاده کنید؛ بنابراین، اولین سرمایه گذاری بزرگ در اداره این کسب و کار، ایجاد یک جامعه با تعامل زیاد و جذاب است.

ایده کسب و کار اینفلوئنسر اینستاگرام - چیکاو

اینفلوئنسرهای اینستاگرام از طرفداران یکپارچه و سرسخت، حوزه کاری مشخص و مخاطبان هدف برخوردار هستند. به عنوان یک اینفلوئنسر، می‌توانید با تبلیغ محصولات و خدمات برندهای مختلف، اغلب از طریق محتوای حمایت کننده، درآمد کسب کنید. برندها ممکن است بابت این حمایت‏ها به شکل نقدی یا اعتبار پولی و یا به هر دو شکل به شما پرداخت کنند. طبق گفته فاکس بیزینس، پردرآمدترین اینفلوئنسرها در اینستاگرام افراد مشهوری مانند کایلی جنر و آریانا گراند هستند که میلیون‌ها دلار به ازای هر پست حمایتی دریافت می‏کنند.

طبق مرکز بازاریابی اینفلوئنسر، فاکتورهایی وجود دارند که بر درآمد شما به عنوان یک اینفلوئنسر تأثیر می‌گذارند، از جمله دسترسی به تعداد فالوورها، روش تبلیغ، ارسال فیلم یا عکس، هزینه واسطه بودن و غیره. از میان تمام پلتفرم‏های رسانه های اجتماعی، اینستاگرام بهترین پلتفرم برای بازاریابی اینفلوئنسر است. میزان دریافت از برندها توسط اینفلوئنسرها بستگی ب تعداد فالوورها دارند. هر چه تعداد فالوورها بیشتر باشید هزینه تبلیغات بالاتر می‏رود.

مسلماً شما یک شبه به سطوح بالا فالوورها نخواهید رسید. شما باید به کار در یک حوزه خاص ادامه دهید و دائماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. شما همچنین باید محتوای جذاب ایجاد کنید که بیشترین تعاملات مثل لایک، کامنت و اشتراک پست‏ها را ایجاد کند.

 2. محصولات خود را بفروشید:

یکی از ایده های جالب کسب و کار در اینستاگرام فروش محصولات خودتان است. ارتقا و تبلیغ کسب و کار الکترونیک شما در شبکه های اجتماعی نه تنها باعث گسترش نام تجاری شما می‌شود بلکه باعث ترویج یک حس اتحاد در بین مخاطبان هدف شما می‌شود.

اینستاگرام برای کسب و کار شما فوق العاده جالب است؛ زیرا می‌توانید هر محصولی را تبلیغ کنید مثل محصولات غذایی، وسایل آشپزخانه، دکوراسیون منزل، وسایل الکترونیکی، لوازم آرایشی و سایر محصولات. حتی می‌توانید محصولات و خدمات دیجیتال مانند دوره ها و آموزش‏های آنلاین، کتاب‌های الکترونیکی، پادکست‌ها و موارد دیگر را در اینستاگرام بفروشید.

ایده کسب و کار؛ محصولات خود را بفروشید - چیکاو

 3. بازاریابی وابسته (affiliate marketing)

اگر می خواهید منبع درآمد منفعل داشته باشید ، اجرای بازاریابی وابسته در شبکه های اجتماعی می‌تواند یکی از بهترین ایده های کسب و کار اینستاگرام باشد.

به عنوان یک بازاریاب شرکت وابسته، کار شما تبلیغ محصولات در پست‌ها و استوری‏های اینستاگرام شما است. محتوا باید با لینک وابسته همراه باشد. وقتی فالوورهای شما روی آن پیوند کلیک می‌کنند و محصولی را که تبلیغ می‌کنید خریداری می‌کنند، در واقع شما بدون پرداخت هزینه از آن‌ها، کمیسیون دریافت می‌کنید.

کار، بر روی یک حوزه کاری برجسته یا صنعت خاص ضروری است، بنابراین می‌توانید ایده های مناسبی را برای تولید محتوای کسب و کار مورد نظر ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر لباس و اکسسوری را تبلیغ می‌کنید، نوشتن در مورد ظروف آشپزی یا وسایل الکترونیکی منطقی نیست. همچنین، شما با مخاطب هدف کار خواهید کرد، بنابراین مطمئن شوید که مطالب شما برای کسب و کار بازاریابی وابسته شما مناسب است.

برای شروع کسب درآمد در اینستاگرام با بازاریابی شرکت‌های وابسته، باید یک شبکه وابسته را برای کار انتخاب کنید. شبکه ایجاد شده در بازاریابی وابسته، یک برند به عنوان یک لینک قابل پیگیری برای محصول، به شما می‌دهد تا بتوانید به راحتی تعداد کلیک‌ها را برای هریک از محصولات بسازید و فروش‌های خود را انجام دهید. ممکن است به ازای تعداد کلیک بازدیدکنندگان از طریق لینک شما به وبسایت محصول، یا به ازای فروشی که از طریق لینک وابسته انجام می‌دهید، مبلغی به شما پرداخت شود.

ایده کسب و کار بازاریابی وابسته (affiliate marketing) - چیکاو

همچنین عاقلانه است که سودآورترین حوزه ها را برای بازاریابی وابسته در اینستاگرام انتخاب کنید. به گفته TrendHero، بهترین حوزه‏ها که از این طریق در اینستاگرام کسب درآمد می‌کنند عبارتند از:

  • سلامتی و تندرستی
  • زیبایی
  • مد
  • شیوه زندگی
  • کسب و کار
  • حیوانات خانگی و حیوانات
  • غذا و آشپزی
  • مسافرت

4. دراپ شیپینگ (Dropshipping)

دراپ شیپینگ یکی دیگر از گزینه های محبوب است که جز ایده کسب و کار اینستاگرام محسوب می‏شود. این نوع کسب وکار به فرآیند فروش محصولات در فروشگاه آنلاین شما اشاره دارد؛ اما تأمین کننده یا تولید کننده شما به جای نگهداری موجودی فیزیکی محصولات، سفارش‌ها را مستقیماً برای مشتریان شما ارسال می‌کند.

این ایده یک روش شگفت انگیز برای اداره یک تجارت آنلاین است؛ زیرا شما مجبور نیستید با موجودی و فضای ذخیره سازی سر و کار داشته باشید. به علاوه، تولید کننده مسئول حمل و نقل و تحویل کالا است. شما می‌توانید قیمت‌های کالا را تعیین کنید و فقط مبلغ هزینه را به تولید کننده پرداخت کنید. بقیه مبلغ به عنوان سود به شما تعلق خواهد گرفت.

برای شروع کار با دراپ شیپینگ در اینستاگرام، ابتدا باید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید (Shopify یک گزینه محبوب برای این کار است). سپس محصولی را که می خواهید بفروشید، شناسایی کرده و در فروشگاه خود معرفی کنید. سپس می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را در bio Instagram خود لینک دهید و محصولات موجود را در پست‌ها و استوری‏های خود تبلیغ کنید.

 5. مدیر اینستاگرام

اگر در ساخت محتوای تجاری اینستاگرام هوشمند هستید، کار به عنوان مدیر اینستاگرام می‌تواند یک ایده کسب و کار اینستاگرام مناسب برای شما باشد. در این نوع کسب و کار، شما اساساً خدماتی را برای مدیریت حساب اینستاگرام یک شخص یا برند ارائه می‌دهید. بعضی از افراد وقت ندارند که روی غنی سازی پروفایل اینستاگرام خود تمرکز کنند. ایجاد محتوا و پاسخ به نظرات واقعاً وقت‌گیر است. به همین دلیل است که آن‌ها مدیریت اینستاگرام را به افرادی واگذار می‌کنند که وقت و مهارت لازم برای انجام این کار را دارند.

مدیران موفق اینستاگرام علاقه زیادی به ظرافت در کار، سازماندهی و مهارت در مدیریت زمان دارند. همچنین استفاده از بهترین روش‌ها در مدیریت اینستاگرام، مانند استفاده از هشتگ‏های مناسب، پاسخ به نظرات و پیام‌ها و ایجاد حس یکپارچگی بین کاربران در حساب کاربری ضروری است.

 6. منتقد محصولات

نقد محصولات در اینستاگرام نیز یکی از ایده های خوب کسب و کار در اینستاگرام است. این ایده کسب و کار اینستاگرام بیشتر مناسب افرادی است که در زمینه ای مشخص و برجسته اطلاعات کافی دارند. این نوع کسب و کار اساساً با خرید محصولات جدید و سپس بررسی آن‌ها در حساب اینستاگرام شما انجام می‏شود. بررسی‌ها و نقدها ممکن است در قالب ویدئو، مجموعه عکس‌ها و کپشن‏ها انجام شوند یا در استوری‏های اینستاگرام ارسال شوند.

نکته جالب‌تر در مورد این ایده کسب و کار اینستاگرام این است که وقتی شما به عنوان یک نقاد صادقانه و منصفانه محصولی معرفی کردید، برندها و شرکت‌ها به زودی برای بررسی محصولات خود با شما تماس خواهند گرفت. این ایده یک روش جالب برای جلب توجه محصولات جدید و ایجاد تعامل بیشتر با فالوورهای شما است. بعلاوه، اگر این مورد را با بازاریابی وابسته ترکیب کنید، مطمئناً می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.