بهترین سایز استوری اینستاگرام چیست؟

سایز استوری اینستاگرام از جمله مواردی است که باید در گرفتن استوری ها به آن توجه ویژه ای داشت. سایز عکس استوری اینستاگرام و سایز ویدیو استوری اینستاگرام، باید مطابق با سایز استاندارد آن در نظر گرفته شود تا بدین شکل با بهترین حالت برای مخاطبان نشان داده شود.

در این مقاله ما به سایز مناسب استوری اینستاگرام، به طور کامل پرداخته ایم و اطلاعات کامل در مورد آن و موارد مرتبط را ارائه کرده ایم. از این رو اگر می خواهید در مورد استوری، اطلاعات کاملی را کسب کنید و استوری های جذاب و استاندارد را تهیه کنید، با ادامه متن همراه چیکاو باشید.

استوری اینستاگرام - چیکاو

سایت ها و شبکه های جدید و رسانه های اجتماعی از جمله اینستاگرام دائما در حال پیشرفت و تغییر هستند. به آنها ویژگی های جدید اضافه می شوند و الگوریتم ها همیشه در حال به روز شدن می باشند و دائما آپدیت می شوند، که همین امر، همگام شدن با شبکه های اجتماعی را سخت می کند.

اما با این وجود، با کمی مطالعه و بالا بردن اطلاعات، می توان با این تغییرات همگام و همراه شده و از امکانات شبکه های اجتماعی بهترین استفاده را ببریم.

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی پرکاربرد است که از محبوبیت خیلی زیادی برخوردار است و بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. همچنین بیش از 500 میلیون استوری فعال روزانه در این اپلیکیشن وجود دارد.

در واقع، استوری اینستاگرام یک روند محبوب است که از بین نمی رود. “Instagram Stories به عنوان خروجی  برندها به منظور نمایش خلاقانه محصولات و خدمات برای مشتریان عمل می کند.

استوری اینستاگرام این امکان را برای مخاطبان فراهم می کنند تا درباره موضوعات مربوط به حوزه کاری شما و یا برند شما اطلاعات بیشتری را کسب کنند. خریداران با مشاهده استوری های جذاب می توانند اعتماد بیشتری را به هر کسب و کاری که در اینستاگرام فعال است، پیدا کنند.

استوری اینستاگرام، قابلیتی است که بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. فرقی نمی کند کاربران اینستاگرام در چه زمینه ای و به چه علتی فعالیت می کنند؛ در هر صورت از استوری؛ غافل نشده و سعی می کنند، جذاب ترین و بهترین استوری را برای فالوورهای خود نمایش دهند.

از این جهت برای انتخاب استوری و یا به اصطلاح استوری گذاشتن، باید به موارد مختلفی از جمله سایز استوری اینستاگرام توجه شود و آنها رعایت شود. استوری جذاب و با کیفیت بازدید کننده بیشتری خواهد داشت و احتمال اشتراک و فوروارد آن توسط بازدید کنندگان بیشتر خواهد شد.

بنابراین برای گرفتن استوری و ارسال آنها باید به موارد زیادی توجه کنید؛ به ویژه اگر شما دارای یک پیچ کاری و غیر شخصی هستید.

شما باید قبل از استوری گرفتن، استراتژی های خود را تعیین کنید. برای مثال باید مشخص کنید که قصد دارید چه نوع تصاویر و یا فیلم هایی را ارسال کنید؟ چگونه می خواهید این تصاویر و یا فیلم ها را ارسال نمایید؟ با دوربین حرفه ای و یا با گوشی موبایل خود قصد انجام این کار را دارید؟

همچنین نکته بسیار مهم دیگر در مورد استوری ها، مربوط به سایز استوری اینستاگرام است. شما نمی توانید هر اندازه و ابعادی را به عنوان سایز استوری در اینستاگرام در نظر بگیرید. بلکه باید از ابعاد استاندارد و  سایز استوری اینستاگرام آگاه شده و با توجه به اندازه های استاندارد؛ ابعاد استوری اینستاگرام را تعیین کنید. همچنین پست های اینستاگرام نیز دارای سایز استاندارد می باشند. به همین دلیل شما را دعوت می کنیم تا مقاله راهنمای کامل سایز پست اینستاگرام را مطالعه کنید.

ابعاد و اندازه استوری اینستاگرام - چیکاو

  • همان طور که گفته شد استوری برای رشد پیج بسیار مهم است. هر چقدر بازدید استوری شما بیشتر باشد نرخ تعامل شما بالا رفته . پیج شما بهتر دیده می شود. به همین دلیل باید سعی کنید تا روزانه استوری های خلاقانه ای را در اکانت خود به اشتراک بگذارید. برای آشنایی با تمام قابلیت های استوری اینستاگرام به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

سایز استوری اینستاگرام چقدر است؟

در ادامه، سایز استوری اینستاگرام و دلیل افزودن Instagram Stories به استراتژی خود را یاد خواهید گرفت.

معمولا سايز استوري اينستاگرام به سانتي متر ابعاد 9:16 است. یعنی تصاویری با 1920*1080 پیکسل در این ابعاد، تصاویر به صورت عمودی خواهد بود.

سایز استوری اینستاگرام برای فتوشاپ و سایز استوری اینستاگرام در افتر افکت نیز همین ابعاد خواهد بود. و سایز قالب استوری اینستاگرام نیز همین ابعاد در نظر گرفته شده است. همچنین سايز استوري اينستاگرام در پريمير را نیز باید همین اعداد و یا نزدیک به آنها در نظر گرفت.

از این جهت فرقی ندارد که شما از چه ابزار ویرایش و ساخت عکس و ویدیو استفاده می کنید، زیرا که در هر صورت باید این ابعاد را برای سایز استوری اینستاگرام خود در نظر  بگیرید.

اگر سایز استوری اینستاگرام به هر دلیلی دقیقا همین ابعاد نبود، از اندازه های نزدیک به آن نیز می توانید استفاده کنید.

به طور کلی برای استوری اینستاگرام سعی کنید از تصاویر و فیلم های عمودی استفاده نمایید و برای گرفتن استوری، دوربین را در حالت عمودی قرار داده و فیلم و عکس بگیرید.

سایز استوری اینستاگرام چقدر است؟ - چیکاو

چگونه استوری های با کیفیت بگیریم؟

در کنار سایز استوری اینستاگرام که در بالاتر به آن اشاره کرده ایم، باید موارد دیگری را در مورد استوری رعایت کنید، تا بدین شکل استوری هایی با کیفیت و عالی را داشته باشید و استوری ها به خوبی بارگذاری شود.

این موارد در قالب نکاتی در زیر بیان شده است، تا با رعایت و توجه به آنها بتوانید، استوری های خود را با کیفیت بالایی بگیرید.

1. قبل از آپلود و بارگذاری اطمینان حاصل کنید که محتوای شما از کیفیت بالایی برخوردار است.

اینستاگرام هنگام فرآیند بارگذاری، تصاویر را فشرده می کند، بنابرین از تصاویری با وضوح خیلی پایین و تصاویر کوچک شده برای استوری خود استفاده نکنید.

قبل از اینکه تصاویر خود را به اینستاگرام اضافه کنید، بررسی کنید که وضوح تصاویر شما حداقل 72  پیکسل  باشد.

2. با اندازه و شکل مناسب را بارگذاری کنید.

اینستاگرام برای اطمینان از کیفیت عکس ها و فیلم ها در رعایت ابعاد خود سختگیرانه عمل می کند. هنگامی که یک تصویر یا فیلم عمودی از تلفن خود بارگذاری می کنید، به احتمال زیاد مجبور نخواهید بود که درباره این ابعاد فکر کنید زیرا اینستاگرام آنها را به صورت خودکار قالب بندی می کند.

با این وجود، اگر عکس های افقی متناسب با سایز استوری اینستاگرام داشته باشید، اینستاگرام عکس های شما را برش می زند، یا بزرگنمایی می کند (تصویر شما را کوچک نشان می دهد و آن را در پس زمینه قرار می دهد). این به طور معمول منجر به تصاویر و فیلم های با کیفیت پایین تر می شود.

3. از برنامه های ویرایش عکس استفاده کنید.

برنامه های ویرایش عکس به شما کمک می کنند کیفیت Stories خود را کنترل کنید و اطمینان حاصل کنید که همیشه از ابعاد مناسب استفاده می کنید.

با استفاده از این ابزارها و سایت ها می توانید مناسب ترین سایز استوری اینستاگرام را برای استوری های خود بر گزینید؛ زیرا در این ابزارها، قالب های استوری اینستاگرام وجود دارد که می توانید آنها را انتخاب کنید.

به منظور ویرایش عکس ها و تغییر دادن آن متناسب با سایز استوری اینستاگرام، می توانید از سایت و برنامه های مختلفی استفاده نمایید. که ما در اینجا به برخی از کاربردی ترین آنها اشاره کرده ایم  که شامل موارد زیر است:

Canva: این یک گزینه مناسب برای ایجاد تصاویر استوری شما است. برای شروع، Canva الگوهایی دارد که با در نظر گرفتن سایز استوری اینستاگرام طراحی شده اند. Canva برنامه های رایگان و پولی را ارائه می دهد که می توانید از آنها استفاده کنید. برنامه های رایگان آن تا میزان زیادی می تواند برای شما کاربردی و کارساز باشد.

Lumen5: این نرم افزار، تولید فیلم برای استوری را آسان می کند. هنگامی که شروع به گرفتن یک ویدیو کردید، می توانید اندازه استوری اینستاگرام را در سیستم عامل انتخاب کنید.

ایزیل: ایزیل برای کمک به ایجاد محتوای جذاب برای استوری های اینستاگرام، قالب هایی دارد. این ابزار دارای الگوهایی برای تصاویر تک و استوری های چند عکسی می باشند. Easyil نسخه های رایگان و پولی را ارائه می دهد.

Adobe Spark   : Adobe Spark، ایجاد تصاویر و گرافیک های ویدیویی متناسب با سایز استوری اینستاگرام را آسان می کند. شما می توانید داستان های خود را با تایپوگرافی و گزینه های تصویرسازی آنها بسازید. Adobe Spark با برنامه های رایگان و پولی در دسترس است.

Embed Social  : Embed Social ابزاری متفاوت برای تعیین سایز استوری اینستاگرام است. با Embed Stories، می توانید Stories خود را با افزودن CTA و لینک قابل اتصال به وب سایت خود، قابل خرید کنید. Embed Social برنامه های رایگان و پولی را ارائه می دهد.

با استفاده از این ابزارها می توانید مشخصات و  ویژگی های زیادی را به استوری  های خود اضافه کنید. تصاویر و فیلم ها را بارگذاری کنید و مراحل ویرایش را کامل کنید.

اگر می خواهید استوری های با کیفیت  را بارگذاری کنید و یا به تصاویر و فیلم هایی که گرفته اید،  متن و تصاویر مختلف اضافه کنید، این ابزارها گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

4. بررسی کنید که آیا کیفیت استوری ها در دستگاه های دیگر بهتر است.

اگر سرعت اینترنت شما ضعیف باشد، استوری های اینستاگرام با کیفیت کمتر و بسیار پایین تری نسبت به زمانی که سرعت اینترنت بالا است، نمایش  داده می شود.

از این رو از افراد دیگر که سرعت اینترنت آنها نیز پایین  است نیز در مورد کیفیت استوری های خود سوال کنید، تا بدین شکل  از علت بی کیفیت بودن  استوری ها آگاه شوید و مطمئن شوید که آیا کیفیت  پایین  به دلیل سرعت پایین اینترنت است و یا می تواند دلیل دیگری داشته باشد.

کیفیت و ابعاد استوری اینستاگرام - چیکاو

آمار و نکات جالب  که باید درباره استوری های اینستاگرام بدانید

چرا باید به استوری های اینستاگرام اهمیت دهید؟ در اینجا چند آمار از اینستاگرام آورده شده است:

90٪ حساب ها مشاغلی را در اینستاگرام دنبال می کنند.

بیش از 1 میلیارد حساب اینستاگرام در سراسر جهان به صورت ماهانه فعال هستند.

روزانه بیش از 500 میلیون حساب از استوری اینستاگرام استفاده می کنند.

سوفیا برنزانی، نویسنده وبلاگ HubSpot، در مورد چگونگی استفاده از Instagram Stories برای تجارت موارد  زیادی را بیان کرده است. او می گوید شما می توانید از  استوری اینستاگرام استفاده کنید تا:

  • فیلم ارسال شده از یک رویداد اداری را ببینید.
  • خبرهای مهم و فوری درباره صنعت و برند خود ارسال کنید.
  • محصول خود را به نمایش بگذارید.
  • یک رویداد و ایونت شرکت خود را تبلیغ کنید.
  • پیش نمایش یکی از پست های وبلاگ شرکت خود را نمایش دهید.

استفاده از استوری اینستاگرام، تاکتیکی است که افراد فعال در حوزه بازاریابی آنلاین و تبلیغات دیجیتال، باید در نظر بگیرید. استفاده از استوری اینستاگرام، می تواند قابلیت دیده شدن شما را بهبود ببخشد و آگاهی از برند و نام تجاری شما را افزایش می دهد. توجه به سایز استوری اینستاگرام و گرفتن استوری با ابعاد استاندارد می تواند این آگاهی را افزایش دهد.

جهت استفاده هر چه بیشتر از این بستر برای بهبود کسب و کار خود حتما به دسته بندی آموزش اینستاگرام مراجعه کرده و مقالات آموزشی رایگان موجود در زمینه اینستاگرام را مطالعه کنید. متشکرم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

40 نظرات
  1. مینیاتور می گوید

    چجوری میتونم با فتوشاپ برای استوری اینستاگرام گیف بسازم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      به مقاله زیر سربزنید.
      آموزش ساختن Gif با فتوشاپ

  2. Uanna می گوید

    خیلی از برنامه های ادیت عکس امکان خروجی گرفتن مطابق سایز استوری اینستاگرام رو فراهم می کنن

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      بله همینطوره.
      بهترین برنامه های ساخت استوری اینستاگرام

  3. علی می گوید

    الان که سایز نمایشگر گوشی های متنوع شده خیلی خوبه که همه سایز استاندارد استوری اینستاگرام رو رعایت کنن

    1. بهرنگ می گوید

      آفرین
      موافقم

  4. طناز می گوید

    ممنونم از مقاله خوبتون

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم.

  5. تیارا می گوید

    بله واقعا روز به روز اپشن های اینستاگرام در حال به روزرسانی هست ?

  6. ماه می گوید

    چه امار جالبی درباره استوری اینستاگرام گذاشتین
    من خودم وقتی داخل اکسپلور اینستاگرام با یک پیج آشنا میشم و از پستش خوشم میاد میرم استوری های اون پیج رو نگاه میکنم اگر استوری های اون روزش هم جالب بود فالوش میکنم

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله دوست عزیز، استوری اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد و به هیچ عنوان نباید از آن غافل شد.

  7. Reyhan می گوید

    چجوری از افکت ها و ویژگی های جدید استوری اینستاگرام باخبر بشم، یادبگیرم و استفاده کنم.

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      به مقاله زیر سربزنید.
      آموزش قابلیت های جدید استوری اینستاگرام

  8. مجید می گوید

    ممنون که به این نکات دقیق درباره سایز استوری اینستاگرام اشاره کردید.

    1. چیکاو می گوید

      سلام و دورد
      از اینکه مقاله ” بهترین سایز استوری اینستاگرام چیست ؟ ” برای شما مفید بوده است خوشحالیم . موفق باشید .

  9. مهراد می گوید

    بعضی پیج ها داخل اینستاگرام از یک افکت ها و قابلیت هایی استفاده می کنن که من بلد نیستم. شما محتوایی در اون زمینه ندارید؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      برای یافتن پاسخ سوالات خود به مقاله زیر سر بزنید .
      آموزش تمام قابلیت های جدید استوری اینستاگرام

  10. آزاد می گوید

    بسیار عالی

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم .

  11. مرجانه می گوید

    من یک مدت استوری میزاشتم با تبلت بعد همه اعتراض میکردن عکست بزروه از کادر بیرون هست کامل نمیبینیم خداروشکر پست شما رو خوندم و مشکلم حل شد
    ممنونم از زحماتتون

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      موفق باشید .

  12. یغما می گوید

    چجوری با کامپیوتر استوری اینستاگرام بذاریم؟

  13. الیاس می گوید

    سلام خیلی کامل بود توضیحاتتون اصلا فکرش رو هم نمیکردم که سایز استوری که میگذارم انقد اهمیت داشته باشه. مرسی

    1. چیکاو می گوید

      سلام الیاس عزیز
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم .

  14. شهسوار می گوید

    سايز استوري اينستاگرام در پريمير چقدره؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      همانطور که در مقاله بهترین سایز استوری اینستاگرام گفته شده ، سايز استوري اينستاگرام به سانتي متر ابعاد 9:16 است. یعنی تصاویری با 1920*1080 پیکسل به صورت عمودی . همچنین سايز استوري اينستاگرام در پريمير باید همین اعداد و یا نزدیک به این ها باشد .

  15. D می گوید

    ممنونم که داخل سایتتون تبلیغات خسته کننده و زیاد ندارین. از نظر طراحی و توضیحات عالی هستین. خدا قوت

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم دوست عزیز .

  16. خلیلی نژاد می گوید

    Canva بهترین برنامه برای تولید استوری اینستاگرام هست. با قالب های زیبا، افکت های خوب اصلا عالیه. من دوساعته دانلودش کردم ولی عاشقش شدم.

    1. محمد پورمحمد می گوید

      سلام دوست عزیز
      ممنون از پیشنهادتون حتما بررسی و به مقاله اضافه خواهد شد

    2. آفتاب می گوید

      بله منم کاملا باهاتون موافقم ??

  17. Saghar می گوید

    سلام. از چه برنامه ای برای ویرایش سلفی های استوری اینستاگرام استفاده کنم؟ ممنون میشم اگر راهنماییم کنید. برنامه اندروید برای ویزایش های خودم میخوام. مرسی

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز برای گرفتن عکس های حرفه ای ، سلفی های زیبا و ویرایش آنها برنامه های زیادی موجود هست . من لینک بهترین ویرایشگر سلفی اندروید رو واستون می گذاریم حتما سر بزنید .
      بهترین برنامه های ویرایش عکس سلفی اندروید

  18. مژگان می گوید

    چجوری استوری اینستاگرام دانلود کنم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      برای دانلود استوری و لایو اینستاگرام به لینک زیر مراجعه کنید دوست عزیز .
      https://chikav.ir/1399/08/08/download-from-instagram/

  19. Vop می گوید

    Slm mmnoonm

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      موفق باشید دوست عزیز .

  20. دلدار می گوید

    سلام لطفا سایز پست اینستاگرام هم بگید.

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      به لینک زیر مراجعه کنید دوست عزیز . به طور کامل توضیح دادیم . امیدوارم مفید باشه واستون و
      https://chikav.ir/1399/08/28/instagram-post-size/