اصطلاحات اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام می تواند بستر مناسبی برای به اشتراک گذاری و مشاهده خاطرات با خانواده و دوستان، محتوای چهره های عمومی مورد علاقه شما و محصولات جالب مشاغل در سراسر جهان باشد. اینستاگرام بر اساس مباحث مورد علاقه شما، صفحهاکسپلورر شما را شخصی سازی می کند. با بیش از 1 میلیارد کاربر ماهانه، پیدا کردن محتوا در این شبکه اجتماعی برای هر چیزی بسیار آسان است. اصطلاحات اینستاگرام بسیار زیاد است، که برای استفاده از این شبکه اجتماعی و بهره گیری از تمام امکانات آن؛ باید با معنی اصطلاحات اینستاگرام آشنا شوید. بدین جهت ما در اینجا به معرفی و توضیح مهم ترین اصطلاحات اینستاگرامی پرداخته ایم. اگر می خواهید از معنی اصطلاحات اینستاگرام و کاربردهای آن اطلاعات کاملی را به دست آورید، با ادامه متن همراه چیکاو باشید.

برای نصب و راه اندازی برنامه اینستاگرام، مقاله آموزش نصب اینستاگرام را مطالعه کنید.

آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام فارسی و انگلیسی

نام کاربری( user name)

نام کاربری از اولین اصطلاحات اینستاگرامی است که برای  نحوه شناسایی افراد در اینستاگرام است. هنگام ایجاد حساب کاربری خود، از شما خواسته می شود یک نام کاربری ایجاد کنید.

نام کاربری شما در بالای پستی که ارسال می کنید و پروفایل شما و همچنین در کنار هر کامنت یا لایکی که می کنید، نشان داده می شود.

نام کاربری شما نهایی نیست و در هر زمان قابل تغییر است.

  • این پیام رسان مدام در حال به روزرسانی می باشد. به همین دلیل هر روز قابلیت های فعلی آن بهبود یافته و امکانات جدیدی به آن اضافه می شود. برای دسترسی به تمامی آموزش های مفید در این زمینه به دسته بندی آموزش اینستاگرام مراجعه کنید.

پروفایل(profile)

پروفایل از دیگر اصطلاحات در اینستاگرام است که آن را بسیار شنیده اید.پروفایل از اصطلاحات اینستاگرام و تلگرام است که برای همه آشنا می باشد. پروفایل شما جایی است که به مردم می گویید شما کی هستید و دوست دارید چه چیزی را ارسال کنید. هنگامی که بر روی گزینه “ویرایش پروفایل خود” کلیک می کنید، می توانید نام خود را به بیوگرافی خود اضافه کرده و هر آنچه را که می خواهید درباره خود بنویسید.

اصطلاحات پروفایل اینستاگرام - چیکاو

پروفایل اینستاگرام

حساب عمومی(public account)

تنظیم حریم خصوصی در حالت عمومی، بدان معنی است که هر کسی می تواند پست های شما و عکس هایی را که افراد شما را برچسب گذاری کرده اند مشاهده کند، حتی اگر آنها شما را دنبال نکنند. در بخش تنظیمات، می توانید حساب خود را به صورت عمومی یا خصوصی تنظیم کنید.

حساب خصوصی( private account)

وقتی تنظیمات حساب خصوصی را فعال می کنید، افرادی که شما را دنبال نمی کنند، همچنان می توانند پروفایل شما (بیو و نام کاربری) را پیدا و مشاهده کنند اما نمی توانند به پست های شما یا استوری ها دسترسی پیدا کنند.

پست (post)

پست را می توان از اصطلاحات اینستاگرام reach به شمار آورد. زیرا که بر میزان reach  پیج شما تاثیر می گذارد. پست ها، عکس ها و فیلم هایی هستند که برای به اشتراک گذاشتن در اینستاگرام انتخاب می کنید. برای ایجاد یک پست، زبانه علامت مثبت را در پایین صفحه انتخاب کنید و حداکثر ده عکس یا فیلم از گالری تلفن خود انتخاب کنید یا یکی از آنها را با دوربین بگیرید.

سپس، شما می توانید فیلم ها را ادیت کنید، عکس ها را ویرایش کنید و فیلترها را اضافه کنید. قبل از اشتراک، می توانید کپشن بنویسید، سایر کاربران را برچسب گذاری کنید( تگ کنید)، مکانی را تعیین کنید.

پست در اینستاگرام - چیکاو

استوری (Story)

استوری از جمله اصطلاحات اینستاگرام با معنی است که معنی فارسی آن داستان است. استوری ها مشابه پست ها هستند، اما بعد از 24 ساعت از بین می روند. شما می توانید  استوری دیگران را در بالای صفحه اصلی مشاهده کنید، یا با دیدن پروفایل کاربر و فشار دادن عکس پروفایل آنها وقتی دور آن صورتی است، استوری های دیگر کاربران را ببینید.

استوری هایلایت (story highlight)

هایلایت استوری از جمله جدیدترین اصطلاحات اینستاگرام که بسیار جذاب است. این بخش به شما امکان می دهد استوری های خود را دائمی کنید. می توانید استوری های جداگانه ای را با هم هایلایت کنید. به عنوان مثال، من دیده ام که افراد با عکس های مربوط به تعطیلات اخیر یا یک رویداد ویژه، استوری های خود را هایلایت می کنند.

هشتگ (hashtag)

هشتگ  برای ارسال متن یا نظر شما استفاده می شوند. آنها می توانند به سایر کاربران در جستجوی پست های شما در هنگام جستجو در اینستاگرام کمک کنند، اما تنها در صورتی که حساب یا اکانت شما عمومی باشد.

هنگامی که در حال ساخت یک پست هستید و یک هشتگ قرار می دهید، می توانید ببینید که چند پست دیگر با استفاده از همان هشتگ ارسال شده است. برخی از هشتگ ها ممکن است میلیون ها پست، با استفاده از آنها داشته باشند.استفاده از هشتگ های محبوب شانس یافتن پست شما توسط افراد را افزایش می دهد. هنگام جستجوی در بخشاکسپلورریا با کلیک روی هر هشتگی در کپشن یا نظرات یک پست، می توانید پست های سایر کاربران را با آن هشتگ پیدا کنید.

هشتگ را می توان از اصطلاحات اینستاگرام بیزینس دانست، زیرا که برای پیج ها و صفحات بیزینسی و تجاری کاربرد بیشتری دارد و تاثیر گذاری فوق العاده ای خواهد داشت؛ البته که در انواع صفحات از هشتگ استفاده می شود.

اصطلاح هشتگ (hashtag) اینستاگرام - چیکاو

تگ کردن (tag people)

این نوع از اصطلاحات اینستاگرام برای زمانی به کار می رود که شما عکس یا ویدیویی را ارسال می کنید که شخصی در آن حضور داشته باشد. برای این کار می توانید گزینه ” tag people ” را در هنگام به اشتراک گذاری محتوا انتخاب کنید.

تگ کردن در اینستاگرام / اصطلاحات اینستاگرام - چیکاو

کاوشگر یا اکسپلورر اینستاگرام (explorer)

اکسپولر از جمله دیگر  اصطلاحات اینستاگرام است که بیشتر کاربران آن را می شناسند. توسط یک ذره بین نشان داده می شود، به شما امکان می دهد پست ها و داستان های توصیه شده یا پرطرفدار را مشاهده کنید. با استفاده از فیلترهای بالای صفحه (مثلاً موسیقی، شوخ طبعی، DIY، فروشگاه) می توانید محتوا را براساس موضوع مشاهده کنید.

وقتی می خواهید مورد خاصی را در زیر برگه Top جستجو کنید، سابقه جستجوی اخیر شما ظاهر می شود، از جمله هشتگ هایی که اغلب از آنها استفاده می کنید. برگه people  به شما امکان می دهد سایر کاربران را با نام کاربری یا نام کامل جستجو کنید. برگه   gat به شما امکان می دهد پست ها را با هشتگ خاص جستجو کنید. برگه Places به شما امکان می دهد پست های ایجاد شده در مکان های مختلف را جستجو کنید.

کاوشگر یا اکسپلورر اینستاگرام (explorer) - چیکاو

کاوشگر یا اکسپلورر اینستاگرام

 

فالو کردن (Follow)

وقتی کسی شما را دنبال می کند، پست های شما بخشی از صفحه اصلی او می شود. اگر حساب خود را خصوصی کنید، فرد باید درخواست پیگیری را برای شما ارسال کند که می توانید آن را بپذیرید یا رد کنید. اگر شخصی شما را دنبال کند، ممکن است بتواند ببیند کدام پست ها را اخیراً پسندیده اید یا درباره آنها نظر داده اید.

برای فالو کردن شخصی، از پروفایل وی بازدید کنید و “follow” را انتخاب کنید. اگر این مورد به   “request”  تبدیل شود، با یک حساب خصوصی روبرو هستید. در این صورت، هنگام پذیرش کاربر به شما اطلاع داده می شود.

برای لغو فالو کردن شخصی یا به اصطلاح آنفالو کردن آن، به پروفایل وی بروید و روی دکمه ” follow” کلیک کنید. از آنجا می توانید شخصی را آنفالو  کنید، پست های او را نادیده بگیرید یا تعامل وی با حساب خود را محدود کنید. اگر می خواهید بدون مسدود کردن شخصی، تماس خود را کاهش دهید، اینها گزینه های خوبی است.

فالو کردن (Follow) - چیکاو

فالو کردن در اینستاگرام

 

لایک (like)

اگر از پست شخص دیگری لذت می برید، شاید زیبا، خنده دار یا موردی باشد که با آن موافق هستید؛ می توانید با لایک کردن  آن را نشان دهید. این کار را با دو ضربه سریع روی پست یا ضربه زدن به قلب زیر پست شخص انجام دهید. اگر تصادفی پستی را لایک کردید و از لایک کردن آن پشیمان شدید، فقط کافیست قلب قرمز رنگ شده را در پایین آن دوباره فشار دهید.

این مورد از اصطلاحات اینستاگرام در برخی دیگر از شبکه های اجتماعی نیز کاربرد دارد.

اصطلاحات اینستاگرام / لایک کردن - چیکاو

کامنت (comment)

کامنت از پرکاربرد ترین اصطلاحات اینستاگرام است. برای اظهار نظر و یا کامنت گذاشتن در مورد پست شخصی، علامت چت زیر پست را فشار دهید، نظر خود را بنویسید و سپس ارسال کنید. به خاطر داشته باشید که نظرات ناشناس نیستند و افراد می توانند نظرات را به عنوان نامناسب گزارش دهند. (حتی با داشتن یک حساب خصوصی، هر نظری که می نویسید عمومی است)

کامنت (comment) اینستاگرام - چیکاو

 

بلاک (Block)

بلاک نیز یکی از اصطلاحات اینستاگرام و تلگرام و همچنین  هر نوع شبکه اجتماعی دیگر است. در اینستاگرام زمانی که نمی خواهید کسی به تصاویر شما دسترسی داشته باشد یا بتواند حساب شما را جستجو کند، با رفتن به پروفایل وی، ضربه زدن روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست و انتخاب “مسدود کردن”، او را مسدود یا بلاک  کنید. در هر زمان می توانید این عملکرد را به حالت قبل برگردانید و وی را از بلاک کردن در آورید.

  • تاکنون با بخشی از مفاهیم مربوط با این پیام رسان محبوب آشنا شده اید. هم اکنون شما را دعوت می کنیم که مقاله مربوط به آموزش اصطلاحات توییتر را نیز مطالعه کرده و با 30 تا از جدید ترین مفاهیم مربوط به توییتر آشنا شوید.

بلاک کردن در اینستاگرام

 

IGTV (تلویزیون اینستاگرام)

به طور معمول، فیلم ها در اینستاگرام در 1 دقیقه محدود می شوند، اما IGTV به شما امکان می دهد فیلم ها را با هر مدت زمانی ارسال کنید. فالوورهای  شما همچنین می توانند با فیلم های IGTV شما متفاوت برخورد کنند. در حالی که فقط پیش نمایش  برای  آنها نشان داده می شود، آنها می توانند بخش بیشتری از فیلم را تماشا کرده و از طریق ویدیو را پیمایش کنند (عملکردی که در پست های عادی ویدیو وجود ندارد).

برای ایجاد فیلم برای IGTV بیش از یک دقیقه، باید فیلم ها را در برنامه دیگری ضبط و ویرایش کنید زیرا عملکرد ضبط ویدیوی اینستاگرام به شما امکان نمی دهد از یک دقیقه بیشتر شود. پس از انتخاب ویدیویی که می خواهید به IGTV ارسال کنید، می توانید از شکل ظاهری آن پیش نمایش بگیرید و یک عکس روی ویدئو برای کاور، عنوان و توضیحات را اضافه کنید

تیک آبی

ممکن است تیک آبی اینستاگرام از جذاب ترین اصطلاحات اینستاگرام است، که آن را می توانید در پروفایل شخصیت های عمومی، سازمان ها و مارک های تجاری مشاهده کنید. این نماد به این معنی است که اینستاگرام هویت کاربر را تایید کرده است و آنچه مشاهده می کنید محتوای معتبری است.

در این بخش سعی کردیم مهم ترین اصطلاحات اینستاگرام به انگلیسی، بیان شود.  زیرا معمولا اصطلاحات اینستاگرام به فارسی بیان نمی شود و با همان  واژه های انگلیسی رواج دارد.

منبع منبع
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

127 نظرات
  1. عباس می گوید

    من اینستا رو نصب کردم وقتی میزنم که واردش بشم مینویسه در حال دانلود زبان فارسی بعد چند دقیقه مینویسه اینستا گرام فارسی شما دانلود نشد وبعد نوشته ای میاد مینویسه دانلود اینستا به زبان انگیلیسی وقتیم میزنم رو انگیلیسی بعد چند لحظه نوشته انگیلیستی میاد که میزنم روش بر می گرده به صفحه قبلی چکار باید کنم

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      جدید ترین نسخه اینستاگرام را با فیلتر شکن روشن از گوگل پلی دانلود کنید.

  2. ناشناس می گوید

    لطفا درباره محدودیت لایک و کامنت اینستاگرام هم توضیح بدین. سپاس

    1. چیکاو می گوید
  3. صفری می گوید

    ممنونم از راهنمایی هاتون
    استوری اینستاگرام باید عکس چند در چند باشه؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.
      بهترین سایز استوری اینستاگرام

  4. اصلان می گوید

    سلام دایرکت اینستاگرام برای من نمایش داده نمیشه. لطفا کمکم کنید

    1. چیکاو می گوید
  5. چم چاره می گوید

    فن پیج اینستاگرام چیست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      منظور از فن پیج همان پیجی است که هواران یک برند یا هنرمند و… با همان موضعیت پیج اصلی ارائه می کنند.

  6. عراقی می گوید

    ببخشید عکس پروفایل اینستاگرام من تغییر نمی کنه. نتم هم ضعیف نیست

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      مشکل تغییر نکردن عکس پروفایل اینستاگرام دلایل مختلفی دارد که در مقاله زیر به طور کامل توضیح داده شده است.
      چرا عکس پروفایل اینستاگرام من تغییر نمی کند؟

  7. کوکب عسکری می گوید

    ببخشید وقتی می گویند که اینستاگرام لایت داریم یعنی چه

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز به مقاله زیر مراجعه کنید؟
      اینستاگرام لایت چیست ؟

  8. تهرانی اصل می گوید

    دی اکتیو کردن اینستاگرام به چه معنایی هست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دی اکتیو به معنای حذف موقت و قابل برگشت اکانت اینستاگرام می باشد.
      آموزش دی اکتیو کردن اینستاگرام

  9. مانیا می گوید

    لایو چهار نفره اینستاگرام چگونه است؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      برای آموزش لایو چهار نفره اینستاگرام به مقاله زیر سربزنید.
      قابلیت لایو چهار نفره اینستاگرام

  10. عتیق سلطانی می گوید

    چحوری دنبال کننده هام فقط عکس هام رو ببین و بقیه نبینن؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      برای شخصی کردن پیج اینستاگرام خود از بخش تنظیمات ( settings )، گزینه Private Account را فعال کنید.

  11. طبیبی می گوید

    ببخشید میشه آموزش استفاده از دایرکت اینستاگرام رو هم آموزش بدید

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      برای آموزش استفاده از دایرکت اینستاگرام به مقاله زیر سر بزنید.
      استفاده حرفه ای از دایرکت اینستاگرام

  12. ملیکا افسری می گوید

    تفاوت تگ کردن و منشن کردن در اینستاگرام چیست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      معنی تگ کردن این است که اکانت اینستاگرام یک کاربر دیگر را به تصویری که در پروفایل خود آپلود می‌کنید، اضافه کنید.
      منشن کردن به معنی اشاره کردن است که با @ انجام می شود .
      به عنوان مثال شما وقتی می خواهید یک عکس را در اینستاگرام خود منتشر کنید دوستتان را روی عکس تگ می کنید و شخص دیگری را در کامنت منشن می کنید.

  13. عوض زاده می گوید

    داخل هر پست اینستاگرام چند تا عکس میتونیم بزاریم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      داخل هر پست ورقه ای اینستاگرام امکان استفاده از 10 عکس یا ویدئو می باشد.

  14. حاتمی می گوید

    سلام
    وقت بخیر
    لطفا آموزش اینستاگرام روی مرورگر رو هم بگید

    1. چیکاو می گوید
  15. Eda می گوید

    آیدی اینستاگرام چیست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      آیدی اینستاگرام همان نام کاربری هست که انتخاب می کنید .

  16. سمانه می گوید

    من میتونم روی کامپیوترم هم اینستاگرام داشته باشم؟ یعنی برم داخل همین حسابی که با گوشیم دارم!

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      بله از طریق سایت اینستاگرام وارد اکانتتون بشید .

  17. Mahdi می گوید

    سایز عکسی که میزاریم برای کاور IGTV باید چقدر باشه؟

    1. چیکاو می گوید
    2. جمالی می گوید

      عالی
      مفید
      کامل
      جامع

      1. چیکاو می گوید

        سلام
        موفق و پیروز باشید دوست عزیز .

  18. طلایی می گوید

    پروف در اینستاگرام به چه معناست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام
      به معنی عکس پروفایل یا همان تصویر نمایه می باشد .

  19. Ehaam می گوید

    چجوری پیج اینستاگرام رو قفل کنم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      وارد بخش تنظیمات ( settings ) اینستاگرام شوید .
      از پایین صفحه گزینه Private Account را انتخاب کنید .

  20. ماهینی می گوید

    سلام بعضی اصطلاحات داخل اینستاگرام و توییتر مشترکه کاربردشون هم یکی هست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      بله همینطوره .
      <strong>آشنایی با 30 اصطلاح توییتری مهم

  21. فروغی می گوید

    سلام این توضیحی که درباره تیک آبی اینستاگرام دادید میشه بیشتر توضیح بدین دربارش

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      ما در یک مقاله به طور کامل درباره شرایط و روش دریافت تیک ابی اینستاگرام توضیح دادیم . به مقاله زیر مراجعه کنید .
      آموزش دریافت تیک آبی اینستاگرام

  22. الهام کاظمی می گوید

    مثلا زبان رسمی مردم کشور ما فارسی هست اما هیچکسسس یه مقاله درست درباره نصب اینستاگرام فارسی نزاشته همه انگلیسی نوشتن. ای بابا

    1. چیکاو می گوید

      سلام الهام عزیز
      مقاله زیر آموزش مرحله به مرحله نصب اینستاگرام فارسی هست .
      راهنمای کامل نصب اینستاگرام فارسی

  23. 6060 می گوید

    private account معنیش چیه؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      همانطور که در مقاله ” اصطلاحات اینستاگرام چیست ؟ ” گفته شد : وقتی تنظیمات حساب خصوصی را فعال می کنید، افرادی که شما را دنبال نمی کنند، همچنان می توانند پروفایل شما (بیو و نام کاربری) را پیدا و مشاهده کنند اما نمی توانند به پست های شما یا استوری ها دسترسی پیدا کنند.

  24. محمد کاظم می گوید

    آنفالو یعنی چه؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      آنفالو کردن در اینستاگرام متضاد عمل فالو کردن است.
      زمانی که شما پیج شخصی را فالو می کنید، در صفحه شما پست ها و استوری هایش نمایش داده می شود و با آنفالو کردن، دیگر پست ها و استوری هایش برایتان نشان داده نمی شود .

  25. نقی می گوید

    سلام. مرسی از اصطلاحات اینستاگرامی که گفتید. اگر میشه بگین چیکار کنم که پیجم بره اکسپلور؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از اینکه مقاله آموزش اصطلاحات اینستاگرام برای شما مفید بوده است خوشحالیم .
      برای آموزش ترفند های رفتن پیج به اکسپلور به مقاله زیر مراجعه کنید .
      چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم ؟

  26. پری می گوید

    سلام خسته نباشید من نمیتونم وارد اخرین امدیت اینستا بشم اصلا وارد حسابم نمیشه و اون دایره هی میچرخه با شکن هم امتحان کردم نشد ورژن پایین هم ک میریزم نه میتونم پست بزارم نه استوری چ کنم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      برنامه اینستاگرام را حذف کرده و جدید ترین برنامه را دانلود و نصب کنید .
      از طریق تنظیمات گوشی موبایل ، حافظه پنهان اینستاگرام را پاک کنید .
      علی الحاسب می توانید از مرورگر کامپیوتر خود برای وارد شدن به اینستاگرام استفاده کنید . ( آموزش اینستاگرام وب )
      از طریق سایت اینستاگرام پیج خود را دی اکتیو کرده و مجددا اکتیو کنید . ( آموزش گام به گام دی اکتیو کردن اینستاگرام )

  27. ابودر ریحانی می گوید

    سلام
    چرا زیر بعضی پیج ها نوشته فلاپ نکنید. فلاپ ممنوع؟ فلاپ در اینستاگرام یعنی چی؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      فلاپ به معنی بحث ها و صحبت هایی هست که باعث جدال بشه . مثلا بحث های نژادپرستانه یا سیاسی .

  28. خیابانی می گوید

    سلام ممنونم از مقاله کاملتون. لطفا بگید چحوری اینستاگرام روی کامپیوتر داشته باشم؟ نمیخوام نصب کنم البته.

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم .
      برای اینکه روی کامپیوتر اینستاگرام داشته باشید اما اپلیکیشن نصب نکنید باید از مرورگر استفاده کنید . به مقاله اینستاگرام وب مراجعه کنید .

  29. مهران می گوید

    سلام سایز پست اینستاگرام چقدر باید باشه

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز ما داخل مقاله راهنمای کامل سایز پست اینستاگرامبه طور کامل درباره ستیز عکس و فسلم اینستاگرام توضیح دادیم .

  30. فاطی می گوید

    چجوری میتونم پروفایل اینستاگرام بقیه رو دانلود کنم؟

    1. چیکاو می گوید
  31. محلقا می گوید

    اصطلاحات اینستاگرام فارسی و انگلیسی توضیح بدین من شدیدا نیاز دارم.

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز ما در این مقاله به طور کامل اصطلاحات اینستگرام فارسی و انگلیسی را برای شما آورده ایم . مقاله را مطالعه کنید و درصورتی که پاسخ سوالات خود را نیافتید از طریق کامنت سوالاتتان را از ما بپرسید .

  32. Danial می گوید

    سلام. روز بخیر. لطفا آموزش دانلود استوری های اینستاگرام رو هم بگین. خدا قوت

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز ما آموزش تکنیک های دانلود عکس و فیلم از اینستاگرام رو برای شما در لینک زیر قرار دادیم . شما به کمک لینک زیر می تونید پست و لایو و استوری اینستاگرام دانلود کنید .
      https://chikav.ir/1399/08/08/download-from-instagram/

  33. معتمدآریا می گوید

    سلام من تازه اینستاگرام نصب کردم اما الان ریپورت شدم لطفا راهنماییم کنید

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز دلایل زیادی باعث بلاک و ریپورت شدن پیج اینستاگرام شما میشه . شما باید اول بررسی کنید دلیل ریپورت شدنتون رو پیدا کنید سپس راهکار های ارائه شده رو عملی کنید . برای آموزش رفع بلاک و ریپورت پیج اینستاگرام به لینک زیر مراجعه کنید .
      https://chikav.ir/1399/05/13/troubleshooting-instagram-blocking-and-reporting/

  34. Bahador می گوید

    سلام. ریپلای چیه و اینکه چجوری میتونم استوری اینستاگرام یک نفر رو ریپلای بزنم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      ریپلای به معنی پاسخ دادن به استوری اینستاگرام هست . شما وقتی استوری یک نفر رو نگاه می کنید و نظرتون رو واسش تایپ می کنید در اصل استوریش رو ریپلای زدین .

  35. Tn می گوید

    سلام فن پیج یعنی چی؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      فن پیج یا پیج هواداری در اصل برای افراد معروف ، برند ها و… از اطرف اشخاص عادی زده میشه . موضوع و هدف آن معرفی پیج اصلی هست.

  36. Zahra jalali می گوید

    سلام وقت بخیر. کپشن اینستاگرام یعنی چی ?

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز شما هر پستی که داخل اینستاگرام به صورت عکس یا ویدئو منتشر کنید معمولا یک متن هم برای توضیح پست خودتون در نظر می گیرید به این متن caption گفته میشه .

  37. کریم می گوید

    سلام من میخوام یه استوری بذارم اما 3 تا از فالور هام نبینن باید چیکار کنم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      باید از تنظیمات وارد privacy بشید بعد از بخش استوری اون سه نفر رو از استوری hide کنید .

  38. عمادالدین می گوید

    سلام. ویو استوری اینستاگرام به چه معنی هست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام ویو به معنی دیدن هست . یعنی کسانی که استوری شما رو دیدن .

  39. Noohi می گوید

    سلام. من تازه اینستاگرام نصب کردم. میخواستم بپرسم از کجا باید بفهمم چه کسانی میان و پروفایل منو چک میکنن؟

    1. چیکاو می گوید
  40. قاسم می گوید

    سلام چرا استوری های اینستاگرام من هایلایت نمیشن؟!

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز دقت کنید که تنها استوری هایی هایلایت می شوند که 24 ساعت بمانند و شما قبل از 24 ساعت آنها را پاک نکنید .

  41. گلچین می گوید

    خیلی اصطلاحات خوبی بود. مرسی ?

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم .

  42. طالبی می گوید

    سلام. من بخاطر موقعیت کاریم تازه وارد فضای اینستاگرام و توییتر شدم و آشنایی زیادی ندارم. البته اصطلاحات اینستاگرام خیلی واسم مفید بود. لطفا اصطلاحات توییتر رو هم آموزش بدید…

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      برای آموزش 30 اصطلاح توییتری به لینک زیر مراجعه کنید . موفق باشید .
      https://chikav.ir/1399/08/11/twitter-idioms/

  43. نانسی می گوید

    مقالتون رو خوندم. ممنون ❣️ اما من هنوز معنی بعضی از اصطلاحات اینستاگرام رو نمیدونم ?

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز در آپدیت های بعدی اصطلاحات بیشتری آموزش خواهیم داد .
      شما می تونیدمعنی هر اصطلاحی که نمیدونید رو داخل کامنت از ما بپرسید .

  44. محمد یاسین می گوید

    سلام. ممنون از سایت خوبتون. معنی truuu داخل استوری اینستاگرام چی هست؟

    1. محمد پورمحمد می گوید

      سلام محمد یاسین عزیز
      کلمه truuu که در استوری های اینستاگرام مشاهده می شود، در واقع همان واژه True است که معنای “درست، صحیح” می دهد.

  45. زرین پژوه می گوید

    سلام سعی کنید اصطلاحات بیشتری را توضیح دهید

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      ما در این مقاله سعی کردیم تا کاربردی ترین اصطلاحات ایننستاگرام رو برای شما جمع آوری کنیم . همچنین مقاله در آپدیت های بعدی اصطلاحات بیشتری رو پوشش خواهد داد .
      دوست عزیز اگر شما اصطلاح خاصی مد نظرتون هست با ما به اشتراک بگذارید .

  46. mah می گوید

    سلام. روز بخیر. ببخشید میخواستم بپرسم معنی mood داخل استوری های اینستاگرام چی هست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز استیکر mood که داخل استوری اینستاگرام هست در دیکشنری به معنی روحیه آمده است . بنابراین اگر شخصی روی استوری اینستاگرام خود از کلمه مود استفاده کرده است یعنی تصویر بیانگر روحیه فرد می باشد .

  47. صادقیان می گوید

    سلام. وقت بخیر. اگر یه توضیح درباره اکسپلور اینستاگرام بدین ممنون میشه

    1. محمد پورمحمد می گوید

      سلام و درود
      اکسپلور اینستاگرام بخش پر بازدید اینستاگرام است که پست ها و استوری های مرتبط با فالوور هایتان و یا علاقه مند های شما، نمایش داده می شود. همچنین از طریق این بخش این امکان فراهم است که در دنیای اینستاگرام سرچ بزنید و پیج ها و هشتگ های مد نظرتان را پیدا کنید.

  48. mersede می گوید

    سلام. ممنونم از سایت خوبتون. شات کردن یعنی چی؟

    1. محمد پورمحمد می گوید

      سلام دوست عزیز
      اصطلاح شات کردن در اینستاگرام به معنی گرفتن عکس از پیج اینستاگرام توسط دیگران و منتشر کردن آن در استوری است.

  49. رامش می گوید

    سلام. ببخشید کلوز فرند چیه؟ چه تفاوتی با استوری داره؟

    1. محمد پورمحمد می گوید

      سلام دوست عزیز
      کلوزفرند یکی از ویژگی های استوری اینستاگرام است که به شما این امکان را می دهد تا استوری خود را فقط برای دوستان صمیمی تان نمایش دهد. در واقع قابلیت کلوز فرند، نمایش استوری شما را به دوستانتان محدود می سازد. اینستاگرام به شما امکان اضافه کردن و یا حذف دوستانتان را در بخش کلوز فرند فراهم کرده است.

  50. علی عابدی می گوید

    سلام اگر من پست خودم رو لایک کنم چی میشه؟ ریپورت نمیشم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      اتفاق خاصی نمی افته فقط یک عدد لایک به لایک های دیگرتون اضاف میشه .

  51. مینا رسولی می گوید

    سلام من تازه اپلیکیشن اینستاگرام اندروید فارسی نصب کردم. به کمک این مقاله تمام اصطلاحات اینستاگرام رو یاد گرفتم. ممنونم از لطفتون

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم . با سایر آموزش های سایت چیکاو همراه باشید .

  52. زرافشان می گوید

    سلام من میتونم یک پست رو چند بار لایک کنم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      لایک شما فقط یکبار ثبت می شود .

  53. یاسی می گوید

    سلام چجوری پیجم رو دی اکتیو کنم؟

    1. چیکاو می گوید
  54. مجتبی عباسی می گوید

    سلام. ببخشید چجوری میتونم تیک آبی اینستاگرام بگیرم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز برای دریافت تیک آبی اینستاگرام باید اطلاعات هویتی خود را برای اینستاگرام ارسال کنید . من لینک مقاله آموزش دریافت تیک آبی اینستاگرام رو برای شما قرار میدم . شما مطالعه کنید اگر سوالی بود من به شما کمک خواهم کرد .
      https://chikav.ir/1399/07/19/instagram-blue-tick/

  55. نرجس می گوید

    سلام آرشیو اینستاگرام چیه؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      استوری هایی که شما می گذارید بعد از 24 ساعت ارشیو میشن . همچنین اگر مایل باشید که یک پست به طور موقت روی پیجتون نمایش داده نشه اما نمی خواین حذف کنید می تونید آرشیو کنید تا بقیه پستتون رو نبینند .

  56. نوریه می گوید

    سلام. من دو تا حساب اینستاگرام دارم. با یکیش کاری ندارم و اصلا استفاده نمیکنم. میخوام حذفش کنم. باید چجوری حذف کنم اکانت اینستاگرامم رو؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز من لینک آموزش گام به گام پاک کردن اکانت اینستاگرام رو برای شما قرار می دهم . شما مطالعه کنید . اگر سوالی داشتید من پاسخگو هستم .
      https://chikav.ir/1399/05/16/step-by-step-tutorial-for-deleting-an-instagram-account/

  57. نازیلا می گوید

    سلام من میتونم دایرکت هام رو پاک کنم به صورت دو طرفه؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز پیام های دایرکت اینستاگرام رو میشه به صورت دو طرفه پاک کرد . برای این کار دستتون رو روی پیام مورد نظر نگهدارید و گزینه Unsend Message را انتخاب کنید .

    2. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله . پیام مورد نظر رو انتخاب کنید و گزینه Unsend Message رو انتخاب کنید .

  58. مهدوی می گوید

    سلام من دوتا پیج اینستاگرام اندروید دارم. ایا راهی هست جفتش رو یکی کنم؟ فالور های یه پیجم رو اتافال بدم به اون یکی!

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      خیر امکانش نیست .

  59. Ni می گوید

    سلام. روزتون بخیر. من دوست ندارن وقتی داخل اینستاگرام حرف اول یه چیزی رو میزنم بقیه سرچ هام نشون داده بشه. باید چیکار کنم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      وارد تنظیمات اکانت اینستاگرام شود . از قسمت security گزینه search history رو انتخاب کنید . از اونجا حافظه سرچ اینستاگرامتون رو پاک کنید .

  60. s.m می گوید

    سلام منظور از بک داخل اینستاگرام اندروید چیه؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بک ( back ) به معنی برگشتن به عملیات یا صفحه قبل می باشد
      فالو بک هم یعنی کسی که شما رو فالو کرده شما هم اون رو فالو کنید .

  61. زیبا می گوید

    سلام میشه پیام های دایرکت رو پاک کرد؟ میشه عکس های پیجم رو همه نبینن؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      برای پاک کردن پیام های دایرکت باید روی هر پیام چند ثانیه نگهدارید و سپس گزینه unsend را انتخاب کنید .
      برای اینکه عکس ها و استوری های پیج شما را فقط افراد مورد نظرتان یعنی دنبال کننده های شما ببنند باید پیج خود را خصوصی کنید . برای پرایوت یا خصوصی کردن پیج اینستاگرام به بخش setting > privacy > private account مراجعه کنید .

  62. فریار می گوید

    سلام. منظور از ویو داخل اینستاگرام چیه؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      ویو به معنی دیدن است . یعنی اینکه چند نفر استوری یا ویدئو پست شما را دیده اند .